هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه رو شود

هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه‌رو شود

با توجه به شیوع بالای سرطان پستان هرسال در سراسر جهان در ماه اکتبر آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان آغاز می شود.

به گزارش یومیر در اکتبر امسال اهمیت تشخیص زودهنگام درمان جامع و نیاز به ارائه پشتیبانی از افراد با تجربه ای که از این بیماری جان سالم به در برده اند با شعار «هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه رو شود» برجسته خواهد شد.

وزارت بهداشت به نقل از سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است؛ سرطان پستان با شناسایی حدود 2.3 میلیون مورد جدید در هر سال شایع ترین سرطان در جهان است. این یعنی یک مورد از هر هشت مورد سرطان در هر دو جنس و یک چهارم سرطان ها در زنان سرطان پستان است. کیفیت پایین خدمات سلامت نبود دانش کافی عمومی و تشخیص دیرهنگام از مهم ترین عوامل شیوع این بیماری محسوب می شود.

اکتبر ماه آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان از سوی سازمان بهداشت جهانی در نظر گرفته می شود و موضوع این ماه اهمیت تشخیص زودهنگام درمان جامع و نیاز به ارایه پشتیبانی از افراد با تجربه اعلام شده است.

برخی از منابع محدود مدعی هستند که سرطان پستان جمعیت جوان را تحت تاثیر قرار می دهد و به طور قابل توجهی در مرگ و میر زودرس نقش دارد.

هدف سازمان جهانی بهداشت از راه اندازی طرح ابتکار جهانی سرطان پسـتان یا به اختصار GBCI در سال 2021 کاهش میزان مرگ و میر به میزان 2.5 درصد تا سال 2040 و نجات جان 2.5 میلیون نفر از طریق سه محور اصلی ارتقای سلامت تشخیص زودهنگام و افزایش آگاهی است.

برنامه افزایش آگاهی از سرطان پستان (BCAM) هر ماه اکتبر در سراسر جهان جشن گرفته می شود تا آگاهی در مورد سرطان پستان در سراسر جهان ایجاد شود. در اکتبر امسال اهمیت تشخیص زودهنگام درمان جامع و نیاز به ارائه پشتیبانی از افراد با تجربه ای که از این بیماری جان سالم به در برده اند با شعار «هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه رو شود» برجسته خواهد شد.

همچنین فرصتی را برای همه ذینفعان فراهم می کند تا پیشرفت ها را بررسی کنند تعهدات خود را در مقابله با این بیماری بازنگری و برای رسیدگی به نابرابری ها و چالش های موجود در دسترسی به مراقبت های سرطان پستان سریع تر عمل کنند.

اهداف این طرح عبارت است از؛ افزایش آگاهی و تغییر رفتار ترویج حمایت و آگاهی برای افزایش پذیرش غربالگری سرطان پستان و تشخیص زودهنگام تسهیل اشتراک دانش و مشارکت بستری برای انتشار اطلاعات سرطان پستان ترویج تبادل دانش و تقویت همکاری ها و مشارکت ها برای کنترل سرطان پستان ابتکار جهانی سرطان پستان (GBCI) تشویق کشورها به اتخاذ و اجرای طرح جهانی سرطان پستان با تمرکز بر تشخیص زودهنگام و مراقبت جامع حمایت از بیمار و رفع نابرابری ها اهمیت مراقبت بیمار محور از جمله حمایت پزشکی عاطفی روانی و اجتماعی و در عین حال توجه به نابرابری های جنسیتی و اجتماعی-اقتصادی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا