چهار واقعیتی که به حل درگیری بین استودیوها و نویسنده‌ها در هالیوود کمک می‌کند

چهار واقعیتی که به حل درگیری بین استودیوها و نویسنده‌ها در هالیوود کمک می‌کند

انجمن نویسندگان آمریکا در جدال با استودیوهای فیلم‌سازی به دنبال تنظیم قرارداد جدیدی است که به نویسندگان اجازه می‌دهد به طور کامل در این صنعت مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن نویسندگان آمریکا در جدال با استودیوهای فیلم‌سازی به دنبال تنظیم قرارداد جدیدی است که به نویسندگان اجازه می‌دهد به طور کامل در این صنعت مشارکت داشته باشند. اختلافات اصلی در مورد موارد اقتصادی است، اما موضوعی که بیشترین توجه عمومی را به خود جلب کرده است، تهدیدی است که توسط هوش مصنوعی و با محصولاتی مانند چت جی پی تی برای معیشت متخصصان خلاق از جمله نویسندگان ایجاد می‌شود.

چت جی پی تی درواقع یک برنامه هوش مصنوعی مولد است که با استفاده از مجموعه عظیمی از متن آموزش دیده با جستجوی کلمه برخی چیزها را در آینده پیش بینی می‌کند.

استودیوها دریافته‌اند که از هوش مصنوعی مولد می‌توانند به عنوان ابزاری علیه نویسندگان استفاده کنند. فعلاً از هوش مصنوعی می‌توان برای نوشتن متن برخی برنامه‌ها مانند شوهای اعطای جوایز سینمایی و …استفاده کرد در تئوری، یک هوش مصنوعی مولد خوب می‌تواند اولین پیش‌نویس این نوع متنوع را آماده کند. اما مدیران استودیو یک قدم فراتر رفته‌اند و تصور می‌کنند محصولاتی مانند چت جی پی تی می‌توانند روند نوشتن را برای همه چیز از نمایش جوایز گرفته تا فیلم‌های بلند متحول کنند.

استودیوها این را هم به عنوان یک صرفه جویی در هزینه‌های بالقوه و هم راهی برای تبدیل نوشتن فیلمنامه از اثر دارای کپی رایت تصور می‌کنند.

اینکه آنها از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند تقریباً قطعی است، حتی اگر این ابزار چیزی که تحویلشان بدهد مناسب نباشد. آنها در دامی که تاجرهای سیلیکون ولی برایشان پهن کرده‌اند افتاده‌اند.

بسیاری از کارشناس‌ها تصور می‌کردند که استودیوها هوشمندانه رفتار می‌کنند و می‌دانند که منافعشان با منافع نویسنده‌ها، کارگردان و همه افراد خلاق دریک جهت است. اما غول‌های فناوری و سیلیکون ولی فقط به دنبال کسب سود و منافع بیشتر برای خود هستند.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای همیشه فاتحه سینما را بخواند. اما بهترین مسیر رو به جلو برای استودیوها و نویسنده‌ها پذیرفتن چهار واقعیت است:

اول، هوش مصنوعی مولد؛ بالاخره در برخی حوزه‌ها احتمالا نوشتن فیلمنامه به یک ابزار ارزشمند تبدیل خواهد شد، اما تنها به شرطی که هوش مصنوعی از اساس برای آن منظور ساخته و برنامه ریزی شود.

دوم، عیب‌های هوش‌های مصنوعی کنونی آنها را برای کارهای جدی به خصوص در حوزه‌های خلاق به ابزارهای نامناسبی تبدیل می‌کنند. ابزارهایی مانند چت جی پی تی برای تولید هر محتوایی که فرد می‌تواند از اینترنت سرقت طراحی شده است، و این بدین معنا است که محصول نهایی چیز به درد بخوری نخواهد بود. پس بهتر است که استودیوها سراغش نروند.

سوم، سیلیکون ولی دشمن مشترک نویسنده‌ها و استودیوهاست. شریک شدن استودیوها با شرکت‌های هوش مصنوعی برای حذف نویسنده‌ها بدون این که خود آسیب ببینند سرابی بیش نیست. سیلیکون ولی از کاهش و حذف دستمزد نویسنده‌ها به عنوان دام استفاده می‌کند.

چهارم، هیچ دلیلی وجود ندارد که هالیوود نتواند هوش مصنوعی خودش را برای رقابت با ابزارهای تولیدشده در بازار بسازد. در این صورت استودیوها و نویسنده‌ها می‌توانند حق مالکیت فکر تولیدات خود را نزد خود نگه دارند.

دکمه بازگشت به بالا