کاهش ۲۵درصدی آمار سرقت ها با استفاده از پابندهای الکترونیکی

سردار رادان: امسال ۲ میلیون اتباع غیر مجاز بیگانه از کشور اخراج می‌شوند

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی آمار سرقت در پی استفاده از مهارهای الکترونیکی بر لزوم همکاری مردم در بحث رعایت تکالیف شهروندی برای جلوگیری از سرقت تاکید کرد.

به گزارش یومیر سردار احمدرضا رادان در گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: زمانی که در ابتدای فعالیت خود قول دادیم که آسایش خود را فدای آرامش مردمی که شایسته تکریم و احترام هستند در این راه برای تامین امنیت گامی استوار برداشتیم. به عنوان مهمترین موضوعی که شایسته مردم عزیزمان است.

سرقت؛ دغدغه مهم مردم است

این مقام ارشد انتظامی با تشریح امنیت در سه شاخه مختلف افزود: امنیت عمومی مهمترین بخشی است که مردم عزیز ما باید با آن دست و پنجه نرم کنند و برای تامین امنیت مردم باید دغدغه آنها درک شود. یکی از دغدغه های اصلی مردم موضوع سرقت بود. مسائلی مانند معتادان ترافیک و مسائل دیگر از دغدغه های مردم بود اما موضوع سرقت دغدغه اصلی بسیاری از مردم بود و برنامه ریزی های مختلفی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه توانستیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

کاهش 25 درصدی سرقت با اجرای طرح باندینگ الکترونیکی

دستبند الکترونیکی موضوع بعدی بود که سردار رادان در اجرای ماموریت مبارزه با سرقت به آن اشاره کرد و ادامه داد: طرح دستبند الکترونیکی همین جا از حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم و سایر مدیران است. این مرجع که شخصاً برای این موضوع وقت گذاشتند. یک تشکر ویژه دارم؛ در 3 استان که یکی از آنها تهران بزرگ بود از سارقانی که 4 فقره سرقت یا بیشتر در سوابقشان بود آزمایش کردیم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش 19 درصدی سرقت ها در زمان شروع این طرح افزود: خوشبختانه با اجرای این عملیات و همچنین عملیات روانی که اجرای این طرح داشت. در میان سارقان و اقدامات دیگر مانند گشت پلیس اطلاعات جلوگیری از گشت های پلیس. پیشگیری که مربوط به کلانتری ها و استفاده از یگان های دیگر بود عملاً عملیات پیشرفته ای انجام دادیم که در پایان سال گذشته شاهد کاهش 6 درصدی سرقت ها بودیم و اکنون که در خدمت شما هستم. این رقم به 19 درصد رسیده است که با آمار مطابقت دارد در مجموع شاهد کاهش 25 درصدی آمار سرقت بوده ایم.

سردار رادان ادامه داد: علاوه بر کاهش سرقت خوشبختانه شاهد افزایش 14 درصدی کشفیات نیز بودیم و به دنبال افزایش این آمار هستیم. خوشبختانه بازدارندگی این مقیدات بسیار عالی بود و ما در ماموریت اربعین حسینی شاهد این بازدارندگی در بهترین حالت خود بودیم. اما در کنار همه اینها از مردم عزیز می خواهیم با سهل انگاری به سارقان فرصت سرقت ندهند و با رعایت وظایف شهروندی پلیس را در این ماموریت که یکی از دغدغه های اصلی آنان است همراهی کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به طرح بعدی پلیس در اجرای طرح دستبند پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار تگ الکترونیکی سارقان سابقه دار را رصد می کنند اما در نظر داریم در سال آینده این تعداد را به 40 هزار نفر برسانیم. در همه استان ها از آنها استفاده کنیم که البته این تعداد کافی نیست و نیازمند همکاری واحدها هستیم تا بتوانیم 100 کلاسور الکترونیکی را تامین کنیم.

تحرکات گروه های تروریستی در مرزها

شهاد کیگگلی بوگ وی افزود: ما به مردم ثابت کرده ایم که در امنیت جان خود را تقدیم می کنیم. شهادت را نه تنها در مبارزه با تروریسم بلکه در تمامی عرصه های ماموریتی مانند بزرگراه ها مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و حتی توقف و بازرسی و رسیدگی به خودروهای تیراندازی داریم. امنیت به راحتی به دست نمی آید. یکی از مسائل مرزی و پلیسی که تحت تأثیر مرز قرار می گیرد بحث مدیریت پلیس است یعنی. حضور گشت و غیره بنابراین بحث بررسی تجهیزات را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم با خودروی سمند نمی توان تروریست ها را تعقیب کرد و در ماموریت های ضد تروریستی شرکت کرد. برخی از تجهیزات ما نیاز به تغییر دارند. ناگفته نماند که ما بیش از صدها درگیری با افراد شرور داشته ایم که ماموران ما توانسته اند با این وسیله کوچک آنها را سرکوب کنند. در حال حاضر خوشبختانه با توجه به شرایط کشورهای همسایه شرقی شاهد امنیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم که با خون همکاران ما ایجاد شده است.

حفظ جوانان کشور از دام اعتیاد

سردار رادان با اشاره به ماموریت پلیس در موضوع مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به تشریح ماموریت های این پلیس پرداخت و افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر از نظر من و همکارانم یک امر سیاسی و امنیتی است. تجارت تحمیل شده توسط تکبر بر ذهن جوانی که وارد عرصه مواد مخدر می شود دیگر توانایی تفکر ندارد. زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شدند مبارزه با مواد مخدر را اعلام کردند اما در همان زمان میزان کشت افزایش یافت و مکانیزه شد. موضوع مبارزه با مواد مخدر پیچیده است. امسال در مدت 6 ماه 218 تن تشنج داشتیم و این رقم در یک سال به 500 تا 600 تن می رسد حالا مردم عزیز تصور کنید اگر جان همکارانم نبود و مقداری از این داروها در ایران توزیع می شد چه می شد. کشور برخی از آمار سایر جرایم نیز ناشی از اعتیاد و مواد مخدر است. امیدواریم با بسته شدن مرز شرارت تروریست ها کاهش یابد و شاهد کاهش قاچاق مواد مخدر به کشور باشیم.

قانون هفتم پیشرفت و کاهش تصادفات فوتی

سردار رادان به موضوع کاهش تصادفات منجر به فوت پرداخت و فرمانده انتظامی کشور از آن به عنوان یک موضوع تلخ اجتماعی یاد کرد و افزود: همه باید این حقیقت تلخ را بدانند که با وجود تلاش همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی متاسفانه سالانه شاهد 20 هزار مرگ و میر در اثر حوادث رانندگی در کشور هستیم. اعلام این آمار برای هیچکس افتخار نیست اما اگر قانون هفتم را اجرا نمی کردیم باید از آمار بالای 50 هزار کشته صحبت می کردیم.

سردان رادان ادامه داد: این کاهش آمار خوب است اما جای افتخار نیست. در زمان ریاست شهید رئیسی در قالب یک برنامه مشخص این موضوع را پیگیری کردیم و بعد از ایشان در زمان آقای بیزیکیان نیز در جلساتی که داشتیم بحث کاهش تصادفات را پیگیری کردیم که خوشبختانه اینطور شد. مورد تاکید رئیس جمهور

فرمانده ارشد انتظامی کشور در ادامه به علل تصادفات در جاده های کشور پرداخت و گفت: در درجه اول این خود مردم هستند که با بی توجهی به قوانین و سرعت سبقت غیرمجاز و غیرقانونی نقش عمده ای در بروز تصادفات دارند. چرخیدن به چپ بنابراین افراد با رعایت قوانین می توانند نقش موثری در کاهش تصادفات منجر به فوت داشته باشند. به همین دلیل سعی کردیم تعداد تخلفات رانندگی را افزایش دهیم زیرا معتقدیم تنها 10 درصد از رانندگان قوانین را رعایت نمی کنند و این 10 درصد اراده خود را به دیگران تحمیل می کنند البته این افزایش با آنچه ما داریم فاصله زیادی دارد. در نظر گرفته شده . زیاد دارند

سردار رادان در ادامه موضوع امداد و نجات را از دیگر عوامل افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات عنوان کرد و گفت: متاسفانه سهم زیادی از جانباختگان تصادفات در مسیر بیمارستان به دلیل نبود تجهیزات کافی و تجهیزات لازم جان خود را از دست می دهند. باید در این زمینه وسیله نقلیه بعدی ارائه شود که متاسفانه 50 تا 60 درصد در افزایش مرگ و میر موثر است و از آنجایی که اکثر خودروهای موجود در جاده های کشور خودروهای داخلی هستند شاهد تصادفات بیشتری با این خودروها هستیم که برخی از آنها کالسکه هستند. از مرگ موضوع استانداردهای ایمنی خودروهای داخلی همواره مورد توجه پلیس بوده که باید به سطح بسیار بالایی ارتقا یابد. چند درصد از مدیران خودروساز و خانواده هایشان از خودروهای خود استفاده می کنند؟ پیشنهاد من این است که مدیران شرکت های خودروسازی و خانواده هایشان مدتی از خودروهای تولیدی شرکت خود با کمترین قیمت استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی با معرفی موضوع جاده به عنوان عامل بعدی افزود: 2 هزار و 580 مورد تصادف در کشور داریم که باید رفع شود تا شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های کشور باشیم.

پلیس باهوش توسط مردم مطیع قانون

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به اقدامات پلیس برای هوشمندسازی ماموریت ها اشاره کرد و گفت: امسال شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند مردم قانونمند» است. اگر پلیس باهوش داشته باشید و افراد قانونمند نداشته باشید تلاش ها به ثمر نمی رسد و از طرفی اگر مردم قانونمند باشند اما پلیس تجهیزات و اطلاعات لازم را نداشته باشد باز هم کمبود وجود دارد. اجرای ماموریت ها بنابراین سرویس های اطلاعاتی مکمل یکدیگر هستند. در زمینه مهارهای الکترونیکی همانطور که اشاره کردم گام بزرگی برداشته ایم. در سطح بزرگراه نیز به سمت هوشمندی رفته ایم و در حال حاضر چراغ راهنمایی الکترونیکی در بسیاری از شهرها در حال اجراست و صدور پلاک سوم نیز در دست بررسی است. ما تمایل داریم به سمتی برویم که به جای درخواست خدمات از مردم خودمان برای ارائه خدمات به سراغ مردم برویم. در بحث پلاک سوم نیز با اجرای این طرح دیگر شاهد روکش و مخدوش شدن پلاک ها و … نخواهیم بود و هرگونه خطا نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا