چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

تحلیل بازار بسیار گیج کننده است! معامله گران از کجا بدانند چه کاری انجام دهند؟

اگر مقالات تجزیه و تحلیل قیمت را خوانده باشید، متوجه خواهید شد که آنها نمودارهایی دارند که نشان می دهد ارزهای دیجیتال در طول زمان نسبت به ارزهای فیات مانند دلار ایالات متحده چگونه عمل کرده اند. در نگاه اول، به نظر می رسد که خطوط بی معنی بالا و پایین می روند، اما داده ها داستانی را در مورد چگونگی تأثیر وقایع اخیر در بازار رمزنگاری بر قیمت ها بیان می کند و آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.

تجزیه و تحلیل برای معامله گران بسیار مهم است. به آنها کمک می کند تا در مورد زمان خرید، فروش یا نگهداری دارایی خود آگاهانه تصمیم بگیرند. در صنعت ارزهای دیجیتال سه نوع تجزیه و تحلیل اصلی وجود دارد و اگرچه فناوری دسترسی به آنها و انجام آنها را آسان تر کرده است اما آنها چندین دهه است که جزء اصلی دنیای اقتصادی محسوب می‌شوند. در واقع، اولین نوع تجزیه و تحلیل در قرن ۱۸ در آسیا ظاهر شد، هنگامی که از آن برای ترسیم تغییرات قیمت برنج استفاده شد.

آیا نمودارها نوعی تجزیه و تحلیل تکنیکال هستند؟ چگونه می توان آنها را خواند؟

نگران نباشید درک این نمودارها ساده تر از آن است که شما فکر می کنید. نمودارهایی که معمولاً در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ما مشاهده می کنیم به عنوان شناخته می شوند. هنگام انجام تجزیه و تحلیل تکنیکال ببینید که قیمت ها در طی یک روز، هفته یا ماه چگونه تکامل یافته اند، اما دیدن یک مقدار متوسط برای هر دوره 24 ساعته تمام وقایع و روند را به شما نخواهد گفت. نمودارهای شمعی به شما امکان می دهد جزئیات کامل چگونگی نوسان قیمت دارایی رمزنگاری شده در طی یک دوره مبادلاتی را ببینید و مقایسه هایی را در دوره های زمانی طولانی، بتوانید انجام دهید.

هر کندل شامل دو قسمت اصلی بدنه و سایه‌های بالا و پایین است. گاها قیمت در آن تایم فریم مشخص کمتر یا بیشتر می‌شود که سایه‌های بالا و پایین به شکل دم و شاخ روی بدنه شکل می‌گیرند. اگر قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت باز شدن کندل باشد، به کندل صعودی می‌گوییم و با رنگ سبز مشخص می‌کنیم. به این کندل هم می‌گوییم. اگر قیمت بسته شدن پایین‌تر از قیمت باز شدن کندل باشد به کندل نزولی می‌گوییم و با رنگ قرمز مشخص می‌کنیم. به این کندل هم می‌گوییم. الگوهای کندل استیک معمولا از 1 تا 5 کندل تشکیل می‌شوند و بسته یه شکلی که دارند نام خاصی دارند.

وقتی قیمت ها در یک بازه زمانی  بالا می روند، رنگ شمع ها سبز خواهد بود. خط  عمودی در پایین شمع پایین ترین قیمت را برای دارایی رمزنگاری شده در طول دوره مشخص ثبت کرده است، در حالی که خط عمودی در بالا، بیشترین قیمت ثبت شده برای آن دارایی را در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهد.

وقتی قیمت ها پایین می آید، شمع به رنگ قرمز خواهد بود. اصل خواندن نمودار یکسان است، اما همه چیز معکوس است. اکنون، خط عمود در بالای شمع  بالاترین قیمت بازه زمانی و خط عمودی پایین کمترین قیمت ثبت شده در بازه زمانی را نشان می دهد.  خطوط بالا و پایین شمع یا مستطیل به ترتیب قیمت را در شروع و پایان بازه زمانی نشان می دهند.

این یک اختراع زیبا است که قرن ها مورد آزمون و آزمایش قرار گرفته استو با توجه به اینکه قیمت ها در دنیای رمزنگاری چگونه می توانند بسیار بی ثبات باشند، این که از نمودارهای شمعی برای بررسی هر ساعت قیمت در روز استفاده کنیم، بسیار رایج است.

محبوب ترین تکنیک های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل تکنیکال کدامند؟

اکثر تحلیلگران در تلاشند روندهایی را کشف کنند که بازار به کدام سمت خواهد رفت. یکی از روش های معروف به خطوط روند است. این نمودار سعی می کند تا با نادیده گرفتن جهش ها یا کاهش های مفرط قیمت ارزهای رمزنگاری، روند رو به بالا را در صورتی که قیمت ها در حال افزایش هستند و یا روند نزولی را در شرایطی که قیمت ها چند روز در حال کاهش است، نشان دهند.

 این تاکتیک همراه با تجزیه و تحلیل شکل نمودارهای شمعی، می تواند به شما کمک کند تا مشخص شود که آیا روند ادامه دارد یا به پایان می رسد و این امکان را برای معامله گران فراهم می کند که تصمیمات در مورد استراتژی کوتاه مدت خود را بگیرند.

یک استراتژی دیگر است. این روش شامل بررسی و رهگیری قیمت های معمول یک دارایی رمزنگاری در طی یک دوره زمانی مشخص است. این دوره زمانی می تواند یک هفته ای، 10 روزه، یک ماهه یا بیشتر باشد.  مقایسه میانگین های متحرک در یک بازه زمانی کوتاه تر با یک دوره طولانی تر می تواند روندهای جدید را کشف کند و شما را قادر می سازد تا سطوح قابل توجه رشد یا سقوط اخیر را شناسایی کنید. ویژگی که تجزیه و تحلیل های بلند مدت آماری قادر نیستند به این وضوح این کار را انجام دهند.

آیا باید فقط باید به تحلیل تکنیکال اعتماد کنم؟

اگرچه مسلماً رایج ترین شکل تجزیه و تحلیل در دنیای رمزنگاری است، اما مهم است که فاکتورهای دیگر را نیز در نظر گرفت. همیشه بخاطر داشته باشید که تجزیه و تحلیل اکنیکال به شما فاکتورهای اساسی را که بر بازار تأثیر می گذارد و باعث افزایش یا کاهش قیمت ها می شود، نمی گوید. حملات هک کردن ، احکام نظارتی ، اخبار مهم ، توافقنامه های برجسته و راه اندازی محصولات جدید همه می توانند به شما کمک کنند که به جلو بروید. تکیه به یک نوع تحلیل مانند غذا خوردن، تنها با یک قاشق است. مسلما شما به چنگال برای غذا خوردن نیز نیاز دارد.

آیا ابزاری وجود دارد که تجزیه و تحلیل حرکات بازار را ساده تر کند؟

اگر خیره شدن به نمودارها در تمام روز روش شما نیست، جایگزین هایی وجود دارد.

شما می توانید در سایت تحلیل های تکنیکال ارزهای بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم را روزانه مشاهده کنید. اما توجه داشته باشید هیچ وقت دو تحلیلگر، تحلیل یکسانی ندارند. به این معنی که هر یک بر اساس اطلاعات و تحقیقات خود تحلیل را انجام می دهند. بنابراین مطلع بودن از اخبار جدید فضای رمزنگاری که تصویر بزرگتر و جامع تری را برای پیش بینی به شما می دهد، می تواند ایده خوبی باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا