۹۷ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند/عدم استفاده از کلاه ایمنی عامل اصلی مرگ و میر موتورسواران در شهرها

۹۷ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند/عدم استفاده از کلاه ایمنی عامل اصلی مرگ و میر موتورسواران در شهرها

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی گفت: “آمار نشان می دهد که موتورسواران بدون کلاه ایمنی بیشترین درصد مرگ و میر را در حوادث بین شهری داشتند.”

به گفته اینا دکتری محمد رضا زفارگندی ظهر امروز (پنجشنبه) در سومین کنگره بین المللی برای تحقیقات در برابر بلایا و درمان خسارت ترافیک در سالن کنفرانس بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران که می افزاید: “طبق داده ها و آمار 5 ٪ از موتورسوایدان از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.”

ظفرگندی گفت: “خوشبختانه ما در استفاده از کمربند ایمنی در سطح بهتری قرار داریم و اگر بتوانیم با همکاری و ارائه راه حل های کارآمد حداقل نیمی از موتور سیکلت ها را استفاده کنیم حداقل نیمی از موتور سیکلت ها کاهش می یابد.”

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی همچنین به پیشاهنگی “غیر غیرقانونی” اشاره کرد: “شخص عزیز و ارزشمند است و هدف اصلی این اسکن این است که اگر همه ما از تمام امکانات توانایی ها و روش ها حتی تعداد کشته ها در این جاده های جاده ای استفاده کنیم گویا همه مردم را نجات می دهیم.”

ظفرگندی با اشاره به اقدامات برخی از کشورها برای کاهش تصادفات گفت: “در کشوری مانند سوئد با کمک تحقیقات علمی و تحقیقات در مورد نتایج خود به دنبال صفر و ما باید با همکاری همه سازمان ها و سازمان ها از جمله پارلمان و نمایندگان برنامه های کوتاه مدت و طولانی مدت را تدوین کنیم.”

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از تصادفات ترافیکی به دلیل خطاهای انسانی است و افزود: 5 ٪ از عامل ناخواسته برطرف شده و خواستار تبلیغات و فرهنگ از طریق رسانه ها آموزش انسان و حتی کاهش زمان انتقال خسارت به بیمارستان ها است.

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی که خاطرنشان می کند که واکسیناسیون اتومبیل ها جاده ها و تصحیح نقاط تصادف برنامه طولانی است که باید برنامه ریزی و کار شود گفت: “به دلیل زمان” غیرقانونی ” استراتژی ها را می توان در زمان کم صرف کرد.

زفرگندی ادامه داد: “اگر واکسیناسیون جاده ای زمان باشد و به یک برنامه طولانی مدت نیاز داشته باشد اما شناسایی نقاط زیاد و ناخواسته می تواند 5 ٪ حادثه را کاهش دهد.”

به گفته وی در برخی از کشورها ایستگاه هایی وجود دارد که رانندگان به دلیل الکل مواد مخدر و خواب آلودگی جریمه و جریمه قادر به رانندگی نیستند که این نیاز به همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی همچنین در مورد نقش مؤثر کادرهای درمانی و اضطراری در مراقبت از این حادثه صحبت کرد و پس از حادثه افزود: انتقال سریع زخمی ها به بیمارستان ها بسیار مهم است و نیاز به توانمندسازی بیشتر وزارت بهداشت دارد. به نظر می رسد که ما به تجربیات موفق جنگ نگاه می کنیم بسیاری از آدم های زخمی با آوردن مراکز پزشکی به خط مقدم نجات یافت.

ظفر قندی در ادامه به استفاده از فن آوری های جدید و هوش مصنوعی برای کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت که استفاده از این فناوری ها می تواند تا 5 ٪ مؤثر باشد همچنین قوانین سختگیرانه و نقاط کنترل را برای نظارت بر رانندگان تا 5 ٪ پیشاهنگان ایمنی جاده 5 ٪ و کاهش نقاط تصادف ایجاد کرده و امتیازات تصادف را کاهش می دهد.

در پایان وزیر بهداشت که با شرکت در آموزش و فرهنگ دانشجویی به ظهور آموزش و پرورش اشاره کرد گفت: “ما انتظار داریم که برای همدلی و همکاری با هم همکاری کنیم گام به گام به کاهش حوادث جاده ای سلامت مردم و جلوگیری از اثرات برگشت ناپذیر.”

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا