علمی و پزشکی

مشاهده ابر رنگین‌کمانی کمیاب/ عکس

غزال زیاری: روز اول ماه ژوئن (دوازدهم خرداد) در شمال‌شرقی اوهایو در آمریکا، ابری در آسمان دیده شد که تعجب و حیرت خیلی‌ها را به همراه داشت؛ این ابر اگرچه ابری معمولی بود ولی از آنجا که به رنگ‌های رنگین‌کمانی دیده می‌شد، حسابی توجه‌ها را به خود جلب کرد. رؤیت ابر رنگین‌کمانی پدیده واقعاً نادری است.

مشاهده ابر رنگین‌کمانی کمیاب/ عکس

به گفته کارشناسان، این پدیده جوی چشم‌نواز که به عنوان رنگین‌کمان ابری نیز شناخته می‌شود، پدیده نسبتاً نادری است که اخیراً در اوهایو رویت شد و فردی به نام «امیلی وست فال» این تصاویر را ثبت و در اینترنت به اشتراک گذاشته است.

به گفته پژوهشگران مرکز ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی NOAA، این پدیده شباهت فراوانی به رنگین‌کمان دارد. ابر رنگین‌کمانی زمانی ایجاد می‌شود که قطرات کوچک آب یا بلورهای کوچک یخ، نور خورشید را تجزیه و پراکنده می‌کنند. اگرچه وضعیت و موقعیت ابر نسبت به آفتاب باید کاملاً دقیق باشد تا این رنگ‌های زیبا در آن ظاهر شوند. معمولاً نورافشانی رنگین‌کمانی در ابرهایی دیده می‌شود که تازه تشکیل می‌شوند.

مشاهده ابر رنگین‌کمانی کمیاب/ عکس

نکته جالب توجه اینجاست که چندی پیش و در اواسط فروردین امسال نیز در منطقه اوهایوی آمریکا پدیده مشابهی رؤیت شده بود که البته آن بار، رنگ‌های رنگین‌کمان، قوت بیشتری داشت.

مشاهده ابر رنگین‌کمانی کمیاب/ عکس

راستی! برای علاقه‌مندان نظریات توطئه باید بگوییم که فردای مشاهده ابر رنگین‌کمانی، در این منطقه زلزله اتفاق افتاد. اما همان‌طور که خودتان می‌توانید حدس بزنید،‌ این دو اتفاق هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند!

منبع: yahoo

۵۴۳۲۱

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا