عوارض مکمل های چربی سوز در بدنسازی

بسیاری از بدنسازان به دنبال مکمل هایی برای چربی سوزی و تقویت عضلات هستند تا به افزایش وزن و افزایش انرژی کمک کنند.نیازی به مصرف مکمل های عضله ساز ندارید. اما می توانید با مصرف مکمل ها (به گفته متخصصان) به روند چربی سوزی و عضله سازی خود کمک کنید. در زیر چند مکمل ورزشی برای چربی سوزی و عضله سازی آورده شده است تا بتوانید بهترین نتیجه را از مصرف آنها بگیرید.
برای خرید و اطلاع از قیمت پودر اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

چربی سوزها یک چیز مشترک دارند: آنها قرار است با افزایش متابولیسم و ​​سرکوب اشتها، کاهش وزن شما را تسریع کنند. با این حال، شما باید بسیار مراقب باشید. زیرا ممکن است بسیاری از این محصولات حاوی مواد غیرقانونی باشند.

برای چربی سوزی ابتدا باید روی رژیم غذایی سالم و ورزش تمرکز کنید، سپس به سراغ مکمل های چربی سوزی و عضله سازی بروید!

در واقع، اگر به طور منظم از یک برنامه غذایی ورزشی و اهداف خاص استفاده کنید، چربی سوزی و تغذیه عضلانی به شما کمک می کند. قبل از مصرف هر گونه مکملی، توصیه می کنم یک برنامه ورزشی خاص را از یک مربی ویتامین دریافت کنید.
معرفی بهترین مکمل های چربی سوز

چربی سوزها مکمل هایی هستند که مدعی افزایش متابولیسم، چربی سوزی و کاهش وزن هستند. برخی از چربی سوزها طبیعی هستند، اما بسیاری از آنها فرآوری شده و حاوی مواد ناسالم هستند.

حالا اجازه دهید چند مکمل موثر چربی سوز را به شما معرفی کنم. علاوه بر این، شما باید هر مکملی را با نسخه حرفه ای مصرف کنید و هرگز شروع به مصرف مکمل نکنید.

کافئین

شما می توانید کافئین را از چیزهایی مانند شکلات، کاکائو یا قهوه، چای و غیره دریافت کنید. می توانید نوشیدنی بگیرید. کافئین یک چربی سوز معروف است. زیرا به عنوان یک محرک عمل می کند و می تواند کمی سرعت متابولیسم را افزایش دهد.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که کافئین به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود، مگر اینکه دچار کمبود کالری باشید. یک مطالعه نشان داد که کافئین باعث افزایش چربی سوزی در افراد لاغر حدود سه برابر بیشتر از افراد چاق می شود.

به یاد داشته باشید که بدن و مغز می توانند در برابر کافئین مقاوم شوند. بنابراین هرچه کافئین بیشتری بنوشید، خسته تر می شوید! نکته دیگری که باید در مورد کافئین در نظر گرفت این است که کافئین بیش از حد می تواند بر خواب تأثیر بگذارد و خواب یک مسئله مهم در مدیریت وزن و سلامت کلی است.

به یاد داشته باشید که آنچه به فنجان قهوه صبحگاهی خود اضافه می کنید می تواند آن اثر کوچک چربی سوزی را خنثی کند. این بدان معناست که اگر شکر زیادی به قهوه خود اضافه کنید، نه تنها باعث چربی سوزی می شود، بلکه باعث چاق شدن شما نیز می شود.

چای سبز

چای سبز حاوی کافئین است. اما تا حدی. چای سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. به طور خاص، اپی گالوکاتچین (EGCG) متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که چای سبز را به برنامه کاهش وزن اضافه کردند، حدود 2 پوند بیشتر از شرکت‌کنندگانی که همان برنامه را بدون چای سبز انجام دادند، وزن کم کردند.

با این حال، کاهش وزن ناشی از چای سبز در اکثر مطالعات از نظر آماری معنی دار نیست و شواهد در مورد چای سبز دم کرده، بلکه در مورد عصاره چای سبز صدق می کند. در عین حال، ترکیب چای سبز و کافئین حفظ وزن را از طریق ترموژنز، اکسیداسیون چربی سوزی بهبود می بخشد.

ال کارنیتین

ال کارنیتین یک آمینو اسید شبیه کراتین است و به طور طبیعی در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ یافت می شود. اگر ویتامین C کافی وجود داشته باشد، بدن هنوز می‌تواند برخی از آن چیزها را از اسیدهای آمینه دیگر، از جمله لیزین و متیونین بسازد. اما این موضوع بیشتر یک اعلامیه است.

تصور می شود که ال کارنیتین اسیدهای چرب را به سلول ها منتقل می کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین منطقی است که این مکمل به چربی سوزی کمک کند. اگرچه مطالعات این نتیجه را نشان نمی دهد.

مطالعه ای بر روی زنان ورزشکار که ال کارنیتین دریافت کرده بودند و زنانی که دریافت نکردند انجام شد. این مطالعه تفاوت معنی داری در کاهش وزن با ال کارنیتین نشان نداد. بنابراین، به طور کلی، به دلیل نتایج متناقض، نمی توان گفت که ال کارنیتین واقعا به کاهش وزن کمک می کند.
ویژگی های تغذیه ای ماهیچه ها

عضله سازی یک هدف دشوار است که می تواند دلهره آور به نظر برسد. بسیاری از افرادی که برای عضله سازی تلاش می کنند برای سوزاندن چربی و عضله سازی به مکمل ها روی می آورند. برخی از این مکمل ها عالی و موثر هستند. اما اکثر آنها فاقد شواهد علمی محکم برای اثبات ادعاهای خود هستند.

مهم است که انتظارات خود را از مکمل های عضله سازی با تمرکز بر جنبه های مهم رشد عضلانی، یعنی تغذیه، تمرین و ریکاوری، واقع بینانه نگه دارید.

معرفی بهترین مکمل های عضله سازی

اکنون می خواهیم در مورد مکمل های عضلانی که واقعا کار می کنند به شما بیشتر بگوییم. همچنین، همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شروع هر مکملی با یک مربی حرفه ای یا پزشک خود صحبت کنید.

پودر پروتئین برای عضله سازی

یک راه آسان و راحت، اما پرهزینه برای افزایش مصرف پروتئین، مصرف پودر پروتئین است. یک رژیم عضلانی برای ترمیم و رشد توده عضلانی نیاز به دریافت پروتئین کافی دارد و گاهی اوقات نمی توان این مقدار پروتئین را از طریق رژیم غذایی به دست آورد. بنابراین می توانید به سراغ مکمل های پروتئینی بروید.

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی از جمله آب پنیر و کازئین وجود دارد که از شیر گرفته می شود و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. پودرهای پروتئینی گیاهی به ویژه برای گیاهخواران نیز مفید است.

مطالعات نشان می دهد که پودر پروتئین گیاهی می تواند به اندازه پروتئین حیوانی موثر باشد. نمونه های خوب شامل پروتئین برنج و پروتئین نخود است.

مکمل های هورمونی برای رشد عضلات

مکمل های هورمونی اغلب مواد ممنوعه در ورزش و مسابقات هستند. علاوه بر این، استفاده از این مکمل ها می تواند باعث عوارض و مشکلات سلامتی شود. نمونه ای از این مکمل ها دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) است که یک استروئید است. اما داده های محققان در مورد تاثیر واقعی این مکمل بر عضله سازی متناقض است و به دلیل عوارض احتمالی آن توصیه نمی شود.

آیا مکملی وجود دارد که هم بتواند به چربی سوزی و هم عضله سازی کمک کند؟

اگر مکملی است که می تواند چربی بسوزاند، عضله بسازد و ترمیم کند. چه می شود اگر؟ این یک طراحی عالی است. در واقع چنین تمدید برای این منظور وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا