علمی و پزشکی

هشدار درباره تب دانگ و علائم این بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: مهمترین اقدام برای جلوگیری از استقرار پشه ناقل بیماری تب دانگ ( پشه مهاجم آئدس ) بهسازی محیط و از بین بردن آب‌های راکد که زیستگاه مناسب این پشه است، در محل زندگی است.

هشدار درباره تب دانگ و علائم این بیماری

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شهرام صیادی روز یکشنبه ۱۳ خرداد گفت: با توجه به اینکه بیماری تب دانگ که ناقل از پشه مهاجم آئدس است و در کشور یک قربانی گرفته؛ به البرزنشینان به ویژه مسافران کشورهای حوزه خلیج فارس درباره این بیماری هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری ویروسی تب دانگ(منتقله از طریق نیش پشه آئدس) در برخی از کشورهای عربی خلیج فارس، از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم  چنانچه به تازگی سابقه سفر به آن کشورها را داشته‌اند و در صورت بروز علائم تب بالا، سردرد شدید، درد پشت چشم، درد شدید مفاصل و عضلات، خستگی، استفراغ، بثورات پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه، کاهش پلاکت خون و لکه‌های خونی زیر پوست تا ۱۰ روز پس از بازگشت از سفر، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت مراجعه نمایند.

گفتنی است تب دنگی (Dengue fever) یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا