عمومیکسب و کار ایرانی

6 نشانه که نشان می دهد باید موهایتان را کوتاه کنید

6 نشانه که نشان می دهد باید موهایتان را کوتاه کنید

موهای بلند و ابریشمی از گذشته تا به امروز آرزوی همه خانم ها بوده است و داشتن آن در فرد حس خوبی را منتقل می کند. مسلما داشتن موهایی سالم، زیبا و بلند نیاز به مراقبت و اهمیت بیشتری دارد. اگر مراقبت از مو به خوبی انجام نشود، موهای بلند تنها رویایی خواهند ماند که هرگز به آن نخواهید رسید. برخی افراد این تصور غلط را دارند که کوتاه کردن موها تاثیر مستقیمی بر رشد و طول مو دارد. در واقع این تصور درست نیست و کوتاه کردن موها روی رشد آن تاثیری ندارد.

کوتاه کردن انتهای مو تاثیری روی فولیکول مو که میزان رشد مو را تعیین می کند، ندارد و کوتاه کردن موها تنها منجر به آسیب به مو و تغذیه ضعیف مو می شود. بسیاری از افراد برای داشتن موهای بلند از کوتاه کردن موهای خود اجتناب می کنند. در ضمن، کوتاه کردن موها هر دو تا سه ماه از موخوره، گره و شکاف موها جلوگیری می کند. همانطور که گفتم، همه می خواهند موهایی زیبا، سالم و درخشان داشته باشند. عوامل زیادی بر رشد مو و موهای سالم تأثیر می گذارند و هر چه بیشتر به موهای خود توجه کنید به هدف خود برای داشتن موهایی سالم و بلند نزدیکتر خواهید شد.

چرخه یا چرخه رشد مو

رشد مو برخلاف ناخن ها مداوم نیست. تارهای مو برای سال‌های متمادی رشد می‌کنند و سپس رشد نمی‌کنند و شروع به ریزش می‌کنند. همزمان با ریزش موهای قدیمی، موهای جدید روی پوست سر رشد می کنند تا جایگزین موهای از دست رفته شوند. فرآیند ریزش و رشد مجدد مو را چرخه رشد مو یا چرخه مو می نامند. چرخه رشد مو سه مرحله مجزا دارد. در واقع همه موها دارای سه مرحله رشد و زندگی هستند که آناژن، کاتاژن و تلوژن نامیده می شوند.

آناژن یا فاز رشد مو

فاز اول که به عنوان فاز فعال رشد مو شناخته می شود، فاز آناژن نامیده می شود. در مرحله آناژن، تقسیم سلولی در ریشه و پوست سر انجام می شود و موهای جدید رشد می کنند. در این مرحله، موهای جدید، موهای قدیمی را از پوست سر جدا کرده و باعث ریزش موهای قدیمی می شوند. در واقع، در مرحله آناژن، پیاز مو مواد مغذی را از عمق پوست دریافت کرده و به ساقه منتقل می کند. فاز آناژن برای موهای سالم 5 تا 6 سال طول می کشد. برخی از افراد از کوتاهی مو شکایت می کنند و می گویند که موها از حد خاصی بلندتر نیست. دلیل این امر کوتاه بودن دوره آناژن موهایشان است. در این افراد ریزش مو زود اتفاق می افتد و موها فرصتی برای رشد پیدا نمی کنند.

فاز کاتاژن یا فاز میانی

مرحله دوم چرخه رشد مو، کاتاژن یا فاز میانی است. در این مرحله رشد مو متوقف می شود و موهای قدیمی با موهای جدید جایگزین می شوند. این مرحله موقتی است و فولیکول های مو پس از رشد فعال خود برای مرحله استراحت آماده می شوند. کاتاژن معمولاً 2 تا 3 هفته طول می کشد و به عنوان توده مو شناخته می شود. در این مرحله ساقه مو از ریشه جدا شده و مو وارد فاز ریزش می شود. هنگامی که مو در مرحله کاتاژن است، ریشه مو دیگر مانند قبل فعال نیست و نمی تواند مواد مغذی را دریافت کند. در این مرحله، پیاز مو از رگ‌های خونی جدا می‌شود و مو آماده حرکت به مرحله سوم چرخه رشد است.

فاز تلوژن یا فاز استراحت مو

تلوژن آخرین مرحله در چرخه رشد مو است. در این مرحله موها در مرحله استراحت هستند و موهای تازه روییده موهای قبلی را از روی پوست جدا کرده و جایگزین می کنند. در حال حاضر موها به اندازه کافی رشد کرده اند و منتظر ریزش هستند. در فاز تلوژن، فولیکول مو بسته می شود و ساقه مو رشد نمی کند. این مرحله حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد و با ریزش موهای ناحیه تناسلی، موهای تازه و تازه شروع به رشد می کنند. حدود 50 تا 100 تار مو در روز در فاز تلوژن هستند و این عامل باعث می شود مو در طول روز ریزش طبیعی داشته باشد.

در پایان دوره تلوژن، مو دوباره وارد فاز آناژن یا رشد مجدد می شود. برای اینکه موها رشد و سلامت کافی داشته باشند باید تا حد امکان در فاز آناژن باقی بمانند. تقریباً 85 درصد از موهای یک فرد بالغ سالم در فاز آناژن باقی می ماند و این فرد رشد موی مطلوبی دارد. به طور معمول بیش از 1 میلیون فولیکول مو روی پوست سر وجود دارد، بنابراین ریزش 100 تار مو در روز طبیعی است.

علائمی که به شما می گوید باید موهایتان را کوتاه کنید

کوتاه کردن موها و نوک موها بخش مهمی از مراقبت آنهاست. زمان و فرمول خاصی برای کوتاه کردن مو وجود ندارد و این کار را کمی پیچیده می کند.در واقع اینکه چند بار کوتاهی موها مستقیماً با رشد موها ارتباط دارد. رشد مو به همین صورت است اما به طور متوسط ​​موها حدود یک سانتی متر در ماه رشد می کنند، کسانی که فاز آناژن کوتاهی دارند موهایشان بیشتر به مراقبت نیاز دارد و باید بیشتر از بقیه مواظب کوتاهی موها باشند.

1- دارای شوره سر هستید

شوره سر یک پدیده ناخوشایند و شایع است که هر زنی حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه می کند. موخوره روی موها اثر منفی می گذارد و علاوه بر سلامتی، ظاهر مو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. موخوره به مرور زمان پخش می شود و با خشک کردن و شکستن مو از رشد مو جلوگیری می کند. به همین دلیل برداشت دائمی و برش برش ها شاخه های زیادی برای افزایش سلامت مو دارد. بنابراین موخوره را دست کم نگیرید زیرا در صورت ادامه وز شدن موها به قسمت های بالاتر مو رفته و زیبایی مو را از بین می برد. معمولاً قسمت هایی از مو که وز دارند ناهموار، رنگ پریده و متفاوت از سایر قسمت ها هستند. پس از انتخاب انتهای موهای خود، بلافاصله متوجه تغییر خواهید شد و از ظاهر زیبای موهای خود لذت خواهید برد.

وز کردن درخشندگی مو را از بین می برد و موها را کدر و بی روح می کند. موهایی که نوک آن ها شکافته شده است به هیچ وجه قابل ترمیم نیستند و تنها با کوتاه کردن قسمت های آسیب دیده می توان موهای دو شاخه شده را از بین برد. هرچه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر است، زیرا مو به آرامی خط مو را بالا می برد و نواحی بیشتری را درگیر می کند. کک و مک قابل درمان نیست، اما می توان تا حد زیادی از آنها پیشگیری کرد. در این مورد استفاده از مواد مرطوب کننده و ماسک های مختلف بسیار مفید است. بهتر است هر بار که به دستشویی می روید، پس از شامپو زدن مو از ماسک و نرم کننده مناسب مو استفاده کنید. اگر موهای شما مجعد یا بیش از حد خشک است، بهتر است از نرم کننده های حاوی روغن استفاده کنید. برای جلوگیری از خشکی و موخوره، بهتر است هر از چند گاهی روغن زیتون یا نارگیل را به موهای خود بزنید تا یک لایه محافظ در اطراف ساقه مو ایجاد شود.

2-ریزش مو دارید

ریزش مو یکی از مشکلات رایج زنان و مردان است. همه ما روزانه به طور متوسط ​​50 تا 100 تار مو از دست می دهیم. به طور معمول، موهای ریخته شده با تارهای موی جدید جایگزین می شوند و تراکم مو ثابت می ماند. اگر تعادل بین ریزش و رشد مو به هم خورد و ریزش مو بیشتر از رشد باشد، فرد دچار ریزش مو شده و باید به دنبال راهی برای درمان این مشکل باشد. شایع‌ترین نشانه‌های ریزش مو، کشیدن آسان موها از ریشه هنگام شانه کردن یا بستن، ریزش موی زیاد روی بالش پس از بیدار شدن از خواب و گیرکردن تعداد زیادی مو در سشوار هنگام دوش گرفتن است. کوتاه کردن مو نه تنها به مشکل ریزش مو کمک می کند، بلکه تارهای مو را پرپشت تر نشان می دهد.

موهای بلند نازکتر از موهای کوتاه به نظر می رسند و هر چه موها به ریشه نزدیکتر باشند، تار آن ضخیم تر می شود. به همین دلیل، اگر می خواهید موهایتان پرپشت و پرپشت به نظر برسد، باید آن را کوتاه کنید. گره خوردن مو یکی دیگر از دلایل ریزش مو است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب موهایتان بسیار خشک، وز و درهم است. افرادی که موهای بلند و مجعد دارند باید بدانند که گره خوردن و ریزش مو برای آنها بیشتر اتفاق می افتد. اگر این به طور مداوم اتفاق می افتد و برای شما زیاد اتفاق می افتد، باید به دنبال راه هایی برای درمان آن باشید. بهترین و سریع ترین روشی که در این مورد به ذهن می رسد، کوتاه کردن مو است.

3- موهای فرفری بد

اصولاً همه کسانی که موهای وز دارند با مشکل ریزش مو مواجه می شوند. موهای مجعد و مجعد برای هیچ فردی جذابیت چندانی ندارد و می تواند مضرتر از سایر انواع مو باشد. اگر موهای مجعد دارید و اکنون وز و چسبناک است، وقت آن رسیده که موهایتان را کوتاه کنید. افرادی که موهای مجعد دارند باید هر 3 ماه یکبار نوک آن را کوتاه کنند تا موهایشان صاف و شاداب بماند.

4- پوست چرب

پوست چرب و پوست سر ناخوشایند است. مقدار مناسب چربی پوست و مو را سالم و درخشان نگه می دارد. اما نکته آزاردهنده وجود چربی اضافی روی پوست سر است. پوست سر به طور مداوم برای حفظ رطوبت و سلامت خود روغن تولید می کند. میزان تولید روغن به میزان فعالیت غدد چربی پوست بستگی دارد. هر چه این غدد فعال تر باشند، پوست چرب تر می شود. علاوه بر تأثیر غدد چربی، عوامل دیگری مانند ژنتیک، شرایط محیطی، شستشوی بیش از حد، استرس و افزایش سن وجود دارد که منجر به افزایش چربی پوست سر می شود. چربی بیش از حد پوست سر منجر به شوره سر، چسبندگی و ریزش مو می شود. این نکته خیلی مهم نیست اما دست زدن به موها می تواند باعث افزایش چربی موها شود. افرادی که موهای بلند دارند می توانند با پیچاندن یا لمس بیش از حد موها، تولید چربی پوست سر را افزایش دهند. در این مورد، یکی از راه‌های کمک به کاهش میزان سبوم، اصلاح است.

5- نازک شدن و عقب رفتن موها

اکثر افرادی که موهای نازک و کوتاهی دارند ممکن است فکر کنند که هرگز نمی توانند مدل موی زیبا و جذابی برای خود داشته باشند. خوشبختانه، این روزها مدل‌ها و ترفندهای جدیدی برای موهای نازک و نازک شما در دسترس دیگران است. یکی از این مدل ها موهای بلند تا شانه است. موهای نازک و کوتاه کرکی ندارند، معمولا به هم می چسبند و روی پوست سر قرار می گیرند. این مشکل حجم آنها را کوچکتر می کند. در این شرایط باید مدل مویی را انتخاب کنید که تارهای مو را از هم جدا کرده و آنها را حجیم و پرپشت کند.

بهتر است موهای کوتاه و نازک را به صورت لایه لایه کوتاه کنید تا به راحتی روی هم حرکت کنند و به هم نچسبند. بنابراین، اگر موهای نازک و صافی مانند کندال جنر دارید، توصیه می شود موهای خود را به صورت چند لایه تا طول شانه کوتاه کنید. این کار باعث حجیم تر شدن موها می شود. هر چه مو کوتاهتر باشد وزن آن کمتر می شود و سبک بودن آن باعث پرپشتی و حجیم شدن موها می شود. در نتیجه برای خانم هایی که موهای نازک و کوتاهی دارند، کوتاه کردن مو روشی کاربردی و هوشمندانه برای زیباسازی موهایشان است. مدل موی کوتاه پیکسی یکی دیگر از مدل های توصیه شده برای خانم های با موهای کوتاه و نازک است. اصلاح علاوه بر حجم دادن به مو فواید دیگری نیز دارد که یکی از آنها تقویت مو است. اگر موهای شما به دلیل مراقبت نادرست و بی توجهی آسیب دیده است، کوتاه کردن آن بهترین و سریع ترین راه برای احیای آن است.

6- خشک کردن مو

موهای خشک و شکننده زمانی اتفاق می‌افتد که موها رطوبت کافی دریافت نکنند. در این صورت موها وز، شکننده و کدر می شوند و در نهایت درخشندگی خود را از دست می دهند. خشکی مو در هر سنی اتفاق می افتد و با افزایش سن این مشکل جدی تر می شود. اگر بعد از دوش گرفتن و شامپو زدن متوجه خشکی بیش از حد موهایتان شدید، ممکن است آسیب به انتهای موهایتان باشد. این علامت نشان می دهد که زمان کوتاه کردن مو برای از بین بردن موهای خشک و آسیب دیده فرا رسیده است. قسمت های آسیب دیده مو در واقع توخالی هستند و قادر به حفظ رطوبت و مواد مغذی نیستند. در این صورت بهترین راه کوتاه کردن موهایتان است. اگر موهای شما بسیار خشک و بی روح هستند، بهترین درمان کوتاه کردن آن است. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشد، خشکی و موخوره در انتهای آن می تواند حالت دادن به موهایتان را دشوار کند. در چنین شرایطی کوتاه کردن مو مهم و ضروری است.

جمع بندی

اگر قصد کوتاه کردن مو را دارید ما به شما سالن زیبایی نوژا سعادت آباد و سالن زیبای تاماران گوهردشت را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا