نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در سنگر علم و دانش

نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در سنگر علم و دانش

یومیر/ البرز نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد با تقدیر از زحمات این مجموعه به نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در سنگر علم اشاره کرد و گفت: ما قبل از انقلاب مجموعه مشابهی نداشتیم و این مجموعه است. نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی».

به گزارش یومیر علیرضا عباسی در مراسم معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: وی با اشاره به حدیث «العلم السلطان» گفت: علم پادشاه است و هر کشوری که به آن برسد می تواند بر جهان برتری و سلطه پیدا کند. هر کشوری که به آن نرسید و از چرخه علمی عقب افتاد باید مطیع و پیرو باشد.

وی افزود: امروزه نیز عده ای در دنیا علاقه مند هستند که کشورها را بر اساس میزان دستیابی به علم و فناوری به دو دسته سلطه گر و سلطه گر تقسیم کنند. این بدان معناست که برخی از کشورها به فناوری های برتر دست یافته و با آن قدرت یافته اند و به این ترتیب ادعای برتری و تسلط بر سایر کشورها را دارند.

نماینده مردم کرج فردیس و اشترد با اشاره به اینکه برخی از کشورهایی که به علم روز دست نیافته اند ذلیل شده اند و باید سلطه کشورهای پیشرو در این زمینه را بپذیرند تصریح کرد: معتقدیم نه ظلم و نه ظلم نباید پایان یابد. ظلم از بین رفته است. علاوه بر این نه باید مسلط بود و نه تحت سلطه.

عباسی با اشاره به ضرورت تحقق شعار «نه شرقی نه غربی» برای جمهوری اسلامی گفت: سبک جدیدی را به نام جمهوری اسلامی در دنیا ارائه کردیم؛ به همین دلیل است که ما در جهان اسلام را با شعار «نه شرقی نه غربی». و در دام دوگانگی های کاذب نیفتاده و نخواهیم شد و راه جدید و سومی را انتخاب خواهیم کرد که با آرمان ها و باورهایمان همخوانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم باید علم را کسب کنیم و این علم را در بین کشورهای دوست و همراه خود ترویج دهیم و آنها را به رشد و استقلال علمی برسانیم و توانمندی کشورهای همسایه خود را نیز درک کنیم.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در سنگر علم با قدرت آفرینش برای نظام جمهوری اسلامی از زحمات این مجموعه تقدیر کرد و گفت: در بسیاری از موارد شرکت کرده ام. جلسات کشوری و استانی گروه جهاد دانشگاهی و تقدیر از فعالیت علمی این گروه. با تشکر از شما که یک نمونه در سلول های بنیادی است.

عباسی با اشاره به اینکه ایران جزو معدود کشورهای جهان در دانش سلول های بنیادی است افزود: این جایگاه پرافتخار کشور است که در آن جایگاهی در دنیا نداشتیم امروز بهترین جایگاه را کسب کرده ایم. در مجموعه جهاد دانشگاهی پارک های علم و فناوری و برخی مجتمع های مرتبط با جهاد دانشگاهی بدون توجه به منافع شخصی برای منافع ملی در سنگر برای رشد علم و اقتدارسازی برای کشور تلاش می شود.

وی با قدردانی از زحمات مجموعه جهاد دانشگاهی یادآور شد: مدیر قبلی نیز در راستای پیشرفت مجموعه فعالیت هایی را انجام داده و مدیران بعدی نیز باید به همین منوال ادامه دهند. البته این اقدامات معمولاً در جهاد دانشگاهی سلسله مراتبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که باید جهاد سازندگی صورت گیرد کارهای دانشگاهی نیز باید به صورت جهادی انجام شود گفت: با روحیه جهادی می توان بر مشکلات کشور فائق آمد. اگر به سمت علم و تولید علم برویم مشکلات به طور مطلق حل می شود وگرنه با روزمرگی و بی توجهی به علم و فناوری مشکلات همچنان پابرجاست و باید از دیگر کشورهای پیشرو تبعیت کنیم که با اهداف انقلاب و انقلاب فاصله زیادی دارد. نظام اسلامی ما است

وی با تاکید بر اینکه ایران باید کشوری پیشرو باشد گفت: این کشور پیشرو باید دانش خود را در اختیار سایر کشورهای همسایه و کشورهای دوست قرار دهد. امیدوارم هر روز شاهد شکوفایی و اعتلای جهاد دانشگاهی و آثار مثبت آن در کشور باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا