اقتصادی

نگاهی به اموال و دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا

دارایی های بانک مرکزی در لوکزامبورگ اصلی ترین دارایی های مسدود شده توسط ایالات متحده است.

از زمان خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای در سال 2018 ، این کمپین حداکثر فشار را بر اقتصاد ایران وارد کرده و نتیجه آن کاهش چشمگیر صادرات نفت ایران بوده است. انتقاد از ادامه کار حداکثر مطبوعات از زمان شیوع تاج ، به ویژه در کنگره ، شدت یافته است. زیرا مخالفان معتقدند که این تحریم ها توانایی دولت ایران در برخورد با کرونا را بسیار تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این دفتر با استناد به برخی گزارش ها در مورد مشکلات تأمین تجهیزات پزشکی و دارویی که ایران برای رسیدگی به کرونا مورد نیاز است ، نوشت: “مقامات آمریکایی صریحاً اعلام کرده اند که تجارت بشردوستانه و مواد غذایی تحت تحریم نیستند”. تحت تحریم ها ، برخی از دارایی های ایران اکنون توسط ایالات متحده کشف و ضبط شده است.

دارایی ها و دارایی های ایالات متحده توسط ایالات متحده مسدود شده است

به گفته این مرکز ، تاکنون بیش از 4700 پرونده قضایی علیه ایران توسط شهروندان آمریکایی تشکیل شده است که بر اساس آن دادگاه های این کشور به آنها پرداخت حدوداً پرداخته اند. 2.5 میلیارد دلار غرامت.

در حال حاضر ، مهمترین دارایی ها و دارایی های ایران که توسط ایالات متحده مسدود شده اند شامل موارد زیر است:

1. تقریباً 1.9 میلیارد $ در دارایی های متعلق به بانک مرکزی ایران و سرمایه گذاری در یک حساب Citibank توسط بورس سهام Clear Stream لوکزامبورگ. به گفته مقامات آمریکایی ، Clearstream متهم شده است که به این منابع دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده داده است. تقریباً 1.67 میلیارد دلار از این منابع توسط Clearstream به لوکزامبورگ ارسال شده است و برخی از دادگاههای لوکزامبورگ حکم خارج از صلاحیت ایالات متحده را صادر کرده اند.

2. برخی از امکانات دیپلماتیک ایران در ایالات متحده اکنون بسته شده اند که ارزش تقریبی آنها تقریباً می باشد. 50 میلیون دلار از جمله سفارت سابق ایران در واشنگتن دی سی (در زمان محمدرضا شاه) و 10 ملک دیگر است.

3- املاک خیریه آسا که در انگلستان ثبت شده بود به دلیل وابستگی به بنیاد علوی و به دستور دادستانی منطقه جنوب نیویورک در سال 2009 توقیف شد. طبق حکم دادگاه ژوئن 2017 ، کنترل املاک صندوق در شهر نیویورک به ایالات متحده منتقل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا