اقتصادی

چرا بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر تبعیض قائل می شوید؟

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر به ضرر تثبیت نرخ فروش لاستیک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بین تولیدکنندگان داخلی که برای تأمین مواد اولیه خود به واردکنندگان معاف از پرداخت اختلاف نرخ ارز و قیمت گذاری اجباری ، مجبور به پرداخت اختلاف نرخ ارز هستند ، تبعیض وجود دارد. وی این روند را مانعی برای افزایش تولید ملی و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در واردات به جای توسعه تولید داخلی عنوان کرد.

مصطفی در گفت وگو با یومیر ، مصطفی اظهار داشت که تولیدکنندگان تمام تلاش خود را برای افزایش تولید و افزایش تولید تایر و لوله در شش ماه نخست امسال نسبت به شش ماه اول سال گذشته انجام داده اند و این مشکل را تأیید می کند ، اما: همه عوامل تحت کنترل تولید کننده نیستند. تولیدکنندگان لاستیک در نهایت مواد اولیه را برای مدت 20 تا 30 روز در انبارهای خود ذخیره می کنند. اگر این مواد به طور مداوم به کارخانه ها نرسند ، روند تولید قطع می شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با تأکید بر اینکه میزان نقدینگی برای تأمین مواد اولیه از طریق ارز و همچنین مواد اولیه داخلی کم است ، گفت: بنابراین کارخانه ها در شرایط فعلی نمی توانند ذخایر زیادی از مواد اولیه داشته باشند. بررسی آمار عملکرد بزرگترین تولیدکنندگان تایر کشور نشان می دهد که تولید 129،660 تن لاستیک اتومبیل از ابتدای امسال تا پایان شهریور و رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل. این حجم تولید شامل 12 میلیون و 143 هزار و 353 حلقه لاستیک است که با اندازه گیری تعداد تایرها رشد 253 درصدی را نسبت به شش ماهه اول سال 1998 نشان می دهد.

فروش لاستیک با قیمت ثابت؛ فقط درد داره …

وی افزود: در شرایط امروز که از امشب تا فردا صبح شاهد افزایش نرخ ارز هستیم ، هر بار که از تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی (حتی در کمتر از یک تا دو هفته) درخواست می کنیم ، قیمت ها تغییر کرده است. ” فروش لاستیک با قیمت ثابت معنایی جز ضرر ندارد. تثبیت تایر ، در حالی که واردکنندگان تایر از قیمت گذاری معاف هستند. علاوه بر این ، سفارشات قبلی از پرداخت تفاوت نرخ ارز معاف هستند.

فقط زیر خط: این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون تولیدکنندگان داخلی ملزم به پرداخت مابه التفاوت شده اند. دلیل و انگیزه این همه تبعیض بی دلیل محصولات داخلی مشخص نیست. ادامه این روند نه تنها افزایش تولید را تشویق می کند ، که نوعی پرتاب محصولات ملی است و سرمایه گذاران را ترغیب می کند به جای توسعه محصولات داخلی و فرصت های اشتغال ، رشد و توسعه اقتصاد ملی ، در واردات سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا