اقتصادی

پوشش ضد حریق ایران پروف – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

براساس گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین ، اخیرا مورد استفاده قرار گرفته روکش نسوز در ساخت و ساز بسیار مهم شده است. در حقیقت پیش بینی می شود که در آینده صنعت ساخت و ساز به سمت استفاده از موادی که بتوانند ایمنی کلی ساختمان ها را تضمین کنند حرکت خواهد کرد. در همین راستا ، بسیاری از شرکت ها با تهیه انواع مختلف پوشش های ضد حریق سعی در محافظت از ساختمان ها در برابر آتش دارند. به نظر می رسد آتش سوزی در سراسر دنیا بیش از هر چیز به ساختارها آسیب می رساند. بنابراین ، در این مقاله انواع این محصولات و تأمین کنندگان آنها در کشور را معرفی خواهیم کرد.

روکش نسوز

با توجه به تجربیات تلخی که مردم از آتش سوزی داشته اند ، سرانجام تصمیم گرفتند برای افزایش ایمنی خانه ها و ساختمانهای خود در برابر آتش سوزی با آتش نشانان کار کنند. پس از تولید روکش نسوز و با کمک این ساختمانها آنها نسوز شدند ، اما این مقاومت 100٪ نیست. این پوشش ها از مواد معدنی مخصوص ساخته می شوند و معمولاً ملات آنها با پاشش روی سطوح اعمال می شود. هنگام آتش گرفتن یک ساختمان ، ملات متورم می شود و تا حد زیادی از رسیدن دما به سازه های فولادی و بتونی جلوگیری می کند. حفاظت از آتش می تواند تا رسیدن آتش نشانان و نجات افراد داخل ساختمان ادامه یابد. هرچه مقاومت پوشش در برابر آتش بیشتر باشد ، می تواند درجه حرارت رسیدن به ساختار سازه و تخریب را به تأخیر بیندازد.

چرا از پوشش ضد آتش استفاده کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم ، تلاش می شود هر روز ایمنی ساختمانها بیشتر و بیشتر شود. ما همه اخبار مربوط به آتش سوزی و تخریب سازه ها را از رسانه های جمعی می شنویم. بنابراین بعید نیست روزی در دام این اتفاقات ناگوار گرفتار شویم. برای جلوگیری از این حوادث ، امنیت خانه ها و ساختمانهای ما با استفاده از تجهیزات موجود در برابر انواع حوادث ضروری است. یکی از این دستگاه ها که می تواند برای ایمن سازی ساختمان ما مورد استفاده قرار گیرد ، پوشش ضد حریق است. علاوه بر ساختمانهای مسکونی و تجاری ، می توان از این پوششها برای ایمن سازی خانه ها و مصنوعات چوبی ، مین ها ، کشتی ها و ناوگان دریایی ، فضای داخلی و خارجی ساختمانهای جدید و قدیمی و … استفاده کرد.

بازدارنده های شعله چگونه استفاده می شوند؟

پوشش های نسوز به روش های مختلفی از جمله موارد زیر ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند.

1. پوشش اسپری بازدارنده آتش

این نوع پوشش ها به دو شکل پایه گچی و پایه سیمانی ساخته می شوند که از موادی مانند پرلیت یا ورمیکولیت ساخته شده و با سایر مواد افزودنی خاص مخلوط می شوند. مقاومت و کاربرد نوع سیمان بیشتر از گچ است. این پوشش ها در ضخامت های بین 15 تا 30 میلی متر اعمال می شوند. مقاومت این نوع پوشش قیمت مناسب و دوام بالای آن است. البته ظاهر نامنظم و ضخامت زیاد نیز از معایب پوشش های معدنی و اسپری است.

۲. رنگ های قابل ارتقا

رنگ های ضد حریق به گونه ای کار می کنند که در هنگام آتش سوزی متورم می شوند و از رسیدن سریع گرما به بافت فلزی زیرین جلوگیری می کنند. این رنگ ها با انواع سمپاش های بدون هوا بر روی سطوح مختلف پاشیده می شوند. مزیت اصلی این پوشش ها ظاهر مرتب و ضخامت نازک آنها است. البته این رنگ ها به دلیل گران بودن کمتر توسط سازندگان خریداری می شوند.

3. صفحات ضد حریق

صفحات آتش از رزین های مخصوص و الیاف پشم سرامیک یا سایر مواد اولیه مشابه ساخته می شوند. صفحات روکش در ضخامت 10 ، 15 و 20 میلی متر در بازار موجود است که بسیار سریع و راحت روی سطوح نصب می شوند. این نوع پوشش ها نیز بسیار گران هستند و به سختی می توان نوع اصلی آن را در بازار یافت. معمولاً هات پلیت های چینی بازار کشور ما را پر کرده اند که قابل اعتماد نیستند.

برای استفاده از پوشش نسوز چه کاری باید انجام دهم؟

اگر در صنعت ساختمان هستید و می خواهید یک پوشش نسوز مناسب برای ساختمان خود پیدا کنید ، نکات زیر را در نظر بگیرید.

* نصب و پاشش پوشش های نسوز نیاز به تخصص دارد و برای همه مناسب نیست.

* نمونه های چینی و کیفیت پایین انواع پوشش ها در بازار وجود دارد که باید آنها را از مهمترین محصولات تشخیص داد.

* انواع پوشش ها مورد تایید مرکز تحقیقات و توسعه مسکن نیستند. بنابراین از کپسول های آتش نشانی مورد تأیید سازمان های رسمی کشور استفاده کنید.

* بهتر است پوشش هایی را انتخاب کنید که ظاهر خوبی داشته باشند تا بعداً در دکوراسیون ساختمان شما مشکلی ایجاد نکنند.

به یاد داشته باشید ، این حادثه گزارش نشده است. بنابراین بهتر است بودجه مربوط به آتش سوزی را در مراحل اولیه ساخت خود کنار بگذارید تا بعداً به دلیل کاهش هزینه مجبور به برداشتن آن نشوید.

ایران اثبات؛ شرکت پوشش نسوز

چندین شرکت وجود دارند که تسهیلاتی را برای پوشش سازه ارائه می دهند اما همه آنها مجوزهای لازم را ندارند اگر می خواهید بدانید کدام یک از ارائه دهندگان حفاظت در برابر آتش در کشور اعتبار کافی دارد ، می توانید به شرکت اعتماد کنید ایران اثبات حساب کنید ، صورتحساب بدهید. شرکت ارگ سازه آریامهر محصولات آتش نشانی خود را با نام “ایران پروف” ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از دانش جمعی از متخصصان و مهندسان آتش نشانی علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت ، آماده ارائه مشاوره در این زمینه به افرادی است که می خواهند ساختمانهای خود را در برابر آتش محافظت کنند. ایران علاوه بر تولید محصولات با کیفیت ، پروفسور را پایه گذاری می کند. همچنین کار خود را بر روی روش های ساخت محلی انجام می دهد و همیشه سعی در تولید محصولات ارزان قیمت با وجود استفاده از مواد اولیه داخلی دارد. مزایای آتش نشانی ایران پروف به شرح زیر است:

* ضخامت پوشش بهینه در پروفیل های مختلف فولادی

* چسبندگی عالی به سطوح مختلف

* مقاومت در برابر رطوبت و هوای آزاد

مقاومت خمشی و فشاری

* مقاومت در برابر ضربه در اثر ضربه های مکانیکی

برای دریافت مشاوره و خدمات به وب سایت ایران پروف به آدرس www.iranproof.com مراجعه کنید.

این مقاله تبلیغاتی است و خبرگزاری آنلاین نظری درباره محتوای آن ندارد.

دکمه بازگشت به بالا