کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر حل مشکل رجیستر تلفن های همراه وارداتی مجاز/ ضرورت تسریع در توسعه شبکه فیبر نوری

نصرالله پژمانفر گزارش داد:

اصل 90 کمیسیون همچنان به حل مشکل تلفن های همراه وارداتی ثبت شده، نیاز به تسریع در توسعه شبکه فیبر نوری ادامه می دهد.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به تشکیل جلسه این کمیسیون با حضور ستار هاشمی گفت: ثبت تلفن های همراه وارداتی مصوب توسعه شبکه فیبر نوری و رفع مشکلات کارکنان مخابرات. تا رفع مشکلات پیگیری خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا نصرالله پژمان فر با بیان اینکه جلسه کمیسیون اصل 90 اساسنامه شورای اسلامی صبح (دوشنبه 25 مهرماه) با حضور سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد گفت: بررسی طرح ثبت نام واحدهای سیم کارتی (ثبت نام) و رفع مشکلات آن اجرای تکالیف قانونی مرتبط با توسعه در دستور کار این جلسه بود. شبکه فیبر در کشور و رسیدگی به مشکلات کارکنان مخابرات .

نماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی با اشاره به شکایات وارده به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در خصوص رجیستری گوشی های تلفن همراه گفت: این طرح یکی از موفق ترین طرح هایی است که تاکنون انجام شده است. در مبارزه با قاچاق کالا اجرا شده و توانسته به بازاری برسد که 90 درصد متأسفانه در دو سال اخیر خلأهایی در طرح دیده شده است که اجرای سیاست را برای دولت غیرممکن کرده است و کمیسیون به دنبال آن است. برای حل این مشکل

پژمان فر در ادامه افزود: پس از بحث و بررسی کارشناسی در این زمینه مقرر شد وزارت ارتباطات برنامه خود را برای رفع این مشکلات ارائه و گزارش آخرین اقدامات خود را ظرف یک هفته کاری به کمیسیون ارسال کند.

وی در ادامه یکی از مشکلات اصلی واردات قانونی تلفن همراه به کشور را رجیستر نشدن آن دانست و گفت: این در حالی است که برخی از گوشی های لوکس آمریکایی با پرداخت هزینه در بازار رجیستر می شوند در حالی که مدیر رهبر معظم انقلاب مستقیماً از آن انتقاد کرده اند.

در این جلسه مقرر شد وزیر ارتباطات ظرف یک هفته گزارشی در این باره تهیه و برای کمیسیون جمع بندی کند.

پژمانفر در ادامه با اشاره به موضوع دوم این نشست توسعه شبکه فیبر نوری را یکی از موضوعات مهمی دانست که در کشور برنامه ای برای آن در نظر گرفته شده است که باید با سرعت بیشتری توسعه یابد و اظهار داشت: امروز همه دنیا از طریق استفاده از خدمات اینترنت بی سیم (WiFi) در حالی که در ایران هنوز ارائه این خدمات از طریق سیم کارت تلفن همراه رایج است.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی ادامه داد: وضعیت اجرای پروژه شبکه فیبر نوری در کشور مشخص نیست بنابراین باید افق کاری وزارت ارتباطات در این زمینه مشخص شود زیرا در حال حاضر وضعیت اتصالات شبکه مخابراتی که از طریق سیم مسی در سراسر کشور می باشد مطلوب نیست.

وی در ادامه مشکل اصلی اجرای این طرح ها در کلان شهرها و شهرستان ها را به دلیل امکان اجرای آن در روستاها و شهرهای کوچک براحتی دانست و افزود: در این زمینه برخی اقدامات موازی و سلیقه ای باعث شده که کار به درستی پیش نرود و صرفاً بار هزینه ای برای کشور داشته باشد.

پژمان فر در ادامه با بیان اینکه اعتقادی به انحصار فضا نداریم اما با رهبری وزارت ارتباطات باید از ظرفیت های موجود در این زمینه به درستی استفاده شود تصریح کرد: در این راستا همکاری و همکاری بین همه وجود دارد. نهادهای ذیربط برای اجرای پروژه شبکه فیبر Lys در کشور ضروری است.

این نماینده مردم در فولکتینگ دوازدهم با اشاره به موضوع بعدی جلسه امروز که برای پیگیری شکایات واصله از مطالبات کارکنان بازنشسته مخابرات بود گفت: مخابرات در قبال کارکنان خود وظایفی دارد. و از آنجایی که چند نفر از اعضای هیئت مدیره این شرکت به دولت معرفی می شوند از وزیر قابل پیگیری است و در اسرع وقت گزارش آن را دریافت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در این خصوص افزود: از سوی دیگر مجلس با افزایش درآمد آبونمان به وزارت ارتباطات کمک اعتباری کرده است تا این وزارتخانه بتواند حل کند. مشکل کارکنان در این راه. در این رابطه با مدیرعامل شرکت مخابرات و نمایندگان دولت جلسه ای خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پیگیری جدی وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه فیبر نوری در راستای توزیع عادلانه خدمات ارتباطی

ستار هاشمی همچنین با اشاره به اهمیت نقش کمیسیون اصل نهم در پیگیری مطالبات مردم که در واقع به دولت کمک می کند گفت: رجیستری گوشی های تلفن همراه وارداتی یکی از دغدغه های مردم است که پس از بررسی موضوع تصمیم گیری شد. سوالات مربوطه در این جلسه طی جدول زمانی که از سوی وزارتخانه ارائه شده است سوال را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه توسعه شبکه فیبر نوری را یکی از موضوعات جدی مورد پیگیری دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساخت های شبکه باید به توسعه کیفیت تعدیل قیمت مخابرات و توزیع عادلانه خدمات ارتباطی کمک کند. در کشور بنابراین انرژی اضافی برای حل این مشکل ما قرار داده است

وزیر ارتباطات و اطلاعات در نهایت تصریح کرد: موضوع دیگر پیگیری مشکلات کارکنان مخابرات بود که مطمئنا با تعامل خوبی که با سهامداران این شرکت داریم آن را حل خواهیم کرد. نگرانی های این گروه

دکمه بازگشت به بالا