بین الملل

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

قانونگذار عالی چین قانونی ضد تحریم تصویب کرده است که از اقدامات چین برای مقابله با تحریم های خارجی حمایت قانونی می کند.

به گزارش یومیر ، به نقل از روزنامه South China Morning Post ، این قانون روز پنجشنبه در جلسه غیرعلنی کمیته دائمی کنگره ملی خلق تصویب شد ، اما جزئیات این قانون هنوز منتشر نشده است. این قانون از امروز اجرا می شود.

تم یو چونگ ، نماینده تنها هنگ کنگ در کمیته دائمی کنگره ملی خلق ، گفت که طبق این قانون ، شورای دولتی و نهادهای آن مسئول هماهنگی اقدامات تلافی جویانه خواهند بود.

وی افزود: این اقدامات می تواند در مورد سازمان ها یا افراد و همچنین همسران ، اقوام و سازمان های افرادی كه به آنها تعلق دارند اعمال شود.

به گفته این مقام مسئول ، اقدامات تلافی جویانه پکن بر اساس ماده 6 قانون جدید می تواند شامل عدم پذیرش ویزا یا ورود به چین باشد. حتی برای دارندگان ویزا ، مقامات می توانند سند را باطل کرده و آنها را اخراج کنند.

همچنین ممکن است اموال منقول و غیر منقول افراد توقیف شود و م institutionsسسات از انجام معاملات با این افراد یا سازمانهای هدف منع شوند.

این قانون همچنین تصریح کرده است که هیچ کس در کشور به کشورهای خارجی در انجام اعمال تبعیض آمیز کمک نمی کند. در عوض ، آنها باید به مقامات پکن در اجرای اقدامات تلافی جویانه کمک کنند. این مقام همچنین گفت که افراد و سازمان هایی که تحت تأثیر این تحریم ها قرار گرفته اند می توانند در دادگاه های سرزمین اصلی شکایت کنند.

رسانه های دولتی چین گفتند که این اقدام به منظور ایجاد مبانی قانونی برای پاسخ چین به تحریم ها صورت گرفته است. چین در واکنش به تحریم های ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلیس و کانادا به دلیل سرکوب سیاسی پکن در هنگ کنگ و رفتار با اقلیت های قومی در سین کیانگ اقدامات ضد تحریمی صادر کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا