اقتصادی

گره کور تسهیلات کرونایی ریلی‌ها کجاست؟

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با وجود چندین سفارش و توافق ، شرایط اختصاص تسهیلات تاج به راه آهن تغییر کرده و بسیاری از فعالان و شرکت های این بخش قادر به دریافت آن نبوده اند که امیدواریم به زودی پرداخت شود. .

به گزارش یومیر ، علی رغم اینکه بیش از شش ماه از تأیید و ابلاغ کارخانه کرونا برای جبران بخشی از خسارات وارده به فعالان بخش های مختلف اقتصادی از جمله شرکت های مختلف حمل و نقل می گذرد ، این تسهیلات توسط راه آهن. و انتقاداتی را ایجاد کرده است. بسیاری از آنها خصوصی شده اند.

سعید رسولی ، مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت وگو با یومیر ، در مورد دلیل تأخیر در پرداخت تسهیلات بیماری کرونا بخش راه آهن اظهار داشت: سیستم بانکی و مسئولان بانک های فعال می خواهند تسهیلات تاج گل مصوب را به عنوان در اسرع وقت.

وی افزود: علی رغم چندین نکته برجسته و دستورات ستاد ملی کرونا ، بانک مرکزی ، وزارت راه و شهرسازی و دیگر مقامات ، برخی از بانک ها هنوز پرداخت تسهیلات به بخش راه آهن را به تأخیر می اندازند.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: مشکل پرداخت این تسهیلات اخذ اسناد بانکی مربوطه است. طبق مصوبات اعلام شده قرار بود از واگن به جای اسناد استفاده شود و بانک عامل این مشکل را پذیرفت اما پس از مدتی دوباره آن را تغییر داد.

رسولی اظهار داشت: اگرچه ما اجرای قانون ارائه تسهیلات بانکی را انکار نمی کنیم و مراقب دریافت امنیت بانکی هستیم اما در شرایط خاص امروز باید هزینه این تسهیلات بانکی را پرداخت کنیم اما باید به گونه ای انجام شود که تأمین امنیت بخشهای راه آهن امكان پذیر است. “البته ، به عنوان یك بخش عمومی ، شركت راه آهن موافقت كرد كه شركتهای راه آهن را برای بازپرداخت تسهیلات خود تضمین كند ، اما این امر با مشكلاتی نیز روبرو شد.

وی گفت: ما به طور جدی موضوع تأخیر در پرداخت تسهیلات بیماری کرونا به راه آهن را دنبال می کنیم که تاکنون فقط چند مشاغل کوچک توانسته اند آن را دریافت کنند. “براساس پیگیری ها و مذاکرات انجام شده ، امیدواریم این امکانات در اسرع وقت تکمیل شود. “چرا بخش راه آهن یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی و حمل و نقل کشور است که علیرغم تحریمهای ظالمانه ، نه تنها متوقف نشده بلکه همیشه اتفاقات و تحولات بسیار خوبی در آن رخ می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا