اقتصادی

فعالیت ۳۴٠ واحد مبارزه با پولشویی در کشور

یومیر/چهارمحال و بختیاری وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز حدود ۳۴۰ واحد مبارزه با پولشویی در همه بانک‌ها، دستگاه‌های مالیاتی و حوزه‌های مختلف وجود دارد.

سید احسان خاندوزی ۱۷ خردادماه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امروز به دعوت استاندار چهارمحال‌وبختیاری قرار شد در جمع مدیران اقتصادی و نمایندگان مجلس حضور داشته باشم، یکی از طرح‌های فولادی که به تازگی مراحل پذیرش سازمان‌های تابعه بورس را به سرانجام رسانده برای تسریع  فرایند بازدیدی خواهیم داشت.

وی افزود: از جمله نکات مهم و قابل اشاره اقتصادی استان توجه به مسیر کاهش بیکاری و تورمی است که مربوط به سه سال گذشته بوده که این امر با همت مقامات استانی در چهارمحال و بختیاری شاهد آن بودیم. 

خاندوزی گفت: در برخی شهرستان‌های استان بانک‌های مهمی که شعبه نداشتند بنا شده در هفته‌های آتی تدابیر لازم برای گسترش آن، باجه‌های بانکی ایجاد شود.

وی در خصوص برخی پروژه‌های مهم استانی که از ظرفیت اعتبارات موجود شبکه بانکی به دلیل سیاست‌های انقباضی که بر بانک‌ها تحمیل شده نمی‌توانند استفاده کنند، تصریح کرد: این امر مورد تاکید استان است که بنا شده فهرستی از آنها ارسال و بانک مرکزی موافقت کند تا از ظرفیت مازاد بر سقف کنترل ترازنامه بانک‌های کشور برای جبران عقب افتادگی‌های استان استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد در خصوص برخی از ملاحظات مالیاتی که از سمت فعالان اقتصادی مطرح شده بود، بیان کرد: مباحث مفصلی انجام شد، هر چند سهم استان در درآمدهای مالیاتی به جهت ماهیت کشاورزی و برخی از عقب‌ماندگی‌هایی که دارد سهم بالایی نیست، برخلاف اینکه سهم تامین مالیات در استان کمتر از ۰.۴ درصد است، اما باید از ابزارهای تشویق تولید در استان بیشتر استفاده شود، مقرر شد هفته آینده برای بازنگری در مورد بار مالیاتی جلسه‌ای منعقد شود.

وزیر اقتصاد در مورد مبارزه با فساد در پولشویی در دولت، افزود: ابزارهای مبارزه با فساد ابزارهای متعددی بوده که مهم‌ترین آن‌ها تاکید کردن بر کاهش زمینه فساد است یعنی باید بتوان بستر رخداد فساد را به حداقل رساند، در حقیقت از ظرفیت نهادهای مبارزه با پولشویی استفاده می‌کنیم که در ابتدای دولت آیت‌الله رییسی در حدود ۴۰ نهاد اقتصادی کشور برای نظارت‌های نهاد پولشویی وجود نداشت و امروز حدود ۳۴۰ واحد مبارزه با پولشویی در همه بانک‌ها، دستگاه‌های مالیاتی و حوزه‌های مختلف وجود دارد.

خاندوزی در پاسخ به اینکه در بسیاری از استان‌ها برای فعالان اقتصادی در بورس خط ویژه‌ای ایجاد شده است، تصریح کرد:  هر امکانی که برای سایر استان‌ها یا حتی برخی استان‌ها فراهم باشد حتما از نظر ما به طریق اولی برای استانی همچون چهارمحال و بختیاری به دلایل مضاعف، باید فراهم باشد.
انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا