نشنال اینترست: ایران توانمندی‌های موثری در حفظ حریم هوایی خود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری پدر، یک نشریه آمریکایی در تحلیلی از توان موشکی و تسلط ایران در جنگل (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت که توانمندی های ایران معطوف به ناتوانی دشمن در استفاده از حریم هوایی خود است.

نشنال اینترست: ایران توانمندی‌های موثری در حفظ حریم هوایی خود دارد

نشنال اینترست روز یکشنبه در تحلیلی توسط کارل لارسون، تحلیلگر دفاعی و نظامی درباره احتمال حمله ایران به ماهواره های دشمن در فضا گزارش داد: «نیروهای موشکی ایران ابزار قدرتمندی برای اعمال قدرت ایران بر دشمنان و تهدیدی معتبر برای ایالات متحده هستند». و ارتش این کشور در منطقه است.

در بخشی دیگر از این گزارش، نشنال اینترست نوشت که گزارش اطلاعاتی آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید می کند. ایران ارزش راهبردی فضا و قابلیت‌های ضدفضایی را به رسمیت می‌شناسد و به دنبال جلوگیری از استفاده دشمن از فضا و حریم هوایی خود در هنگام درگیری خواهد بود. ایران به دلیل داشتن زرادخانه موشکی متنوع از چنین قابلیت هایی برخوردار است.

این روزنامه در پایان با اشاره به عملیات جنگلی ایران در سال 2011 و شکار پهپاد آرکیو 170 نوشت: توانمندی های ایران بیشتر بر ناتوانی دشمن در استفاده از فضا و حریم هوایی متمرکز است تا اینکه خود آن را کنترل کند. در سال 2011، ایران توانست یک پهپاد آمریکایی (پهپاد آرشیو 170) را با مسدود کردن سیگنال GPS پهپاد و سیگنال جعلی جی‌پی‌اس دیگر به زمین بفرستد که انجام این کار را بسیار آسان‌تر از هدف قرار دادن یک ماهواره می‌کند.

گفتنی است، در 30 خرداد 1388 یک فروند پهپاد نورث روپ گرومن RQ-4 گلوبال هاوک که در منطقه جنب کوه مبارک در استان هرمزگان به حریم هوایی ایران نفوذ کرده بود، توسط سامانه پدافند هوایی «سوم خرداد» از ایر کرافت سپاه منهدم شد.

بر اساس این وب سایت نظامی، در روز سرنگونی ARQ-4 Global Hawk، بیش از 12 هواپیمای جنگی ایالات متحده در نزدیکی مرز ایران پرواز کردند. ایالات متحده گفته است که قصد دارد به سه نقطه در داخل ایران حمله کند، اما 10 دقیقه قبل از شروع آن حملات را لغو کرد.

انتهای پیام/



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا