از جمعه خونین ۱۳۶۳ تا جمعه نصر ۱۴۰۳

از جمعه خونین ۱۳۶۳ تا جمعه نصر ۱۴۰۳

دم از حضور سران قلاب در این دعا نوعی مبارزه و شادی بود; برای القای روحیه شجاعت و مبارزه در بین مردم و افزایش اعتماد به نفس آنها بود. علاوه بر اینها نکته جالب این است که رهبر انقلاب در خطبه های این نماز جمعه تاریخی رژیم صهیونیستی را با استفاده از کلمات «رژیم خون آشام» «رژیم گرگ» و «سگ هار آمریکا در منطقه» تهدید کردند. .

به گزارش یومیر به نقل از جهان نيوز: نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب بار دیگر شجاعت و اقتدار ایشان را به نمایش گذاشت. رویدادی که هم دوستان و هم دشمنان را شگفت زده می کند. این اولین بار نیست که شاهد شجاعت و اقتدار او در این نوع حوادث هستیم.

یک: در اسفند 1363 که کشور درگیر جنگ بود و از سوی دیگر شاهد وقوع رعب و انفجار در داخل کشور بودیم رهبر معظم انقلاب که ریاست جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتند. آن زمان وقت در نماز جمعه شرکت می کند. در حین ایراد خطبه نماز جمعه حمله و انفجار تروریستی رخ داد و تعدادی از نمازگزاران شهید و مجروح شدند. با این حال خطبه های نماز جمعه را با شجاعت مثال زدنی ادامه داد.

مرحوم «محمود مرتضایی فر» امام جمعه معروف تهران از شرایط آن زمان چنین می گوید: «آخرین جمعه سال 63 بود روز پنجشنبه صدام اعلام کرد که فردا جمعه را منفجر می کنیم. نماز در تهران و بر خلاف همیشه که در آخرین جمعه سال کمی خلوت تر است در بین مردم پیچیده تر شد کودکان با آنها

دو: بعد از عملیات موشکی و حمله ایران به پایگاه آمریکا در عین الاسد که در واکنش به ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت علیرغم اینکه ترامپ قبلاً ایران را تهدید علنی کرده بود و وجود داشت. فرصتی برای بمباران حسینیه امام خمینی رع را می دادند اما رهبر معظم انقلاب در اقدامی شگفت انگیز و شجاعانه مانند گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) حضور یافتند و نکته جالب توجه. این بود که سخنرانی آن روز ایشان در دیدار با مردم قم به صورت زنده پخش شد.

سه: تنها چند ساعت پس از عملیات موشکی صادق 2 علیه رژیم صهیونیستی علیرغم تهدید مستقیم رهبر معظم انقلاب به ترور وی با جمعی از نخبگان استعدادهای برتر علمی و رده های بالای کنکور امام خمینی(ره) دیدار کرد. حسینیه.

چهار: در اولین جمعه پس از عملیات صادق 2 در شرایطی که فرصتی برای حماقت رژیم صهیونیستی فراهم شد و عده ای گمان کردند رهبر انقلاب به مکان امن و ویژه ای رفته اند ایشان شرکت کردند. جمعه تاریخی دعای «جمعه نصر». از قبل زمان و مکان دقیق حضور خود را اعلام کردند. در آشکار نماز خواندند. با توجه به حضور در مراسم مربوط به شهادت سید حسن نصرالله زمان حضور ایشان قبل از شروع نماز جمعه بوده است.

حضور رهبر انقلاب به تنهایی نشان داد که ایشان در خط مقدم شهادت هستند و اگر از اقتدار و قدرت در مقابل دشمن صحبت می کنند خودشان مرد این کار هستند. آن هم در شرایطی که هر ثانیه احتمال شهادتش وجود داشت.

نفس حضورش تحقیر سران رژیم صهیونیستی بود که زبان تهدیدشان دراز است. این روزها از ترس حمله جبهه مقاومت در سوراخ موش پنهان شده اند و جرات حضور در فضای عمومی را ندارند. زنان و کودکان را می کشند و سپس پنهان می شوند!

دم از حضور سران قلاب در این دعا نوعی مبارزه و شادی بود; برای القای روحیه شجاعت و مبارزه در بین مردم و جبهه مقاومت و افزایش اعتماد به نفس آنها بود. در کنار اینها جالب است که رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه تاریخی خود رژیم صهیونیستی را با استفاده از کلمات «رژیم خون آشام» «رژیم گرگ» و «سگ هار آمریکایی در منطقه» تهدید کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا