علمی و پزشکی

لزوم احداث «مرکز ملی حفظ باروری» و الگوسازی برای درمان ناباروری

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان درباره احداث «مرکز ملی حفظ باروری» گفت: اگر بتوانیم این مرکز را ایجاد کنیم، نسبت به ایجاد یک الگو در زمینه درمان ناباروری اقدام کرده‌ایم.

دکتر احمد وثوق در گفت‌وگو با یومیر، با بیان اینکه پژوهشگاه رویان در نظر دارد «مرکز ملی حفظ باروری» را احداث کند، اظهار کرد: اقداماتی در زمینه درمان ناباروری انجام داده‌ایم، اما کافی نیست. ما در پژوهشگاه رویان می‌توانیم با احداث این مرکز به طور جدی‌تری در مسیر حفظ باروری گام برداریم. مقدمات و مذاکرات مقدماتی به منظور احداث مرکز ملی حفظ باروری را انجام داده‌ایم و همچنین در نظر داریم از ظرفیت وجود خیرین برای این مرکز ملی بهره‌ ببریم.

وی با اشاره به تاثیر ایجاد مرکز ملی حفظ باروری در کشور گفت: اگر بتوانیم این مرکز را ایجاد کنیم، نسبت به ایجاد یک الگو در زمینه درمان ناباروری اقدام کرده‌ایم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین مرکز را در شهر تهران احداث می‌کنیم و سپس به سایر شهرها گسترش می‌دهیم.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان درباره اعتبار مورد نیاز مرکز ملی حفظ باروری گفت: فضای فیزیکی مرکز ملی حفظ باروری باید به نحوی باشد که تمام مداخلات حفظ باروری را در یک مجموعه ارائه دهد. نیروی انسانی مورد نیاز نیز باید در کانون توجه قرار گیرد، به نحوی که متخصصان حفظ باروری و جنین‌شناس بتوانند خدمات تخصصی را در قالب تیم‌های تخصصی ارائه دهند.

وی گفت: البته مشخص است که نیازها تنها به فضای فیزیکی و نیروی انسانی محدود نمی‌شود و لازم است تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم شود. به طور قطع، خیرین نیز می‌توانند در زمینه احداث مرکز ملی باروری موثر باشند.  

انتهای پیام

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا