ورود دادستانی به گودبرداری های جدید در حریم باغ ملی گیاه شناسی

ورود دادستانی به گودبرداری‌های جدید در حریم باغ ملی گیاه‌شناسی
ابتاب نیوز:

غلام عباس ترکی معاون دادستان کل کشور امروز در حاشیه بازدید از ساخت پروژه مسکونی 5000 واحدی در باغ گیاه شناسی ایران گفت: امروز بر اساس گزارشی جنب دو برج 40 طبقه باغ گیاه شناسی که قبلا تأسیس کرده بود و بنا به دستور دادستان ساخت آن متوقف شد حفاری جدیدی انجام شد به محل آمدیم.

معاون دادستان کل کشور افزود: دو برج 40 طبقه که در کنار باغ گیاه شناسی در حال ساخت بودند همچنان متوقف هستند و بر اساس مشاهدات انجام شده فعالیت خاصی در آنها صورت نگرفته است و اصرار داریم که این توقف به طور کامل انجام شود و اقدام دیگری که شما مجبور نیستید

وی افزود: اما در مجاورت این پروژه کاوش جدیدی انجام شده که به همین منظور دستور بررسی و پیگیری آن را داده ایم.

معاون دادستان کشور در پاسخ به اینکه آیا گودبرداری مربوط به پروژه جدیدی است یا خیر گفت: باید بررسی می شد و حین بازدید حفاری جدید انجام می شد و مشخص می شد که در چه وضعیتی است.

وی ادامه داد: این پروژه های مسکن مربوط به انجمن های تعاونی مسکن متقاضی ساخت و ساز با مجوزهای کلی است که از شهرداری دریافت کرده اند. اما اگر قانون را رعایت نکنند جلوی آنها گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: این اقدامات مشکلاتی را برای صاحبان پروژه های مسکن آنلاین نیز ایجاد کرده که باید به آن نیز توجه شود. تاکید ما بر حل اساسی مشکل است.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه رئیس جمهور وقت آیت الله رئیسی دستور داده بود ساخت و ساز مسکن به باغ گیاه شناسی آسیب نرساند ادامه داد: اعضای این تعاونی ها هم حقوقی دارند و این برای ما مهم است اما کمک های این افراد باید باشد. باید به گونه ای داده شود که آسیبی به باغ ملی گیاه شناسی وارد نشود.

وی در مورد اینکه آیا ساختمان ساخته شده باید تخریب شود یا خیر گفت: بستگی به جمع بندی ای دارد که در دولت گرفته می شود و می توان پس از نظر کارشناسی و رعایت حریم ساختمان های کم ارتفاع ساخت.

به گفته معاون دادستان کل کشور اسکلت های 7 یا 8 طبقه این ساختمان ساخته شده و طبق نظر کارشناسان در صورت تکمیل باغ گیاه شناسی آسیب جدی وارد می شود.

دکمه بازگشت به بالا