وضعیت «فقر یادگیری» دانش آموزان کشورهای با درآمد متوسط و پایین
آموزش یکی از مؤلفه های حقوق بشر است که به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه اقتصادی اجتماعی و فردی شناخته می شود. به طور کلی مطالعات نشان داده اند که افزایش سالهای تحصیل کاهش مرگ و میر مادران و کودکان کاهش فاجعه کاهش درگیری و جنگ افزایش مشارکت غیرنظامیان و غیره. آموزش همچنین منجر به رشد سرمایه انسانی و همچنین کاهش فقر و نابرابری و تقسیم چرخه فقر می شود که یکی از مؤلفه های اساسی رشد اقتصادی کشورها است.

به گفته اینا تحقیقات زیادی در مورد مسئله فقر آموزشی و یادگیری پوورس در اقتصاد و جامعه شناسی مشکلات کاهش فرصت های اقتصادی و رد بازار کار کاهش تحرک اجتماعی و افزایش نابرابری اجتماعی انجام شده است.
“آموزش” یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی فقر چند بعدی در جهان
از طرف دیگر آموزش همراه با استانداردهای سلامتی و زندگی (دسترسی به مسکن آب برق و غیره) یکی از مهمترین شاخص های فقر چند بعدی در کودکان در جهان است که با دو سال مطالعه ارزیابی می شوند و به مدرسه می روند. به عنوان مثال در آسیای جنوبی تقریباً. 1.5 میلیون نفر (4.3 ٪) از کودکان خارج از مدرسه در خانوارهای درگیر در فقر و فقر چند منظوره و یک نفر از هر چهار دانش آموز در خانواده هایی زندگی می کنند که ششمین سال دبستان را تمام نکرده اند.
در گلفلند عرب قبل از کرونا 5 میلیون کودک توسط مدرسه حذف شدند و 5 میلیون کودک به دلیل فقر جنگ و زیرساخت های آموزشی ناکافی در معرض خطر ترک تحصیل بودند که با وجود پیشرفت چشمگیر این کشورها یکی از تأثیرگذارترین مؤلفه های فقر چند بعدی است.
5 میلیون کودک و نوجوان در جهان به مدرسه نمی روند
از هر 5 کودک در جهان یکی از آنها به مدرسه نمی روند
به گفته یونسکو (1) 5 میلیون کودک و نوجوان در جهان به مدرسه نمی روند و 5 ٪ از جمعیت کودکان و نوجوانان را تشکیل می دهند. یکی از بیشترین 5 کودک جهان به مدرسه نمی رود. این آمار در شمال آفریقا و غرب آسیا 4.9 درصد و تقریباً 2 میلیون نفر در تمام سطوح تحصیلات و تقریبا 2 درصد از کودکان (حدود 2 میلیون) در دبستان شرکت نمی کنند.
گرایش نزولی هزینه های دولت ها برای آموزش تولید ناخالص داخلی در جهان
کاهش هزینه های عمومی برای آموزش و تأثیر منفی آن بر دسترسی و کیفیت آموزش
هزینه های دولت برای آموزش به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی در جهان از سالهای 1 به 2 تغییر کرده و روند نزولی را نشان می دهد و این نشانگر کاهش سرمایه گذاری کشورها در آموزش است. درصد هزینه های آموزشی از تولید ناخالص داخلی جهانی تقریباً. 2 درصد ؛ اما از سال 2 کاهش قابل توجهی در هزینه ها رخ داده است. از تقریباً کاهش می یابد. 4.9 درصد از سال تقریباً. 4.9 درصد در سال. این کاهش در هزینه های عمومی برای آموزش می تواند منجر به تأثیرات منفی در دسترسی به آموزش و کاهش کیفیت آموزش شود.
از هر 5 دانش آموز در کشورهای میانه و کم درآمد 4 نفر فقیر یاد می گیرند
افزایش فقر یادگیری
جدا از رفتن به مدرسه و هزینه های دولت برای آموزش عمومی مسئله یادگیری نیز مهم است. از هر 5 دانش آموز در کشورهای میانه و کم درآمد تقریباً 5 نفر فقر یادگیری را دارند که نشان می دهد آنها حداقل صلاحیت را به دست نیاورده اند. اما این واقعیت پس از بیماری همه گیر کرونا در جهان تشدید شد.
5 ٪ از کودکان دارای کشورهای متوسط و کم درآمد قادر به درک متن ساده نیستند
Drop -down -dearing در دوره Corona
یادگیری فقر در کشورهای میانه و کم درآمد به یک سوم افزایش یافته است به طوری که 5 ٪ از کودکان در این کشورها قادر به درک متن ساده نیستند. نرخ قبل از تاج 5 ٪ بود اما اکنون این بحران شدیدتر است.
پایان های مدرسه و نابرابری در دسترسی به منابع یادگیری در دوره Corona منجر به کاهش بیشتر یادگیری شد و کودکان در گروه های محروم بیشتر کاهش یافته اند. به گفته بانک جهانی این نسل از کودکان بدون مهارت های اساسی قوی بعید به نظر می رسد مهارت های فنی و سطح بالایی را که به بازار کار نیاز دارند داشته باشند. بر این اساس سازمان های بین المللی بر تعهدات سیاسی ملی برای بهبود و تسریع در یادگیری تأکید می کنند و شکل گیری ائتلاف ها علاوه بر آموزش بین خانواده ها معلمان جامعه مدنی و وزارتخانه ها برای تسریع در یادگیری مهم است. یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه ارزیابی یادگیری و آموزش کودکان به گونه ای است که می توان آن را اثبات کرد – برنامه ریزی مبتنی بر.
کودکانی که خانواده های کم درآمد دارند کمتر آماده تحصیل در مدرسه هستند
مناطق خانوادگی و اشعار درآمد نیز یکی از عواملی است که بر فقر آموزشی تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر درآمد خانواده یکی از مهمترین متغیرها در موضوع نتایج آموزشی است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان خانواده های کم درآمد نسبت به کودکان خانواده های ثروتمند آمادگی تحصیل در مدرسه را دارند.
در حقیقت فقر از طریق آمادگی آموزشی کودکان خانه مدرسه و محله کاهش می یابد. کودکان در خانواده های کم درآمد نیز در مهارت های مهارت دانش ریاضی بازی با سایر کودکان و توانایی تمرکز و مهارت یادگیری کمتری دارند.
بیشتر دانش آموزان با تحصیلات کمتر اغلب در محله های بالا و فقیر هستند
آموزش فقر بین سلولی -اهرم –
از طرف دیگر مدارسی که اکثر دانش آموزان کمتر آماده هستند اغلب در محله های بلند و فقیر قرار دارند. به طور کلی شواهد نشان می دهد که فرزندان خانواده های فقیر در مدرسه ضعیف تر و از نظر شناختی ضعیف تر هستند و متأسفانه مدارس قادر به پر کردن این شکاف نیستند.
با توجه به این عوامل آموزش به عنوان یکی از زمینه های چرخه فقر بین نسلی مهم است و باید برای همه برای دسترسی به آموزش با کیفیت کار کند.
پایان پیام