اقتصادی

هشدار اتحادیه طلا وجواهر تهران به معامله‌گران فردایی و کاغذی سکه و طلا

اتحادیه طلا و جواهر تهران به بازرگانان هشدار داد که چنین معاملات غیر فیزیکی طلا و سکه ، معروف به معاملات فردا و کاغذ ، غیرقانونی است.

طبق پیگیری های یومیر درباره وقوع معاملات غیررسمی در بازار سکه و طلا و به اصطلاح حضور دلالان در این بازار ، اتحادیه صنف تولیدکنندگان طلا ، جواهرات ، نقره و سکه تهران به بازرگانان خود هشدار داد در حالی که چنین معاملات را غیرقانونی خواند.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ، معاملات غیر فیزیکی طلا و سکه که معاملات آتی و کاغذ نامیده می شوند معاملاتی هستند که در آنها هیچ طلا و سکه فیزیکی مبادله نمی شود. چنین معاملات رسمی باعث نوسان بازار و غیرقانونی بودن آن شده است. در همین راستا اتحادیه طلا و جواهر تهران در سی و نهمین اطلاعیه خود به تاریخ 16/4/1399 معاملات را غیرقانونی و مجرمانه و براساس آن بر اساس قانون مقامات اعلام کرد. برخورد انتظامی و قضایی با مجرمان برخورد خواهد کرد.

در اخطاریه ای که اتحادیه طلا و جواهر بار دیگر در این زمینه صادر کرد ، کارگزاران ضمن هشدار نسبت به انجام این معاملات ، نسبت به تجمع در برخی مناطق بازار و خارج از واحدهای تجاری هشدار دادند.

در این اطلاعیه که به عنوان یک بنر در چندین قسمت از بازار تهران صادر شده ، پیش بینی شده است که بازرگانان طلا و سکه مذاب باید به جای واحدهای تجاری دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر تهران و در مورد واحدهای تجاری تجارت کنند. با فروشندگان کاغذ و فردا پس از صدور اخطار ، واحد تجاری آنها برای اولین بار پلمپ می شود و در صورت تکرار ، پروانه کسب برای همیشه لغو می شود.

در اطلاعیه اتحادیه طلا و جواهر آمده است: اتحادیه های مختلف (خارج از وزارت صمت و اتاق اصناف) مانند اتحادیه های صنفی که مشمول بخش 5 ، k “اتاق بازرگانی هستند ، مجاز به صدور پروانه کسب هستند و شما طلا (کارت های با کیفیت) ندارید. به اتحادیه طلا ، جواهرات ، جواهرات و نقره تهران برای دریافت مجوز قانونی برای انجام فعالیت های تجاری.

در همین حال ، فعالان صنفی و مسئولان تعادل بازار را به هیچ عامل تجاری نسبت نداده اند و بارها بر تأثیر حضور دلالان و دلالان تأکید کرده اند که در آشفتگی بازار سکه و طلا در داخل کشور به عمد یا ناخودآگاه “آب را در بیدار دشمن می ریزند” . آنها معتقدند که این گمانه زنی ها و مبادلات اجازه نمی دهد بازار به شکل واقعی خود و معاملات صحیح ادامه یابد.

طبق اعلام اتحادیه طلا ، جواهرات ، نقره و سکه تهران ، کلیه سایت ها و کانال هایی که قیمت طلا و سکه را اعلام می کنند مجاز به اعلام قیمت فردا یا کاغذ نیستند و در صورت رعایت آنها اقدامات قانونی انجام می شود.

این فعالان معتقدند که همه آشفتگی ها در بازار و افزایش تقاضا در حوزه سفته بازی است ، جایی که مردم در حال خرید غیر واقعی و تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش ریال خود و برهم زدن بازار با خرید 200 سکه هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا