عمومی

چرا پنجره دوجداره عرق میکند؟

یافتن دلیل تعریق شیشه های دوجداره موضوعی بسیار مهم برای ساکنین آپارتمان است. یکی از دلایل تعریق شیشه های دوجداره، تفاوت آب و هوای داخل و خارج ساختمان در زمستان و افت دما است.

برای خرید درب و پنجره دوجداره در کرج حتما به فروشگاه های معتبر مثل نمایندگی وین تک در کرج مراجعه کنید.

بخار شیشه 2-1 ساعت بیشتر دوام نمی آورد و خود به خود از بین می رود اما همین زمان اندک هم می تواند ظاهر ناخوشایندی به در یا پنجره دوجداره بدهد و این مشکل باعث نگرانی در مورد عملکرد دوبل یا درست می شود. لعاب چند لایه.

در زمستان دمای بیرون حدود صفر درجه است. همچنین اگر دمای داخل را بالاتر از حد نرمال افزایش دهیم، اختلاف دمای داخل و خارج ساختمان باعث می شود رطوبت ساختمان به بخار یا قطرات آب تبدیل شود و روی سطح سردی مانند شیشه بنشیند.

علت عرق کردن پنجره دو جداره

عرق کردن شیشه بیرونی طبیعی است. در واقع این بخار نشان می دهد که عایق بندی پنجره دوجداره به خوبی انجام شده و هوای گرم داخل آن از بین نمی رود. در واقع وظیفه اصلی پنجره دوجداره جلوگیری از اتلاف انرژی است.

استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان هزینه مصرف سوخت خانوار را افزایش می دهد. شیشه پنجره یکی از مهمترین عوامل اتلاف حرارت در اتاق است. نصب پنجره upvc ساده ترین راه برای جلوگیری از اتلاف گرما در فصل سرد سال است.

در پنجره های دو عایق دیواره داخلی پنجره در معرض هوای گرم قرار دارد اما گاهی اوقات دیوار بیرونی تحت تاثیر هوای سرد منبسط می شود. البته باید توجه داشت که شیشه بیرونی پنجره دوجداره مدام باد نمی کند و اگر گاهی اوقات این مه ها تشخیص داده شوند جای نگرانی زیادی نیست.

علت تعریق سطح داخلی شیشه دوجداره

چرخاندن جلوی آینه نیز اتفاق می افتد. دلیل تعویض شیشه در خانه آب بندی بخار آب داخل ساختمان است. آشپزی، حمام کردن و حتی درست کردن چای ساده، بخار آب زیادی تولید می کند.

هنگامی که بخار آب با هوای سرد تماس پیدا می کند، به قطرات ریز آب تبدیل می شود. شیشه پنجره محل مناسبی برای بخار در فضای داخلی است. به خصوص در ساختمان هایی که تهویه مناسبی ندارند، بخار پنجره بیشتر به چشم می آید.

اگر تهویه فضای داخلی ساختمان کافی باشد، پنجره های دوجداره خجالت نمی کشند. احتمالا این جفت را روی کاشی های دیوار و آینه حمام دیده اید. در یک فضای بسته، بخار آب روی یک جسم سرد می ریزد. افزایش رطوبت، تهویه نامناسب و نصب نادرست پنجره ها باعث تعریق پنجره و ظاهر شدن بخار در داخل شیشه می شود.

علل تعریق بین دو جداره شیشه دوجداره

عرق کردن بین دو دیوار شیشه ای مشکل بسیار بزرگی است. این بخار در واقع نشان دهنده این است که عایق کاری پنجره دوجداره به درستی انجام نشده است. تعریق پنجره نیز می تواند به دلیل از بین رفتن عایق رخ دهد.

این مشکل معمولا در ساختمان های قدیمی که بیش از 10 سال است که پنجره های دوجداره نصب شده اند، رخ می دهد. همچنین، استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده پنجره می تواند به مهر و موم ها آسیب برساند و بر عایق پنجره ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، وایتکس و سفید کننده ها و رسوب زداها می توانند روی عایق اثر بگذارند. در این صورت نیاز به بازیابی عایق است، این کار توسط نصب کننده پنجره UPV انجام می شود.

اگر در کمتر از یک سال بین دو شیشه با مشکل تبخیر مواجه شدید، علت آن مربوط به کیفیت واحد شیشه است. پنجره های دوجداره در کارخانه با استفاده از ماشین آلات مدرن تولید می شوند. گاز عایق بین دو لایه شیشه استفاده می شود. گاز آرگون از طریق یک دهانه وارد محفظه بین دو فنجان می شود.

راه حل تعمیر بخار ما بین پنجره های دوجداره

راه حل هایی برای تثبیت هوای ما بین دو پنجره شیشه ای

1) بهترین راه حل تعویض شیشه دوجداره و استفاده از شیشه با کیفیت و اطمینان از تزریق گاز آرگون توسط شرکت سازنده شیشه دوجداره است.

2) جدا کردن شیشه دوجداره از چارچوب پنجره و سوراخ کردن همان انتهای برای خروج بخار هوا، سپس چسباندن سوراخ های ایجاد شده با چسب پلی سولفید یا چسب سیلیکون.

3) در صورت امکان شیشه دوبل را از قاب خارج کرده و شیشه دوبل را باز کنید و سپس شیشه دوبل را با پارچه و شیشه پاک کن و در آخر شیشه دوبل را تمیز کرده و دوباره بگذارید.

اگر در کمتر از یک سال با مشکل بخار بین دو جداره مواجه شدید علت آن به کیفیت پنجره دوجداره مربوط می شود.

شاید 2-3 ساعت بیشتر بخار در لیوان نباشد و بخار خود به خود از بین برود. اما این زمان نیز می تواند ناراحت کننده باشد. بخار موجود در شیشه همان بخار آبی است که در هوای داخل ساختمان وجود دارد. بخار آب هنگام برخورد با جسم سرد به مایع تبدیل می شود. بزرگترین نگرانی خانواده ها این است که پنجره های دوجداره عایق خود را از دست داده اند. به طور معمول، اختلاف دمای داخل و خارج نباید روی پنجره های دوجداره تأثیر بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا