لزوم بازنگری در محتوای کتب درسی برای همگامی با تحولات علمی و فناوری

برای ادامه کار با توسعه علمی و فناوری ، باید محتوای کتاب درسی را مرور کنید

استاد بازنشسته دانشگاه Tarbiat Modarres که بر لزوم بررسی محتوای کتابهای درسی تأکید کرد گفت: “برای تأمین نیازهای سن فعلی و پیشرفت های علمی و فناوری برنامه های درسی و کتابهای آموزشی باید مطابق با تغییرات جهان به روز شود.”

محمود آنلاین محمد پزشک در زمینه آموزش و برنامه درسی در مصاحبه با آژانس خبری آنا به نیاز به ارتباط جدی بین دانشگاهیان و رهبران کشور اشاره کرد: “بخش اجرایی و عملی در کشور در زمینه آموزش به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دارد.”

وی افزود: “تحول در تدریس و آموزش باید همزمان انجام شود تا معلمان ماهر صالح و ماهر بتوانند برنامه درسی را به درستی پیاده سازی کرده و نقش موثری در رسیدن به اهداف آموزشی داشته باشند.”

استاد بازنشسته دانشگاه Tarbiat Modarres ادامه داد: برای شکوفایی کودکان برنامه درسی و آموزش معلمان باید هماهنگ و هماهنگ شود. در حال حاضر سیستم آموزش و پرورش با نقاط قوت و ضعف همراه است و ضعف ها بر نقاط قوت غلبه می کنند. بحران هایی مانند بحران کیفیت عدالت و مشروعیت شامل سیستم آموزش است. با این حال این خوشحال کننده است که رئیس جمهور آموزش را یکی از اولویت های دولت در نظر گرفته است.

آنلاین محمد همچنین به جهت گیری مثبت دولت دوازدهم در آموزش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: “ما امیدواریم که با اقدامات دولت وضعیت آموزش و پرورش بهبود یابد و این باعث بهبود معلمان و نسل جدید خواهد شد و آنها قادر خواهند بود در توسعه کشور نقش داشته باشند.”

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش مسئولیت تأمین نیازهای بازار کار را بر عهده ندارد و این مسئولیت متعلق به دانشگاه ها است. ” در عصر فناوری و هوش مصنوعی باید از خودمان بپرسیم که چگونه آموزش و معلمان باید نقش خود را برای موفقیت در پیشرفت با فناوری و ماشین ها ایفا کنند.

استاد دانشگاه بر لزوم تجدید نظر در اهداف و محتوای برنامه درسی تأکید کرد و گفت: “آماده سازی دانشجویان به گونه ای که آنها به بهترین وجه بتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند و حتی هوش مصنوعی پیشرفته تری نیز تولید کنند.”

آنلاین محمد همچنین به چالش های سیستم آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود که اگر آموزش در گذشته با استفاده از داده ها و اطلاعات محدود به دانش آموزان تغذیه شود مطمئناً جذابیت و کاربرد را از دست می دهد. اطلاعات برای کودکان در دسترس است و تعریف جدیدی از مدرسه و سیستم آموزش باید مطابق با شرایط روزانه ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا