بین الملل

مردم شیلی، معترض به قرنطینه/ عکس

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، تصاویر در رسانه های اجتماعی و تلویزیون های محلی نشان می دهد پلیس با استفاده از گاز اشک آور و توپ آب برای پراکنده کردن جمعیت عصبانی.

معترضین فریاد زدند و شمع های چوبی را در خیابان های سانتیاگو شلیک کردند.

شهرداری سانتیاگو همچنین در بیانیه ای گفت خانواده های فقیرترین منطقه ال باسک اعتراض کردند. این بخش از شهر از اواسط آوریل تاکنون قرنطینه شده است.

شهردار الباسی گفت: “در هفته های اخیر ، درخواست های متعددی برای ارسال مواد غذایی از این مناطق داشتیم.” ما در شرایط بسیار پیچیده ای با گرسنگی و عدم کار قرار داریم.

سانتیاگو یکی از باشکوه ترین شهرهای آمریکای لاتین است ، اما اختلافات طبقه بالا و بالا رفتن سطح نابرابری ، اعتراضات گسترده ای را در اواخر سال 2019 برانگیخته است و بسیاری از این طومارها از جمله افزایش حقوق بازنشستگی و افزایش حقوق ، همچنان بی پاسخ مانده اند.

شهردار همچنین گفت که بیش از 2،000 بسته امداد به خانواده های نیازمند در ال باسک ارسال شده است ، اما هشدار داد که دولت مرکزی به شهرداری ها کمک نمی کند و “ما نمی توانیم این مشکلات را کاملاً حل کنیم.”

سباستین پینرا رئیس جمهور راستگرای شیلی همچنین در یک سخنرانی تلویزیونی گفت دولت او 2.5 میلیون ناهار و تجهیزات بهداشتی را به طور مستقیم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده ارسال می کند.

وی با بیان اینکه ارسال این بسته ها به این تعداد از خانواده ها تاریخی است ، گفت: ما خانواده های بسیار آسیب پذیر را در اولویت قرار داده ایم.

تعداد مبتلایان به کروناویروس در روزهای اخیر در شیلی از 40000 فراتر رفته و به 46.599 و 478 فوت رسیده است.

312 310

دکمه بازگشت به بالا