نبرد هوش های مصنوعی بر سر اثر «رافائل»

رافائل هنوز پنج سال پس از مرگ وی دنیای هنر را شگفت زده می کند. با این حال قرن ها این استاد رنسانس هنوز موضوع کشف بحث و فروش است.

نبرد هوش مصنوعی در مورد کار رافائل

به گفته یومیر رافائل وقتی نوبت به رنسانس قدیمی تر می رسد معرفی آن غیر ضروری است. تأثیر عظیم وی در مسیر هنری غربی به خوبی شناخته شده است که به همراه لئوناردو داوینچی و میکل آنژ او سه گانه افسانه ای بود که بر صحنه هنری فلورانس قرن شانزدهم حاکم بود.

5 آوریل همزمان با سال 500 این نقاش قدیمی در 5 آوریل درگذشت. تنها در پنج سال از زندگی خود نقاش و معمار طرفداران زیادی را در ترکیب پیشرفت خود با کالبد شکافی چشم انداز و هماهنگی کلاسیک در ترکیب خود به دست آوردند. اما آنچه بیشتر شهرت رافائل را در طی پنج قرن گذشته حفظ کرده است ظرافت گمراه کننده کار او است.
جای تعجب نیست که این هنرمند افسانه ای همچنان عنوان قرن 5 خواهد بود.
با توجه به اینکه هر سانتیمتر بوم رافائل بارها توسط مورخان هنر مورد بررسی قرار گرفته است ممکن است فکر کنید هیچ چیز جدیدی در مورد کار او برای کشف وجود ندارد. با این حال در سال 2 کشف مهمی از آثار جدید این نقاشی -ژنیوس در واتیکان انجام شد. بازیابی نقاشی های دیواری در اتاق کنستانتین در آپارتمان های پاپی متخصصان را قادر می سازد تصمیم بگیرند که این کار که قبلاً به کارگاه رافائل نسبت داده شده بود در واقع شواهدی از هنرمند خود را نشان می دهد.

هنگامی که نقاشی کاهش یافته رافائل قربانی تهویه مطبوع شد

ممکن است فکر کنید که کارشناسی ارشد رنسانس گرانبها که در موزه های متعلق به جهان ذخیره شده است در برابر آسیب جدی در امان است اما در سال 6 گزارش شده است که نقاشی “شهادت” رافائل در سیستم تهویه گالری Borghese در رم زخمی شده است. صفحه چوب در این نقاشی بدون خنک کننده در گرمای تابستانی ایتالیا شلیک شد. تلاشهای موقت از کارکنان موزه برای نجات این مالیات هنری از جمله باز کردن پنجره ها و قرار دادن فن و رطوبت ساز در اطراف آن خیلی مفید نبود. خوشبختانه تلاش های اضطراری برای بازگرداندن کاهش خسارت بود.

نبرد هوش مصنوعی در مورد کار رافائل

یک مطالعه جدید علت واقعی مرگ رنسانس را نشان می دهد

دلیل مرگ اولیه رافائل مدتهاست که مرموز بوده است. برخی از نظریه پردازان مرگ وی را به سیفلیس نسبت داده اند اما این دیدگاه در سال 2 تغییر کرده است.

شاهکار کوچک رافائل با اثر انگشت خود به حراج گذاشته شد

یکی از مناطق مینیاتوری وی مریم مگدالیا که رافائل را در هشت سالگی ایجاد کرد بیننده را به یک قدم جلوتر دعوت می کند. در این کار چشمان تیز علاقه مندان به هنر می تواند در واقع یکی از اثر انگشت رافائل را در پشت این نقاشی ببیند.

این کار ارزشمند در حراج استادان قدیمی در خانه حراج Satbiz New York در فوریه گذشته ارائه شد و طبق پایگاه داده قیمت Artnet با قیمت 1.5 میلیون دلار فروخته شد. در حالی که تخمین زده می شود سه میلیون دلار باشد. این رقم بیش از 4000 دلار است آخرین بار برای این کار در کریستی نیویورک پرداخت شده است.

نبرد هوش مصنوعی در مورد کار رافائل

هوش مصنوعی و مطالعه اصالت نقاشی نسبت به رافائل

با چنین قیمت ها جای تعجب نیست که همه می خواهند نقاشی را از اجداد خود به ارث ببرد و در فضای زیر مجموعه دفن شده است یک رافائل واقعی است. برخی برای تأیید اعتبار آثار به هوش مصنوعی روی آورده اند. به این امید که الگوریتم ها بتوانند این نقاشی را تأیید کنند که کارشناسان بشر هنوز متقاعد نشده اند که یکی از آثار رافائل است. یکی از این موارد تأثیر مشکوک “د برسی توندو” بود که در سال 2 از یک مدل شناسایی چهره مصنوعی مبتنی بر ضریب هوشی ساخته شده در دانشگاه بردفورد مورد آزمایش قرار گرفت. جامعه هنری از تأیید این فناوری که کار واقعی است شوکه شد.
اما این ادعا به زودی به چالش کشیده شد و نکته جالب این است که این بار یک انسان نیست بلکه یک هوش مصنوعی دیگر است. الگوریتم به رسمیت شناختن هنر تجاری سوئیس برای بررسی صحت نقاشی دیگری که در اوایل سال هنگامی که برسی توندو تحقیق کرد به رافائل منتسب شد آن را نادرست اعلام کرد. البته توسعه دهنده این ابزار کارینا پوپووییکی به معنای مقاله ای در Artnet News است به همین دلیل این “مبارزه برای هوش مصنوعی” به معنای پایان قابلیت اطمینان نیست.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا