روند افزایشی ابتلا به سرطان سینه در آمریکا

روند افزایشی ابتلا به سرطان سینه در آمریکا

بر اساس داده های یک بررسی آماری میزان سرطان سینه در ایالات متحده به طور قابل توجهی در حال افزایش است و زنان جوان تر و آسیایی-آمریکایی ها بیشترین افزایش را تجربه می کنند.

به گزارش یومیر گزارش دوسالانه “انجمن سرطان آمریکا” نشان داد که موارد ابتلا به سرطان سینه از سال 2012 تا 2021 سالانه یک درصد رشد داشته است. درصد از 1989 تا 2022.

سرطان سینه دومین سرطان شایع در میان زنان آمریکایی و دومین علت مرگ ناشی از سرطان پس از سرطان ریه است.

تقریباً از هر 8 زن در ایالات متحده 1 نفر در طول زندگی خود مبتلا به سرطان سینه تهاجمی تشخیص داده می شود و از هر 43 زن 1 نفر (یا 2٪) در اثر این بیماری می میرند.

از نظر نژادی زنان آسیایی-آمریکایی سریع ترین افزایش را داشتند و پس از آن اسپانیایی ها.

به طور کلی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان 44 درصد کاهش یافته است که از 33 مرگ در هر کاهش یافته است 100000 زن در سال 1989 به 19 مرگ در هر 100000 زن در سال 2022

اما علیرغم چندین دهه پیشرفت پزشکی در تشخیص و درمان زودهنگام مزایای آن به طور نابرابر احساس شده است.

نرخ مرگ و میر در میان بومیان آمریکا از سال 1990 ثابت بوده است در حالی که زنان سیاهپوست با وجود 5 درصد موارد کمتر 38 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست مرگ و میر را تجربه می کنند.

نویسندگان افزایش تنوع نژادی در کارآزمایی های بالینی و همچنین مشارکت های اجتماعی را توصیه کردند که دسترسی به غربالگری با کیفیت بالا را در میان زنان محروم افزایش می دهد.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس» در ماه آوریل یک سازمان بانفوذ پزشکی در ایالات متحده به زنان توصیه کرد از سن 40 سالگی هر دو سال یک بار غربالگری سرطان سینه را انجام دهند.

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه 2.3 میلیون زن در جهان به سرطان سینه مبتلا می شوند.

در عین حال متخصصان تاکید می کنند که پیشرفت در درمان سرطان سینه باعث بهبود مراقبت و کیفیت زندگی زنان می شود.

روند درمان سرطان سینه ممکن است شامل درمان های فردی یا جراحی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا