مدرسه «دو زبانه» نداریم/ تبلیغ مدرسه دو زبانه بدلیل آموزش انگلیسی «ممنوع»

مدرسه «دو زبانه» نداریم/ تبلیغ مدرسه دو زبانه بدلیل آموزش انگلیسی «ممنوع»

معاون آموزش ابتدایی شهرستان تهران با بیان اینکه در تهران مدرسه دو زبانه وجود ندارد گفت: برخی از پیش دبستانی ها و دبستان ها آموزش زبان انگلیسی را تبلیغ می کنند و به خود لقب مدرسه دو زبانه را می دهند که «ممنوع» و با مدرسه است. نحوه درمان آن است

معصومه معصومیان در گفت وگو با یومیر. وی با بیان اینکه دوره یک ماهه ای در سراسر کشور برای دانش آموزانی که زبان مادری آنها غیر از فارسی است و قصد ورود به کلاس اول را دارند اما سابقه مهدکودک ندارند در حال برگزاری است گفت: زبان مادری این دانش آموزان فارسی نیست اما برای به عنوان مثال آذری ترکی و کردی اما به دلیل اینکه فارسی زبان رسمی آنها محسوب می شود وارد آموزش رسمی فارسی می شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس از تابلو و تبلیغات دو زبانه مدارس استفاده می کنند که غیرقانونی است افزود: آموزش زبان ترکی و کردی در این مدارس در دستور کار نیست و هدف آنها آموزش زبان انگلیسی است که هنوز به نتیجه نرسیده ایم. که در دبستان درس زبان خارجی داریم.

معاون آموزش ابتدایی شهرستان تهران با بیان اینکه در مقطع ابتدایی به جز 3 تا 4 مدرسه بین المللی که دارای مجوز بین المللی هستند مدرسه دو زبانه نداریم گفت: مدارس بین المللی فرزندان اتباع بیگانه از جمله کودکان … را می پذیرند. سفیران و این مدارس آنها قوانین و برنامه درسی تعریف شده و رسمی خود را دارند.

پذیرش مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

معصومیان در ادامه این گفتگو درباره دانش آموزانی که کاشت حلزون شنوایی انجام داده اند نیز گفت: دانش آموزانی را که ناشنوا بوده اند و در سنین پایین کاشت حلزون شنوایی انجام داده اند و اصلا تجربه شنوایی ندارند با دانش آموزان عادی قرار می دهیم یعنی گوسفندان مجاز به رفتن به مدرسه هستند. برای ناشنوایان چون باید محرک های محیطی داشته باشند و در معرض این محرک قرار گیرند مورد بحث همسالان قرار بگیرند و زبان آموزی خود به خود تقویت شود.

وی با بیان اینکه سازمان فوق العاده اغلب دوره هایی را برای معلمانی که این دانش آموزان را می پذیرند برگزار می کند افزود: تعدادی از مدارس مدارس را می پذیرند و کودکان با نیازهای متوسط ​​مانند نیمه شنوا یا نیمه بینا را می پذیرند.

معاون دبستان شهرستان تهران با بیان اینکه باید جامعه ای فراگیر داشته باشیم که پاسخگوی همه نیازها باشد اظهار داشت: در آموزش و پرورش نیز باید آموزش فراگیر داشته باشیم کودک نباید خود را با سیستم تطبیق دهد بلکه سیستم باید منعطف باشد. تا همه افراد با هر تفاوت فردی فرهنگی و اقتصادی بهره وری لازم را از این سیستم داشته باشند تا عدالت آموزشی تامین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا