پزشکیان: اصلاح روش های آموزش معطوف به نیازهای آینده انجام شود

رئیس جمهور گفت: “ما باید از ساختار آموزشی فعلی منحرف شویم و روشهای آموزشی را تغییر دهیم.”
به گفته یومیر مسعود مدزیان بعد از ظهر چهارشنبه 5 آوریل در جلسه ارتقاء کیفی سیستم آموزش و پرورش که به اهمیت و سایت توسعه عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش اشاره می کند مالکیت این پروژه ها را احساس می کند.
در مورد اهمیت اجرای پروژه های مربوط به توسعه فضای آموزشی وی اظهار داشت که یک مرکز مشاهده و گزارش های دقیق و منظم در مورد سطح پیشرفت در ساخت مدارس در هر استان و نیازهای هر واحد در این رابطه از طریق این مرکز مشاهده باید ایجاد شود. مدارس باید در همان محله مورد نیاز خود ساخته شوند نه مدرسه ای که در مکانی ساخته شود که محله از راه دور باشد و دانش آموزان در سفر مشکل دارند. تیمی از متخصصان استانداردهای مورد نیاز کلاس ها را برای اسکان کلاس ها و ارائه تجهیزات مورد نیاز برای دانشجویان جدید و جدید تعیین می کنند.
وی همچنین به اهمیت اصلاح روشهای آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس اشاره کرد و تأکید کرد: جلسات و ابزارهای بیشتری باید در مورد کیفیت آموزش و بهترین الگوهای جهان مورد بررسی قرار گیرد. آموزش مدرن در مدارس باید بر اساس الگوهای حل مسئله بخش کار تیمی و مسئولیت برای بهبود توانایی دانش آموزان ارائه شود.
رئیس جمهور افزود: “ما باید به دانشجویان تفکر سیستماتیک و کار تیمی در کار گروهی آموزش دهیم زیرا در کار تیمی است که توانمندسازی همه دانشجویان به روز می شود.” هنگامی که دانش آموز بر اساس یک الگوی حل مسئله آموزش دیده باشد بیشتر در کشور مشغول خواهد بود و به جای فکر کردن در مورد مهاجرت سعی خواهد کرد مشکلات کشور را حل کند. با این حال این دانش آموزانی هستند که آینده این کشور را می سازند و اگر ما تحصیل کرده صادقانه و صادق باشیم آنها مشکلات کشور را حل می کنند.
وی با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی خاطرنشان كرد كه اختلافات کیفی در مدارس ما نباید مانند نابرابری و تبعیض در بین دانش آموزان باشد اما این امکانات آموزشی باید به همه دانش آموزان کشور تحویل داده شود.
وی گفت: “برای آموزش دانش آموزان برای تأمین نیازهای آینده کشور ما به یک مطالعه مقایسه ای نیاز داریم.” ما باید از ظرفیت علمی دانشگاه ها و دانشگاهیان استفاده کنیم تا آنها بتوانند ایده هایی را برای تغییر روشهای آموزشی نوع محتوا و مهارتهای آموزشی در جهت رفع نیازها و حل مشکلات کشور ارائه دهند.
پزشکان تأکید کردند: “ما باید خود را از ساختار آموزشی فعلی فاصله بگیریم و روشهای آموزش را تغییر دهیم.” برای دستیابی به این هدف ما باید از ابزارهای آموزشی جدید استفاده کنیم و دانش آموزان را در زمینه های لازم آموزش دهیم. همچنین باید در هر منطقه با توجه به نیازهای همان منطقه آموزش و پرورش ارائه شود تا منابع انسانی در هر منطقه با توجه به نیازهای منطقه خود قابل آموزش باشد. عدالت باید هر شخصی را در منطقه خود رشد دهد.
در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف توسط واحدهای مربوطه خود در توسعه فضای آموزشی ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش جذب مشارکت گروه های محبوب جهادی و خیریه که توانایی معلمان را بهبود می بخشد و روش های آموزشی را تغییر می دهد طراحی و پیاده سازی شده اند.
پایان پیام