نخستین مدرسه تخصصی دانش آموزان اوتیسم در فارس احداث می شود
یومیر/پرس طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اولین مدرسه تخصصی دانش آموزان اوتیستیک استان فارس زمین گیر شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز 30 آذرماه در حاشیه این مراسم گفت: تلاش داریم در دل دانش آموزان استثنایی امید ایجاد کنیم و زمینه شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم کنیم.
سالار قاسمی با بیان اینکه نقش مدیران مدارس بسیار جدی تر و موثرتر از نقش مدیران ستادی در رفع مشکلات دانش آموزان است تصریح کرد: همه دستگاه ها باید از کار دانش آموزان حمایت کنند و مدارس استثنایی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی همچنین در دیدار با مدیرکل روسا و معاونان ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس استان فارس گفت: موضوع آموزش و پرورش در کشور تنها به خود آموزش و پرورش مربوط نیست بلکه یک موضوع ملی و مرتبط با حاکمیت است. .
معاون آموزشی پدر ادامه داد: برای حل علمی مشکلات باید قدرت و قدرت اجماع برای ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتماد به آموزش و پرورش داشت.
قاسمی با تاکید بر شایسته سالاری و شایسته سالاری گفت: شایسته سالاری به سمت شایسته سالاری منتهی می شود و شایسته سالاری را دنبال می کند و در نهایت این روند به توسعه کشور می انجامد.
وی افزود: برنامه ای که با مشارکت نوشته نشود یک طرفه خواهد بود بنابراین باید در تدوین برنامه ها همفکری داشته باشیم. مدیریت باید از طبقه تا ستاد باشد زیرا برعکس پاسخگوی نیازها نیست.
عضو شورای رئیسه وزارت آموزش و پرورش بر به روز رسانی محتوای آموزشی تاکید کرد و گفت: برنامه ای موفق است که از نظرات و ایده های مجری طرح استفاده شود تا تاثیر این برنامه ها را بر دانش آموزان ببینیم. .
وی تاکید کرد: رمز موفقیت آموزش و پرورش مدیر مدرسه ای شایسته است زیرا تاثیر مدیر مدرسه در روند آموزش بسیار مهم است.
قاسمی گفت: در آموزش و پرورش استثنایی به دنبال توسعه مشارکت و اجتماعی شدن آموزش و پرورش هستیم و این اولویت اول ماست. بنابراین با استفاده از تعامل با خیرین والدین مؤسسات و … به اجتماعی شدن آموزش کمک کنیم.
وی با بیان اینکه در صورت کمک به دانش آموزان استثنایی برای رفتن به رشته های واجد شرایط رسالت اصلی خود را انجام داده ایم افزود: مهارت آموزی تلاش برای آینده شغلی دانش آموزان استثنایی کیفیت خانواده محور و اجتماعی شدن از اولویت های کاری آموزش و پرورش است. منحصر به فرد
قاسمی تصریح کرد: تبدیل مراکز به مراکز جامع به معنای واقعی و رفع مشکلات خدمات شهری دو موضوع اساسی جاری در حوزه فوق العاده است که باید با جدیت دنبال شود.
به گزارش یومیر اعتبار پیش بینی شده برای ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیستیک 35 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.
انتهای پیام