بین الملل

لاوروف: خواهان آتش‌بس در لیبی هستیم/ رئیس پارلمان طبرق: دولت وفاق غیرقانونی است

عقیله صالح ، رئیس مجلس طرفدار خلیفه ، با بیان اینکه دوره ریاست جمهوری تحت توافق اقلیت منقضی شده است ، افزود: دولت غیرقانونی است. زیرا او در انتخابات اعتماد به نفس مجلس پیروز نشد.

عیسیلا صالح سخنگوی پارلمان شرقی لبنان در سفر به مسکو گفت: جامعه بین الملل درگیر درگیری و تنش است زیرا یک نهاد غیر منتخب را مشروع می داند و آن را به رسمیت می شناسد. اخبار. اعمال شده در لیبی.

وی ادامه داد: “ریاست ریاض نتوانسته به تعهدات ذکر شده در توافق نامه با ساخیرس از وفا عمل کند.” دوره ریاست جمهوری براساس توافق نامه میانجیگری منعقد می شود.

عقیل صالح گفت: دولت وفق به سرپرستی فیض الساراج غیرقانونی است؛ زیرا او در انتخابات اعتماد به نفس مجلس پیروز نشد.

وی با بیان اینکه هیچ راه حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد ، افزود: السیرا ابتکار عمل را برای صدور دستورات در نظر گرفته است ، این خلاف توافق سیاسی بود.

عقیلا صالح گفت: روسیه واسطه قابل قبولی برای حل مناقشه است.

در همین حال ، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت كه طرح قاهره در مورد لیبی می تواند مبنای گفتگوی سیاسی در لیبی باشد.

لاوروف با بیان اینكه روسیه سفارت خود را در لیبی از تونس خارج می كند ، گفت: “ما در لیبی آتش بس می خواهیم.”

از زمان نابودی معمر قذافی ، دیکتاتور برکنار شده ، لیبی شاهد اختلافات ، جنگ و ناآرامی بوده است و تحت سلطه یک دولت در غرب (به رهبری فیض السارج) و یک پارلمان در شرق (به رهبری عقیله صالح) ، هرکدام تلاش می کنند با شکست دیگری ، کنترل کشور را در دست بگیرند. خلیفه هافتار ، فرمانده ارتش به اصطلاح ملی لیبی ، در تلاش است تا دولت پشتیبانی وقف را با حمایت پارلمان طبرق از بین ببرد. دولت اول توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و دولت شرقی لیبی توسط برخی کشورها از جمله روسیه ، امارات متحده عربی و مصر پشتیبانی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا