بین الملل

نامه ۳۰۰ کارمند استرالیایی علیه «همدستی کانبرا در جنایات رژیم صهیونیستی»

بیش از ۳۰۰ کارمند دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی استرالیا با امضای نامه‌ای نسبت به «همدستی» کانبرا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هشدار داده‌اند.

به گزارش یومیر، صدها کارمند دولتی از سراسر استرالیا و از سراسر آژانس‌های ایالتی و فدرال این کشور، نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده‌اند که در آن از دولت فدرال خواسته شده «فورا تمام صادرات نظامی به اسرائیل را متوقف کند.»

این نامه که توسط بیش از ۳۰۰ تن امضا شده است، به هشدار کارشناسان سازمان ملل در ماه فوریه اشاره می‌کند که انتقال سلاح یا مهمات به رژیم صهیونیستی برای استفاده در غزه را ناقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانستند. در این نامه هشدار، استرالیا به‌عنوان صادرکننده تسلیحات برای رژیم صهیونیستی نام برده شده، ادعایی که دولت کانبرا آن را رد می‌کند.

در ماه فوریه، «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا مدعی شد: «هیچ صادرات تسلیحاتی از استرالیا به اسرائیل وجود ندارد و سال‌هاست که چنین چیزی وجود نداشته است.» همچنین در ماه نوامبر، «پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا ادعا کرد کانبرا «از زمان آغاز درگیری حماس و اسرائیل به اسرائیل سلاح ارسال نکرده است.»

اکثریت کسانی که نامه مذکور را امضا کرده‌اند برای ادارات دولتی فدرال و ایالتی کار می‌کنند و بقیه در دولت محلی مشغول به فعالیت هستند.

به نوشته روزنامه گاردین، در نامه آمده است: «به‌عنوان کارمندان دولتی که کارشان خدمت به جوامع ماست، این وظیفه ماست که نگرانی عمیق خود را ابراز کنیم که شما استرالیا را به شریک شدن در یک نسل‌کشی دیگر، یک پروژه استعماری دیگر و لکه‌دار کردن وجهه کشور استرالیا با جنایات جنگی بیشتر هدایت می‌کنید. این جنایات جنگی باز هم در خدمت قدرت‌های خارجی است.»

امضاکنندگان این نامه تاکید کردند: «ما از دولت استرالیا می‌خواهیم که با توقف فوری کلیه صادرات نظامی به اسرائیل، اقدامی سریع و قاطع برای پایان دادن به حمایت خود از نسل‌کشی، پاکسازی قومی و اشغال غیرقانونی فلسطین انجام دهد.»

امضاکنندگان چهار خواسته از دولت استرالیا دارند؛ «تحویل تمام قطعات نظامی و تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنید، ارائه پشتیبانی شناسایی از تاسیسات پینگ‌گپ (Pine Gap) را متوقف کنید، تمام قراردادها و همکاری با تامین‌کنندگان تسلیحات اسرائیلی را لغو کنید، کلیه اطلاعات مربوط به فروش مجوزهای صادرات نظامی به شرکت‌های استرالیایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات و قطعات تسلیحاتی را به اسرائیل عرضه می‌کنند، افشا کنید.»

این نامه به گزارش‌هایی اشاره دارد که نشان می‌دهد کارمندان دولتی در بریتانیا به دلیل ترس از اینکه ممکن است در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شریک باشند، درخواست توقف کار کرده‌اند.

این گزارش همچنین به گزارشی در ماه نوامبر اشاره می‌کند که نشان می‌دهد صادرات تسلیحات و مهمات استرالیا به رژیم صهیونیستی  در پنج سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیون دلار بوده است و داده‌های منتشر شده توسط وزارت امور خارجه و تجارت نشان می‌دهد که استرالیا تنها در فوریه ۲۰۲۴ بیش از ۱.۵ میلیون دلار به طور مستقیم «سلاح و مهمات» به تل‌آویو صادر کرده است.

این نامه توسط طیف وسیعی از سازمان‌ها، از جمله شبکه دفاع از فلسطین در استرالیا، اتحادیه‌ها برای فلسطین و جنبش عدالت فلسطین در سیدنی تأیید شده است.

رژیم صهیونیستی در شرایطی اتهام‌ نسل‌کشی را رد می‌کند که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و از زمان به راه افتادن جنگ صهیونیست‌ها علیه منطقه محصور غزه، بیش از ۳۶۰۰۰ فلسطینی از جمله حدود ۱۵۰۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

صهیونیست‌ها همچنین شامگاه یکشنبه برگ تازه‌ای از جنایات خود رو کردند و با بی‌رحمی اردوگاه چادری فلسطینیان آواره از شمال غزه را در رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه هدف گرفتند و در این حمله مرگبار دست‌کم ۴۵ فلسطینی دیگر جان باخته و صدها تن دیگر مجروح شدند، آن هم در شرایطی که وضعیت درمانی بسیار وخیم گزارش شده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گرچه این جنایت را «تراژدی» و «اشتباه» خواند، اما صهیونیست‌ها بار دیگر بامداد سه‌شنبه به اردوگاه آوارگان در رفح یورش بردند و جان ده‌ها فلسطینی دیگر را هم گرفتند.

انتهای پیام  

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا