چرا  “شکلات دوبی”؟ – یومیر

چرا  "شکلات دوبی"؟ - ایسنا

پدیده “شکلات دبی” ابتکاری است که در نتیجه آزادی اقتصادی تنوع فرهنگی و حداکثر ارتباط ایجاد شده است.

به گفته ایران ایران این دوره را نوشت: “شکلات دبی” به یک پدیده فراتر از شکلات تبدیل شده است.

خبرهای جدید مبنی بر تولید جهانی این شکلات باعث افزایش مصرف پیست در جهان و افزایش 5 درصدی می شود. صادرات پیست های ایران به امارات 5 ٪ افزایش یافته است. پیش از این شکلات دبی مشخص شده باعث ایجاد اختلاف نظر در آلمان شد. وارد کننده شکلات دبی از دبی در مورد واردات و توزیع شکلات ترکیه دبی به آلمان بدون اعلام سایت تولید اعتراض کرد. سرانجام تصمیم دادگاه به متقاضی صادر شد. شکایات مشابه در مورد شکلات دبی در سایر کشورهای اروپایی ادامه دارد.

چندی پیش در یکی از فروشگاه های شیرین زنجیره ای شیرین من متوجه محصول جدید این شرکت شدم. بله شما حدس زده اید: شکلات دبی. در اوایل سوپر مارکت محلی من با تعدادی از شکلات دبی روبرو شدم. من شنیده ام که سعدیا شکلات دبی را تولید کرده است.

پیش از این یک فیلم کوتاه از یک دختر کره جنوبی در شبکه اجتماعی Tik با تشکر که علاقه مند به خرید شکلات دبی در سفر به شهر بود فیلمبرداری شده بود.

به طور خلاصه شکلات دبی اکنون به یکی از مارک ها و نمادهای کشور در کنار فرودگاه دبی شرکت هواپیمایی امارات هتل برج آل عرب و بورج خلیفه تبدیل شده است. شکلات دبی دوباره شهر خاورمیانه را به موضوعی جهانی تبدیل کرده است.

اکنون به دبی همه یک مقصد گردشگری جدید اضافه کرده اند. مسافران سوغات جدیدی به همراه خواهند داشت و در مورد خرید و خوردن و طعم آنها به آنها می گویند.

این شکلات جدید از یک مزه نوآورانه از ترکیبی از خاورمیانه (خاورمیانه -شیرین بودن) و شکلات ساخته شده است. البته با پسته های بیشتر. گفته می شود که شکلات جدید برای اولین بار در یک کارگاه دبی تولید شده است اما تعریف تصادفی و معرفی یک وبلاگ نویس Tik Taki به آن شهرت جهانی داد.

چگونه شکلات دبی به یک پدیده تبدیل شد؟

دبی بزرگترین مرکز تجارت در خلیج فارس و حتی خاورمیانه است. فقط طبیعی است که در جایی که بزرگترین شرکت ها تجارت و تجارت عرضه کالاهای جدید مورد استقبال قرار می گیرد و احتمال بیشتری برای آزاد شدن دارد. دبی یکی از آزادترین مناطق جهان در فعالیت های تجاری و اقتصادی است. واردات و صادرات آسان برای راه اندازی مشاغل جدید.

دبی یکی از متفاوت ترین جمعیت جهان را دارد. در جمعیت 5 میلیون نفری در امارات 5 میلیون شهروند خارجی مقیم و یک میلیون امارات اصلی هستند. جمعیت دبی نیز 1.5 میلیون نفر است از جمله 3.5 میلیون نفر جمعیت خارجی و مابقی (6000) شهروند امارات متحده عربی هستند.

البته خارجی ها در سایر کشورهای خلیج فارس بخش بزرگی از کشورها هستند اما هیچ کس تنوع امارات را ندارد. از بیش از 5 کشور شهروندان آنها در امارات زندگی می کنند. فرودگاه دبی در نه کشور به نه شهر پرواز می کند.

ایجاد فضایی که شهروندان در بیش از 5 کشور می توانند با آزادی های اقتصادی و فرهنگی کار کنند پایه و اساس خلاقیت و ابتکار عمل را ایجاد می کند زیرا این دو نتیجه تعامل و رابطه بین اختلافات و تنوع است. البته دبی هیچ رسانه و آزادی سیاسی ندارد. نه برای شهروندان خود و نه برای شهروندان خارجی ساکن یا توریستی بلکه سعی می کند آنها را با خدمات و کارآیی با کیفیت بالا جایگزین کند.

علاوه بر این شما همچنین برای شهروندان خارجی در دبی محیط تجاری و فعالیت اقتصادی آسان هستید. نه شهروندان اماراتی نسبت به زندگی بیگانگان حساس نیستند و نژادپرستانه نیستند و زندگی و زندگی و فعالیت خارجی در امارات متحده عربی و دبی با طعم و محدودیت های غیرمنطقی دارند.

در امارات متحده عربی شبکه های اجتماعی فیلتر نمی شوند. علاوه بر این بزرگترین شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی در دبی دارای یک دفتر نماینده هستند. در میان صاحب مالک و مدیر تلگرام (پل کوتورف) در این شهر را می توان ذکر کرد. این را با ایران مقایسه کنید که نه تنها تمام شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها فیلتر هستند (به جز برنامه Watts که به تازگی افتتاح شده است) بلکه تیک زدن به شکلی فیلتر می شود که حتی با فیلتر نیز باز نمی شود.

دبی یکی از بیشترین گردشگران و مسافران منطقه و جمعیت خود را دارد. دبی 1.5 میلیون نفر به تنهایی سال گذشته بیش از 5 میلیون بازدید کننده و گردشگر دریافت کردند. بیشتر گردشگران از اروپا هستند (5 ٪). تعداد گردشگران در دبی در ماه اول سال جدید (1 ژانویه) حدود 2 میلیون نفر بود.

آمار ترافیک زیاد به دبی به همراه ساکنان مختلف مسافران و گردشگران پیشینه شهرت خوراکی جدید این شهر را به وجود آوردند و به آن شهرت جهانی دادند.

دبی به یک بستر جهانی تبدیل شده است که در آن عرضه کالاهای جدید و جذاب می تواند توجه جهانی را به خود جلب کند. تصور کنید که اگر تولید این شکلات جدید در شهری باشد که نه گردشگری داشته باشد و نه شبکه های اجتماعی آیا آنها فعال خواهند بود و نه روابط مجازی و واقعی با جهان هنوز با چنین سرنوشتی روبرو هستند؟

شکلات دبی نه تنها یک شکلات در حال حاضر بلکه یکی از ابزارهای تبلیغاتی و نیروی نمایی کشور است.

2. شکلات دبی ایران و امارات را تقویت کرده است. با وجود این واقعیت که دو کشور از مسائل سیاسی دور نیستند.

براساس گزارش فایننشال تایمز صادرات پیستا در ایران به امارات متحده عربی در نتیجه تولید جهانی و دعوت از شکلات دبی 5 ٪ افزایش یافته است. این نشان می دهد که چگونه تولید یک غذای جدید در دبی منجر به افزایش تجارت و همکاری مالی بین ایران و امارات شده است.

دبی نه سازنده پیست و نه کاکائو است. با این حال شکلات دبی به یکی از مارک های جهانی تبدیل شده است. مانند سوئیس و بلژیک هیچ تولید کننده کاکائو نیست اما مراکز شکلات جهان هستند. این یک معجزه آزادی است که منجر به ابتکار خلاقیت و کیفیت می شود.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا