بین الملل

نهاد مرتبط با سازمان ملل: مردم یمن به تغذیه از برگ درختان روی آورده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری بین الملل خبرگزاری یومیر ، برنامه جهانی غذا، برنامه جهانی غذای سازمان ملل و بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان در زمینه امنیت غذایی و گرسنگی از کمبود شدید مواد غذایی در یمن خبر دادند.

وابسته به سازمان ملل است حساب شما وی در توییتر اعلام کرد که هیچ نشانه ای از کاهش بحران یمن به دلیل جنگ و فروپاشی اقتصاد یمن که گرسنگی را در این کشور چند برابر کرده است، وجود ندارد.

عربستان سعودی در راس ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا، از 26 آوریل 2015 تجاوز نظامی و محاصره یمن، زمین، هوا و دریا را آغاز کرده و مدعی است که در تلاش است تا رئیس جمهور مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند.

برنامه جهانی غذا در ادامه گفت که این امر باعث شده خانواده های یمنی برای زنده ماندن به چیزهایی مانند خوردن برگ درختان متوسل شوند.

نخبگان سعودی تاکنون با حمله نظامی به یمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که ده ها هزار یمنی کشته و زخمی شده اند، میلیون ها نفر آواره شده اند، زیرساخت های کشور آسیب دیده و قحطی، قحطی و بیماری های واگیر گسترش یافته است.

جیمز آلدر، سخنگوی یونیسف روز سه شنبه پس از بازگشت از سفر خود به یمن در گزارشی به سازمان ملل در ژنو گفت: درگیری یمن به سطح جدیدی و شرم آور رسیده است. ما در حال حاضر 10000 کودک داریم که از مارس 2015 کشته یا مجروح شده اند که معادل چهار کودک در روز است. علاوه بر این، بسیاری از عملیات هایی که منجر به کشته شدن یا از کار افتادن کودکان شده است، ثبت نشده است.

وی گفت: از هر پنجمین کودک، چهار یا حدود 11 میلیون نفر در یمن به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، در حالی که حدود 400 هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند و بیش از دو میلیون کودک آموزش می بینند. “آنها بزرگ شده اند.”

این در حالی است که در جدیدترین اقدام جنایتکارانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، پنجشنبه گذشته منابع خبری از هدف قرار دادن انبار دارو در منطقه ساوان پایتخت یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی خبر دادند.

لحظاتی بعد، المسیره گزارش داد که در جریان این حمله، یکی از محافظان اردوگاه آموزشی پلیس شهید و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا