اقتصادی

نخستین «گزارش پایداری» ایرانسل منتشر شد

ایرانسل برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران «گزارش پایداری کسب و کار» خود را منتشر کرد.

به گزارش یومیر، روابط عمومی ایرانسل اولین گزارش سالانه پایداری ایرانسل را، مروری کوتاه بر شاخص‌ها، تلاش‌ها، نتایج و چالش‌های ایرانسل در پایش و مدیریت اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی کسب‌وکار خود و همچنین مبنایی برای طراحی، استخراج اعلام کرد. ، ارزیابی و در نهایت، مقایسه سالانه شاخص های عملکرد سازمانی در موضوع «پایداری» و «کسب و کار مسئولانه» است. همچنین نمونه ای از اولین گام های بنگاه های اقتصادی ایرانی وابسته به مسائل روز در کسب و کار به سمت پایداری است.

امروزه «پایداری کسب‌وکار» به موضوعی مهم برای کسب‌وکارها، جوامع، مشتریان و دولت‌ها تبدیل شده است و همچنین نشان‌دهنده میزان پایبندی یک سازمان به تعهدات خود در قبال ذینفعان است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران، به دنبال تسهیل و گسترش دسترسی ایرانیان به تسهیلات دیجیتال مسکن است تا برای دستیابی به توسعه پایدار در ایران گام بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم تجاری از طریق «گزارش پایداری» می تواند نمای کلی از عملکرد و فعالیت های اجتماعی و زیست محیطی ایرانسل در راستای توسعه پایدار را برای ذینفعان ارائه دهد. این اطلاعات تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی و اجتماعی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل در چشم ذینفعان سازمان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، گزارش پایداری نگاهی جامع به اهداف، رویکردها و دستاوردهای کلی ایرانسل از نظر تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.

اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد ایرانسل از طریق این گزارش در اختیار عموم قرار گرفته است که بر بازه زمانی 1 آوریل تا 21 مارس 2017 تمرکز دارد. بازیگران، شرکای تجاری، رسانه ها و از همه مهمتر مشتریان ایرانسل که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بقا و عملکرد شرکت تأثیر می گذارد. در مقابل، پیامدهای فعالیت های شرکت از سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و محیطی بر آنها تأثیر می گذارد.

«شفافیت» فراتر از الزامات قانونی تدوین و انتشار این گزارش، نشان‌دهنده تمایل ایرانسل برای پاسخ‌گویی، گامی جدی به سوی تعامل سازنده با ذینفعان و تعهد به ساختن کسب‌وکار پایدارتر و آینده‌ای مرفه برای ذینفعان است.

دکتر. بیژن عباسی‌رند، مدیرعامل ایرانسل در یادداشت خود در ابتدای این گزارش اظهار داشت: در دنیای امروز، شرکت‌ها اگر می‌خواهند بقا، رشد و توسعه پیدا کنند، نباید جنبه‌ها و ارکان مختلف پایداری شرکت خود را نادیده بگیرند. «انتشار اولین گزارش پایداری در صنعت ICT کشور مطابق با استانداردهای جهانی و البته با توجه به ویژگی‌های خاص فضای کسب‌وکار در ایران، گام دیگری برای ایرانسل در مسیر پایداری است که امیدوارم تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران آن باشند. سازندگان، شرکا و بازیگران کوچک “و صنعت بزرگ ICT ایران، رسانه ها و مشتریان ارزشمند ایرانسل.”

این گزارش در پنج عنوان شامل «رویکرد ایرانسل به پایداری»، «کسب و کار و مدیریت مسئولانه»، «به سوی جامعه پایدار»، «به سوی محیط زیست پایدار» و «به سوی اقتصاد پایدار» تدوین و ارائه شده است.

متن کامل گزارش پایداری ایرانسل در سال 1399 در اینجا موجود است.

انتهای گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا