بین الملل

عراقچی:تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است

به گزارش یومیر ، سید عباس عراقچی روز شنبه پس از دیدار با معاونان وزیر امور خارجه ایران و 1 + 4 گفت: امروز پس از تقریباً سه روز حضور در کمیته مشترک ، یک بار دیگر جلسه کمیته مشترک را برای بررسی پیشرفت تشکیل دادیم. تاکنون هم در زمینه رفع تحریم ها و هم در حوزه انرژی هسته ای اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: خوب ، ما گزارش کارگروه را بررسی کردیم و بحث های خوبی در کمیسیون مشترک وجود داشت. به نظر می رسد که درک جدیدی در حال شکل گیری است و اکنون یک نقطه مشترک بین همه وجود دارد و راهی که باید طی شود راهی است که اکنون ارزش شناخته شده تری دارد. البته ، این یک جاده آسان نخواهد بود ، اختلافات پایان نیافته است ، اختلافات جدی وجود دارد که باید در مذاکرات بعدی کاهش یابد.

معاون ظریف گفت: همانطور که بارها گفته ایم ، بدیهی است که به هیچ وجه علاقه ای به دنبال مذاکرات طولانی مدت فرسایشی نداریم. در حدی که توضیح و گفتن بحث ها واقعاً لازم باشد ، البته مذاکرات ادامه خواهد یافت. ما معتقدیم که مذاکرات اکنون به مرحله ای رسیده اند که طرفین می توانند روی یک متن مشترک کار کنند. نوشتن متن می تواند اکنون آغاز شود ، حداقل در مناطقی که یک نقطه مشترک وجود دارد.

عراقچی ادامه داد: به همین منظور ، هیئت ایرانی متن های خاص خود را ، هم در زمینه هسته ای و هم در زمینه رفع تحریم ها ، تهیه کرده و این را به همه طرف های دیگر ارائه داده است و ما معتقدیم که این متون ، که ما داریم معرفی شده ، می تواند مبنایی باشد نه اینکه توافق نهایی لزوماً دقیقاً متن های ما باشد ، بلکه این متون اساس مذاکرات خواهد بود و در متن این متون ما معتقدیم که دستیابی به توافق نامه ای مطابق با الزامات ایران و خواسته طرف مقابل اینکه ایران تعهدات خود را به روش برجام بازگرداند ، در این متون کاملاً واضح است.

سرانجام وی گفت: به نظر ما زمان نوشتن متن فرا رسیده است ، حداقل در حدی که نظر مشترک وجود داشته باشد.

311311

دکمه بازگشت به بالا