علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

فیزیوتراپیست کیست و چه زمانی باید به او مراجعه کرد؟

اگر توانایی شما در انجام برخی کارها و حرکت دادن پاها تحت تأثیر بیماری یا آسیب قرار گرفته باشد، پزشک ممکن است شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد تا توانایی مفاصل آسیب دیده شما را به حالت اولیه بازگرداند. فیزیوتراپیست ها با بیماران همکاری می کنند تا به آنها در مدیریت درد، تعادل، تحرک و عملکرد حرکتی کمک کنند.

اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود به دلایل مختلف با یک فیزیوتراپیست کار کرده اند. ممکن است بعد از تصادف اتومبیل، بعد از جراحی یا به دلیل کمردرد به او مراجعه کنید. در این مقاله به وظایف و دلایل تماس با فیزیوتراپیست می پردازیم. برای مراجعه به فیزیتوراپی خوب میتوانید به بهترین فیزیوتراپی شیراز مراجعه کنید.

فیزیوتراپیست چه می کند؟

فیزیوتراپیست ها با بیماران بر روی برنامه هایی کار می کنند که برای بازیابی توانایی و حرکت اندام های آنها طراحی شده است. آنها برای کمک به بیماران در تمام مراحل زندگی از نوزادی تا پیری آموزش دیده اند که عملکرد و حرکت آنها تحت تأثیر عوامل و شرایط زیر است:

بیماری

شرایط پزشکی

جراحت

عوامل و فعالیت های محیطی

کهنسال

اختلالات

مشکلات وزن

فیزیوتراپیست ها با استفاده از روش های مختلفی به این هدف دست می یابند که عبارتند از:

آنها از بیمار می خواهند تمرینات خاصی را انجام دهد

ماساژ عضلانی

استفاده از شل کننده های عضلانی

درمان مفاصل

آموزش برخی از فعالیت های سبک زندگی مانند پیاده روی، دویدن و غیره.

کشش

فیزیولوژیست ها نه تنها به جنبه های فیزیکی سلامتی شما، بلکه به جنبه های روحی شما نیز توجه می کنند. همچنین از سلامت روانی و اجتماعی مراقبت می کند. محافظت می کنند، تحصیلات آنها در تمام جنبه های درمان از جمله مداخله و توانبخشی کار می کنند.

در واقع هدف فیزیوتراپی بهبود کیفیت زندگی شماست.

مراحل آموزش در این زمینه

روند کار به عنوان فیزیوتراپ نیاز به آمادگی زیادی دارد. اولاً فرد باید دارای مدرک تربیت بدنی با تحصیلات دانشگاهی باشد. برنامه درسی ممکن است شامل دوره های زیست شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، روانشناسی، علوم رفتاری و غیره باشد.

اکثر آموزش ها (80٪) در کلاس ها و آزمایشگاه ها انجام می شود، در حالی که 20٪ باقی مانده شامل آموزش بالینی است.

فیزیوتراپیست ها چه مشکلاتی را درمان می کنند؟

یک فیزیوتراپیست می تواند تعداد زیادی از بیماری ها و آسیب ها را درمان کند. چند نمونه از این درمان ها عبارتند از:

ارتوپدی: کمردرد، سندرم تونل کارپال، آرتریت، کمردرد، مشکلات پا، سیاتیک، مشکلات زانو و غیره.

نورولوژی: بیماری آلزایمر، ام اس، نوروپاتی (آسیب عصبی)، سرگیجه، فلج مغزی، سکته مغزی، گیجی و غیره.

خودایمنی: فیبرومیالژیا، آرتین رینود، آرتریت روماتوئید

سندرم گیلن باره

بیماری های مزمن: آسم، دیابت، چاقی، فشار خون بالا و غیره

یک متخصص مراقبت های بهداشتی خوب باید چه شرایطی داشته باشد؟

یک فیزیوتراپ خوب یک انگیزه اولیه برای درمان یا یک احساس روانپزشکی دارد که یک درمانگر باشد و دردناک است زیرا:

این رشته درمانی یکی از زیباترین نعمات خداوندی است که در قالب مشاغل شرافتمندانه و پر رونق در حوزه سلامت و توانبخشی برای کسانی که دنبال این نوع سخت و دشوار پزشکی هستند هدیه داده شده است. شبهه امور بیش از هر چیز در اذهان و ذکر عموم تقویت شده است و قطعاً در آینده نتیجه خوبی در زندگی و شغل نخواهد داشت. پس اگر می خواهید وارد این عرصه شریف شوید، ابتدا باید درد دیگران را درک کنید و عشق شفابخش را در درون خود بیابید و تقویت کنید.

یک فیزیوتراپ خوب دارای مهارت های فیزیکی عالی است زیرا:

فیزیوتراپی یکی از پویاترین، پرتقاضاترین و تماماً فیزیوتراپی‌ترین حرفه‌ها است و فیزیوتراپیست‌ها اغلب ساعت‌ها روی پای خود کار می‌کنند و حتی در درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه توانبخشی پس از عمل و توانبخشی معلولان مجبورند تمام وقت کار کنند. . یا بخشی از.. در برخی موارد تحمل وزن بیمارانی که بیش از وزن خود را به مدت 6 ساعت یا بیشتر می کنند.

یک فیزیوتراپ خوب باید دانش به روز و تحصیلات فوق برنامه داشته باشد زیرا:

کاندیدهای مختلف درمان با بیماری های مشابه پاسخ های کمی و کیفی متعدد و متفاوتی را به درمان استاندارد بیماری نشان می دهند، بنابراین تجربه حرف اول را در این مرحله می زند. اگر یک فیزیوتراپ صلاحیت انجام تمرین را داشته باشد، برای معاینات پیچیده آماده می شود و از دانش پیشرفته، روش ها و تکنیک های جدید برای مقابله با مشکلات پیچیده استفاده می کند.

یک فیزیوتراپ خوب دارای انگیزه و مهارت های ارتباطی بسیار بالایی است زیرا:

بیشترین کاندیدای بیماری ها و اختلالاتی که با فیزیوتراپی قابل درمان هستند، افرادی هستند که درد یا جراحی زیادی داشته اند، سالمندان و افراد دارای معلولیت در یک یا چند قسمت از بدن که استقامت، صبر و قدرت کمتری دارند. اطرافیان که به دنبال رهایی از ناراحتی های زندگی خود هستند، گیج و سرگشته از ناتوانی خود، بنا به نیاز یا دستور پزشک معالج خود به فیزیوتراپی مراجعه می کنند که به آن آخرین می گویند. مرحله درمان و رهایی از درد یا پایان خط توانبخشی و بازگشت به زندگی عادی. و اساساً رویکرد درمانگر و رویکرد درمانگر به بیمار و بیماری او در این مرحله نقش بسیار مهمی دارد. ایجاد تلاش مضاعف و حق بهبودی بیمار برای رهایی از اختلال و درمان بیماری او.

یک فیزیوتراپ خوب صدا و انرژی متقاعدکننده ای دارد زیرا:

این باید به بیمار یا مشتری توانبخشی شده حس زندگی و سرزندگی بدهد، تمام انرژی های بیمار را متمرکز کند و روند درمان را به بهترین شکل ممکن هدایت کند. او به عنوان یک مربی ورزشی، گهگاه بازیکنان خود را هدایت می کند و با صدایی رسا و قدرتمند به آنها انرژی می دهد.

یک متخصص پزشکی بسیار صبور است زیرا:

تعداد جلسات در این نوع درمان بسیار زیاد و طولانی و احتمالاً چند بار است. در برخی موارد در حوزه توانبخشی، این تلاش ها صرفاً به منظور تثبیت موقعیت مددجو یا مددجو صورت می گیرد و بهبودی حاصل نمی شود، بنابراین در این زمان باید همکاری با مددجو به هر شکلی همراه باشد. عدم حمایت، کمبود انرژی، وضعیت نامناسب، ناله، گریه و فریاد به دلیل درد، تقلا و پس از برخورد با این بیمار، با انرژی کامل به سراغ بیمار بعدی بروید، این خود نیازمند صبر و حوصله با درمانگران است.

یک فیزیوتراپ خوب شجاع و مبارز است زیرا:

بیماری یا اختلال فرد ممکن است در درمان‌های استاندارد هیچ بهبودی نشان ندهد و ممکن است به چندین روش درمانی پاسخ ندهد و در برخی موارد، ناراحتی و درد فرد افزایش می‌یابد. یک فیزیوتراپ خوب از مبارزه با بیماری با فرمول جدید، روش‌های نوین و روش‌های درمانی جدید ابایی ندارد و آرامش را در شفای کامل بیمار می‌یابد.

یک فیزیوتراپ خوب قوی است و ظرفیت ذهنی بالایی دارد زیرا:

زیرا درمانگر باید در جلسات ارزیابی به دنبال کوچکترین و کوچکترین اختلال یا عدم عملکرد خوب باشد و روند بهبود را در هر جلسه زیر نظر داشته باشد. برخی از متقاضیان درمان، به ویژه آنهایی که دچار شکستگی، سکته بعد از عمل جراحی یا کسانی که برای فیزیوتراپی اضافی می آیند، زمان طلایی برای آماده شدن برای درمان خود دارند، اگر به هر دلیلی این زمان را از دست بدهند، روند درمان طولانی و عواقب طولانی خواهد بود. . درمان طولانی خواهد بود: آهسته و طاقت فرسا خواهد بود، به طوری که در برخی از بیماران به دلیل ترس از بازگشت درد و اختلالات، از دست دادن عملکرد و عدم همکاری وجود دارد و فیزیوتراپ باید این مشکل را شناسایی و کنترل کند. بنابراین روش‌های خاص در برخی موارد باید بر ترس تکیه کنند تا بیمار را تحت پوشش خود قرار داده و رفتار او را کنترل کند.

فیزیوتراپیست، پزشک فیزیوتراپی، مطب فیزیوتراپ چیست؟

در اکثر بیمارستان ها بخشی به نام کلینیک فیزیوتراپی وجود دارد، البته همه بیمارستان ها به آن نیاز ندارند و اگر بیمارستان دارای بخش ارتوپدی یا جراحی قلب باشد، ممکن است این بخش را داشته باشد، بنابراین به فعالیت درمانی فیزیوتراپیست، محل گفته می شود. بخش فیزیوتراپی، کلینیک فیزیوتراپی یا به اصطلاح مطب فیزیوتراپی.

 فیزیوتراپیست، چه ویژگی هایی باید داشته باشیم؟

در ایران برای تحصیل در رشته علوم توانبخشی اعم از فیزیوتراپی، طب خاص و … وضعیت فعلی جز عدم وجود مشکلات جسمی و روحی وجود ندارد، اما در بسیاری از کشورها وجود دارد. ذیل. شرایطی که به افراد اجازه می دهد در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنند:

برای یادگیری و موفقیت در فیزیوتراپی چه الزامات و مهارت هایی لازم است؟

سن فرد نباید بیشتر از 50 سال باشد.

افراد با قد بالاتر از 160 و 220 سانتی متر مجاز نیستند.

وزن بیش از 20 کیلوگرم و کمتر از 10 کیلوگرم مجاز نمی باشد.

سلامت جسمانی خوب (بدون بیماری های اسکلتی پیشگیرانه مانند دیسک کمر و دیسک گردن و سندرم های درد)

سلامت قلب و ریه

توانایی بدنی بالا یا بالاتر از حد متوسط ​​یک امتیاز است.

کلمه اشاره یکی از برکات موقعیت است.

عدم وجود نوروپاتی و نوروپاتی و اختلالات روحی و روانی.

صبر یک امتیاز است.

توانایی مدیریت یا رهبری، مربیگری و آموزش ذهنی و فیزیکی افراد یک امتیاز است

فیزیوتراپی و توانبخشی کدام دانشگاه؟

فیزیوتراپیست ها از چه مدارسی فارغ التحصیل می شوند؟

فیزیوتراپیست ها فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی هستند که در دانشکده های توانبخشی کشور تدریس می کنند.

فیزیوتراپیست ها توسط کدام سازمان دولتی یا وزارت کشور تحت نظارت هستند؟

فیزیولوژیست ها در بخش توانبخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تمرکز بر دانشگاه علوم پزشکی ایران، زیر نظر و حمایت نظام پزشکی کشور حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا