عمومیکسب و کار ایرانی

معایب تحصیل در قبرس

تحصیل در کشورهای خارجی همواره یکی از گزینه های محبوب دانشجویان ایرانی بوده است. قبرس یکی از جذاب ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان ایرانی است.

این کشور به دلیل محیط زیبا، امکانات آموزشی مناسب و هزینه نسبتا پایین، مقصد مورد علاقه دانش آموزان است. با این حال، از آنجایی که هر گزینه دارای مزایا و معایبی است، تحصیل در قبرس نیز با چالش هایی همراه است که نیازمند توجه ویژه است.

1- رتبه پایین اکثر دانشگاه ها

یکی از معایب تحصیل در قبرس این است که اکثر دانشگاه های قبرس رتبه خوبی ندارند. اکثر نمایندگان دانشگاه های قبرس برای منافع مالی خود به دانشگاه هایی که کیفیت بالایی ندارند و رتبه بالایی ندارند دانشجو می فرستند.

2- مشکل در یافتن مکان های مناسب

یکی دیگر از معایب تحصیل در قبرس این است که به راحتی نمی توان خوابگاه یا خانه مناسب پیدا کرد. وقتی دانشجوها تماس می گیرند همیشه به آنها می گویم که زمان کافی برای اپلای و قبولی در دانشگاه دارند و حتی می توانند تا اول ترم مدارک ارسال کنند.

اما اگر بخواهم حقیقت را بگویم. ظرفیت خوابگاه ها در قبرس شمالی خیلی سریع تکمیل می شود. پس اگر قصد دریافت خوابگاه مناسب را دارید، ما باید برای درخواست و دریافت بورسیه شما به موقع اقدام کنیم.

3- بدنه های پایین شهری قبرس

در نهایت محیط اجتماعی این کشور می تواند یکی از معایب تحصیل در قبرس باشد. این سوال مخصوصا برای دانشجویانی که از شهرهای ایران به قبرس euromy مهاجرت کرده اند اهمیت دارد. تفاوت های جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی می تواند باعث ایجاد احساس انزوا و ناهماهنگی های شخصیتی شود که باید برطرف شود.

قبرس دارای سه شهر بزرگ با جمعیتی در حدود یک و نیم هزار نفر است، بنابراین قبرس برای افرادی که علاقه زیادی به زندگی در شهرهای شلوغ و شلوغ دارند مناسب نیست. درست است که بسیاری از مردم آرامش و خلوت قبرس را یک مزیت می دانند.

4- سیستم های حمل و نقل گران قیمت

یکی از معایب تحصیل در قبرس این است که هزینه تاکسی به دلیل قیمت های بالا در بنرین قبرس شمالی بسیار بالاست. البته این را هم بگویم که دانش آموزان نیازی به استفاده از تاکسی ندارند. زیرا تمامی دانشگاه های قبرس دارای سیستم حمل و نقل رایگان برای دانشجویان هستند.

5- مشکل یافتن شغل مناسب برای منطقه شما

مشکل در یافتن شغل مناسب در رشته خود یکی دیگر از معایب و مشکلات تحصیل در قبرس است. همانطور که در بالا ذکر شد، قبرس شمالی کشوری کوچک با جمعیت کم است و در واقع یک کشور توریستی است تا صنعتی. به همین دلیل یافتن شغل در زمینه تخصصی خود کمی دشوار است.

6- هزینه بالای زندگی

یکی از مهمترین معایب تحصیل در قبرس مشکلات مالی است. اگرچه هزینه تحصیل در قبرس نسبت به برخی از کشورها کمتر است، اما همچنان هزینه های زندگی و هزینه های روزانه برای دانشجویان بسیار قابل توجه است. بسیاری از دانش‌آموزان ممکن است با مشکلات مالی مواجه شوند و مجبور شوند برای گذران زندگی خود کار کنند، که می‌تواند بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر منفی بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا