عمومیکسب و کار ایرانی

کویل ها ویپ چقدر دوام می آورند؟

عمر کویل ویپ چقدر است؟

داشتن آگاهی کامل نسبت به این مسئله موجب می ‌شود تا دستگاه ویپ شما طول عمر بالاتری داشته باشد و کمتر نیاز به صرف هزینه زیاد برای تعمیر آن پیدا کنید. همین دلیل کافی است تا افراد به دنبال دانستن مدت زمان ماندگاری کویل و پیدا کردن راه حلی برای افزایش طول عمر کویل ویپ خود باشند. در صورتی که به تازگی قصد تهیه ویپ را دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه روکو ویپ در ارتباط باشید، تا با خرید بهترین نوع دستگاه راهنمای استفاده از آن را نیز به شکل دقیق دریافت کنید.

نحوه استنشاق سیگار سنتی با کاملاً متفاوت است، با دریافت آموزش استنشاق به راحتی می ‌توانید با خرید پاد اورسا بیبی پرو سیگار را هم کنار بگذارید. معمولا استنشاق بیش از حد سخت یا ناکافی می ‌تواند بر روی کویل اثرات مخرب بگذارد؛ همچنین از ایجاد بخار زنجیری خودداری کنید.

طول عمر کویل ویپ چقدر است؟

اگر به تازگی وارد دنیای ویپینگ شده باشید ممکن است سوالات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید و یکی از مهم‌ترین این سوالات طول عمر کویل ویپ چقدر است؟ بهتر است بدانید که طول عمر کویل ویپ هم مانند تمام چیزهای خوب به پایان می ‌رسد. اما در صورت مراقبت بهتر از کویل می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

از آنجایی که خرید ویپ در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال بیشتر قرار گرفته، نمونه‌های مختلفی از دستگاه ویپ تولید شده است. اما صرف نظر از نوع دستگاه باید کویل آن را به طور منظم تعویض کنید، تا مجبور به تعویض کردن کامل قلم ویپ نشوید.

از آنجایی که تعویض سیم پیچ‌های کویل مسئله بسیار مهمی است، دانستن اینکه یک کویل چقدر دوام دارد برای افراد مبتدی بسیار کمک کننده است. به همین جهت در ادامه به برخی از عواملی که در طول عمر کویل ویپ موثر هستند می ‌پردازیم:

کیفیت سیم پیچ‌ها

سیم پیچ‌های کویل شبیه یکدیگر نیستند، برخی از آنها کیفیت بالاتری داشته و در طول ویپینگ متوجه آن می‌ شوید. چرا که برند تولید کننده آنها با یکدیگر فرق می ‌کند. بهتر است قبل از خرید حتماً از تولید کننده و کیفیت محصولات آنها با تحقیق و بررسی اطمینان به دست آورید.

نوع مایع الکترونیک

نوع مایع الکترونیک که برای بخار استفاده می ‌کنید، تاثیر مستقیم بر روی دوام و ماندگاری کویل دارند. هر چقدر که در هنگام طعم‌های شیرین‌تر و غلیظ تر را انتخاب کنید، کویل را سریعتر از بین می ‌برند، زیرا شیرین کننده اثر تخریبی بر روی سیم پیچ دارد. همچنین مایع الکترونیکی زیر اهم نیز به دلیل ویسکوزیته بالا بیشتر بر روی سیم پیچ باقی مانده و در نتیجه کویل را سریع‌تر خراب می‌کند؛ زیرا پسماند آن انباشته می ‌شود. پس بهتر است در هنگام خرید جویس علاوه بر طعم و میزان نیکوتین، بر روی کیفیت کویل دستگاه هم دقت کنید.

میزان استفاده از دستگاه

بسته به مدت زمانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنید طول عمر کویل هم تغییر پیدا می‌کند. اگر جز افرادی هستید که روزانه در طی ساعات مشخص از استفاده می ‌کنید، سریع‌تر نیاز به تعویض کویل پیدا می کنید؛ اما اگر به ندرت ویپ را روشن می ‌کنید، طول عمر کویل آن افزایش می ‌یابد.

ولتاژ بالا

استفاده از دستگاه ویپ با ولتاژ بالا به عنوان سریع‌ترین راه برای آسیب رساندن به سیم پیچ و کویل است. برای تمام کویل‌ها با هر میزان اهم لازم است که از ولتاژ توصیه شده بر روی بسته‌بندی آن استفاده شود، زیرا گرمای شدید کویل را می ‌سوزاند.

به طور کلی با توجه به این عوامل طول عمر یک کویل ویپ مناسب و کاربردی از یک هفته تا ۲۱ روز می باشد. البته بسته به میزان زمان مصرف گاهی اوقات تا یک ماه هم می ‌توانید از کویل استفاده کنید.

راه‌های افزایش طول عمر کویل ویپ

برای داشتن ویپینگ لذت بخش دانستن این موضوع که عمر کویل ویپ چقدر است؟ اهمیت پیدا می ‌کند. زیرا کویل ویپ به یکباره از کار نمی ‌افتد بلکه در ابتدا شروع به ایجاد طعم بد در بخار ویپینگ می‌ کند و تجربه بدی از ویپینگ را به وجود می ‌آورد. بنابراین آشنایی کامل با طول عمر دستگاه و همچنین راه‌های افزایش طول عمر کویل ویپ، ضروری است؛ تا در نهایت بتوانید از سوختن زودرس کویل جلوگیری کنید.

فرقی نمی ‌کند که از استفاده می ‌کنید یا با تهیه جویس قصد ویپینگ تفریحی دارید. در هر صورت لازم است تا برخی از نکات را برای افزایش طول عمر کویل ویپ بدانید که در ادامه به چند مورد آن می ‌پردازیم:

تنظیمات وات و توان دستگاه

هر چقدر که توان دستگاه بالاتر باشد، سیم پیچ آن زودتر خراب می ‌شود، پس توان دستگاه را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

جلوگیری از سوختگی خشک

حتماً مخزن و غلاف را با مایع الکترونیکی پر کنید و هرگز اجازه ندهید که به صورت خشک بسوزد.

نگهداری و مراقبت صحیح

تمیز کردن مرتب کویل و پر کردن مخزن دو نکته بسیار مهم در افزایش طول عمر کویل است؛ پس سعی کنید همیشه سطح مایع الکترونیک را بالا نگه دارید، در صورتی که از همان ابتدای خرید را یاد بگیرید، تمامی این نکات به شما آموزش داده می‌شود، فقط کافی است یک مجموعه معتبر مانند روکو ویپ را در نظر بگیرید.

انتخاب کویل با کیفیت

انتخاب برندهای معتبر در زمینه خرید کویل ضروری است اما در میان محصولات با کیفیت هم بهتر است از کویل‌های مش استفاده کنید. چرا که سیم پیچ‌های آن به شکل توری بوده و یکنواخت گرم می‌ شود.

تفاوت کویل های ویپ در چیست؟

در سال‌های اخیر که استفاده کردن از دستگاه ویپ به عنوان یکی از شناخته می ‌شود، آشنایی با تمامی قطعات این دستگاه ضروری است تا بتوانید مناسب‌ترین نوع دستگاه‌ها را با توجه به نیاز خود تهیه کرده و شیوه مراقبت از آنها را بدانید.

کویل از مهم‌ترین اجزای ویپینگ و به عنوان قلب آن محسوب می‌شود که در صورت نبودن دستگاه ویپینگ بدون استفاده است. از آنجایی که انواع مختلف کویل در بازار وجود دارد، لازم است که بدانید تفاوت کویل ‌های ویپ در چیست؟ تا مناسب‌ترین آن را تهیه کنید.

مقاومت کویل را با استفاده از واحد اندازه‌گیری اهم مشخص می‌ کنند، مقاومت کویل تعیین می ‌کند که چقدر گرما برای تبخیر جویس لازم است. معمولاً کویل با مقاومت پایین گرمای بیشتری تولید کرده و بخار بیشتری هم ایجاد می‌ کند. کویل با مقاومت بالاتر گرمای کمتر تولید کرده و بخار کمتری هم به وجود می ‌آورد. به عنوان مثال:

  • کویل ۸ اهم از مقاومت بالایی برخوردار بوده و برای افرادی که بیشتر به طعم ویپینگ اهمیت می‌دهند کاربرد دارد.
  • کویل ۶ اهم دارای مقاومت متوسط بوده و برای افرادی که به دنبال تعادل بین حجم بخار و طعم هستند مناسب است.
  • کویل 3 اهماز مقاومت پایینی برخوردار بوده و حجم بخار بسیار زیادی را تولید می ‌کند و برای افراد معتاد به قلیان بهتر است.

اما به طور کلی بهتر است بدانید در هنگام خرید ویپ کویل‌های آن از برخی لحاظ با یکدیگر تفاوت دارند:

  • نوع سیم پیچ کویل از لحاظ جنس
  • مقاومت دستگاه
  • مقاومت کویل ویپ بر اساس واحد اندازه‌گیری اهم
  • ساختار طراحی کویل به صورت دو سیم و تک سیم
  • کاربرد کویل‌ها برای استفاده از سالت نیکوتین یا جویس معمولی

 

دکمه بازگشت به بالا