بین الملل

نظرسنجی| سقوط ده پله‌ای کرسی‌های حزب نتانیاهو در انتخابات جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین یومیر ، علی رغم برخی ادعاها درباره اعتماد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به پیروزی حزب خود در انتخابات جدید پارلمان در فلسطین اشغالی ، مطالعات آماری نشان می دهد حزب وی محبوبیت خود را از دست می دهد.

نظرسنجی جدید موسسه پانل سیاست ، که امروز (چهارشنبه) در رادیو 103 افام منتشر شد ، نشان می دهد که در صورت تشکیل ائتلافی از احزاب چپ برای انتخابات ، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو به چالش کشیده خواهد شد.

در نتیجه ، اگر چهارمین دوره انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی در دو سال گذشته امروز برگزار می شد ، کرسی های حزب لیکود در پارلمان اسرائیل (کنست) با ده پله سقوط ، از 36 به 26 کرسی.

حزب امید جدید نتانیاهو به رهبری گیدئون سائر دارای 17 کرسی ، 13 کرسی حزب نفتالی بنت ، 13 کرسی حزب یاشار لاپید یاشاتید و حزب چپ جدید رون هولدی شهردار تل آویو 8 کرسی به دست می آورد.

براساس وب سایت “آروت توشو” ، حزب در لیست مشترک عربی همچنین می تواند 12 کرسی را در انتخابات جدید به دست آورد. حزب اسرائیلی بیتونا ، به رهبری آویگدور لیبرمن ، یک پله را به هشت کرسی ارتقا خواهد داد.

ائتلاف چپ (اپوزیسیون) در مجموع 41 کرسی و ائتلاف راست (نتانیاهو و متحدانش) 54 کرسی خواهند داشت که هر دو با 61 کرسی در کنست بسیار عقب تر از اکثریت هستند.

پیش از این ، تلویزیون کانال 12 اسرائیل نشان داده بود که نه متحدان نتانیاهو و نه سایر رقبای او نمی توانند اکثریت کنست را به دست آورند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا