پیراهن سید الشهدا(ع) در عاشورا به خودی خود بزرگترین نماد عاشورا است

پیراهن سید الشهدا(ع) در عاشورا به خودی خود بزرگترین نماد عاشورا است

یکی از اعضای مجمع متخصصان گفت: سید الشوهادا (AS) جرسی که در روز اشورا بود و توسط نیزه ها مورد اصابت قرار گرفت و پرتوهای خود بزرگترین نماد اشورا است. این امام Sadeq (As) گفت که ارمام جلوی من را می گذارد آنها به این پیراهن مقدس مراجعه می کنند.

به گفته یومیر سید محمد مهدی میرباگری عضو مجمع متخصصان روز جمعه (6 مه) در چهارمین اجلاس بین المللی در نخبگان شیعه و بسته شدن غم و اندوه بین المللی الناجا در بیش از 5 نفر از دانشگاه اشورا شرکت کرد و نیاز به این را به زمین می اندازد و گفت:: هیچ دعوا برای این صحنه نبود. سید الشوهادا (مانند) با قیام خود شیطان را تا زمان رستاخیز زانو می زند. روزی که شفاعت گسترش می یابد شیطان دندان را روی کبد می گذارد که هیچ کس از آن نگذاشته است.

وی ادامه داد: نکته اصلی این است که شیطان با ترفندهای خود مردم را تا مرگ فریب می دهد اما او همه حقیقت را نادیده می گیرد و این یک امامات است. سید الشوهادا (AS) با قیام خود دنیایی از نور و حسن ایجاد کرد که شر شیطان را از بین برد. زیارت اشورا در این واقعیت ظاهر می شود: در طلوع آفتابرا آیه ای که پیامبر یک زمزمه بود پس از گفتن جنگ احد یکسان بود: یاشا. “در این صحنه خداوند شر را از تیب جدا کرد. سربازان دشمن نیز می دانستند که اشورا روز جدایی حق است.

عضو مجمع کارشناسان صحنه اشورا را حماسه ترین صحنه داستان توصیف کرد و گفت: “این هم حماسه ترین و هم ظالمانه ترین صحنه در داستان است اما در پایان آن رمانتیک ترین پیروزی را داشت.” Zainab Kobra (SA) کل داستان را با دو جمله برای ابن زید امتحان کرد. دوستداران واقعی کربلا کسانی بودند که خداوند امضا کرده بود. آنها با از بین بردن موانع خود را به Carbala آوردند. هنگامی که او به کربلا رسید سید الشوهادا (AS) تعداد انگشت شماری از زمین را گرفت و گفت: اینجاست که خانه ما نابود خواهد شد. اما این پایان نبود. خدا قول داد: روزی خواهد بود که همه شما را جمع می کنم و می بینم پیروزی واقعی کیست. پیروزی واقعی در سه روز برگزار می شود: یوم الله یوم الفاتاه و یوم القیاما. امام صدک (AS) گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با ابو سوفیس پدر من امیر المومینین (ع) با مووویا و سید الشوهادا (AS) با یزید جنگید. این سکته ها تقریباً یک چیز بود: “فی”. ما می گوییم که خدا درست است و نقشه او درست است اما آنها می گویند که خدا دروغ گفته است. آخرین پیروزی این مسابقه سید الشوهادا (AS) است که نمونه ای از “آنا فتنا لاک فتح موبینا” است.

Hojjatoleslam Mirbagheri تأکید کرد که تجهیزات ارتش امام زامان (AS) از اشورا آغاز شده است گفت: زیارت اشورا از وضعیت عالی سید الشوهادا (ع) گرفته تا لعنت دشمنان همه چیز را پوشش می دهد. گریه کردن به سید الشوهادا (ع) نشانه ای از ایمان است و سرباز امام زامان (ع) برای کسانی است که با اشورا به بینش رسیده اند. هرچه سعی می کنیم اشورا را زنده نگه داریم در واقع به نمایش کمک کرده ایم. نمادهای زیادی در طول تاریخ با اشاراتی به امام ها (AS) ایجاد شده است: مراسم خواندن شعر هیئت و غم و اندوه روزنکران. امروز نماد نوزاد در اشورا پرل نشان می دهد که سید الشوهادا (AS) تا چه حد برای سمت راست ایستاده است.

وی افزود: “شیطان نتوانسته است در برابر این نمادها مقاومت کند و پرده های او گذشت. بنابراین نمادی که ما به اشورا انتخاب می کنیم باید بتوانند تمام این واقعیت ها را نشان دهند. این نمادها باید بتوانند روح عالی اشورا را تولید کنند نه فقط ظاهر حادثه.

Hojjatoleslam Mirbagheri گفت: بدون شک تحقیقات در مورد پیراهن سید الشوهادا تحقیقات جدی و عاقلانه ای نیاز دارد. این امر مستلزم تشکیل اتاق تانک متشکل از دانشمندان و دانشمندان برای روشن شدن زوایای پنهان آن و ایجاد یک نماد تاریخی و تأثیرگذار است.

وی بر لزوم همکاری دانشمندان برای همکاری بیشتر در مورد پیراهن امام حسین تأکید کرد و گفت: “این نیاز به همکاری بین دانشمندان دانشمندان و نخبگان از رشته های مختلف دارد.” تحقیقات در این زمینه محدود به متون مذهبی نیست بلکه ابعاد اجتماعی جامعه شناختی فلسفی و آینده است. متأسفانه ما معمولاً در تحقیقات آینده ضعیف هستیم در حالی که دشمن با برنامه ریزی دقیق علمی حرکت می کند.

وی افزود: سید الشوهادا (AS) پیراهن که در روز اشورا بود و توسط نیزه ها مورد اصابت قرار گرفت و تیرها به خودی خود بزرگترین نماد اشورا است. امام صدک (AS) گفت: Ihram چرمی من را با اشاره به این پیراهن مقدس قرار داد.

پیراهنی که در ذبح به زمین افتاد شهادت زنده ای برای سرکوب سید الشوهادا (AS) است. به نقل از این است که این پیراهن در اولین محرم در تخت الهی بلند شده است. کدام نمادهای پیراهن در امام حسین (ع) در روز عاشورا بود؟ هنگامی که ما به پیامبر اکرم (ص) گسترش می یابیم و آن را بو می کنیم پرده ها برای غفلت پرتاب می شوند.

رهبر افزود: “این تحقیق نیاز به کار علمی و علمی دارد و بسیاری از محققان باید روی آن کار کنند.” اگر تحقیقات اسرارآمیز مستند و مختصر انجام شود می تواند یک پشتیبانی قوی برای ایجاد یک نماد تأثیرگذار در تاریخ باشد. این نماد می تواند اسرار آشورا را نشان دهد و در برابر تحریف بایستد. برای انجام این کار علاوه بر تحقیقات علمی ما به هنری رسانه و گفتمان احتیاج داریم.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا