بین الملل

عبدالله برای مذاکره با طالبان راهی قطر شد

همزمان با تشدید خشونت ها در شهرهای مختلف ، یک هیئت ارشد افغان به رهبری عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی ملی ، برای مذاکره با طالبان به دوحه قطر سفر کرد.

محمد کریم خلیلی معاون پیشین رئیس جمهور ، عطامحمد نور والی پیشین بلخ ، سید منصور سعادت نادری وزیر صلح ، باتور دوستم مذاکره کننده دولت و شماری دیگر از شخصیت های سیاسی عبدالله را در این سفر همراهی می کنند.

عبدالله قبل از سفر به دوحه ، در یک کنفرانس خبری گفت که هیئت افغان با امید به رسیدن به نتیجه ، با اقتدار کامل به دوحه می رود.

گفته می شود حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان از سفر به دوحه امتناع کرده است. با این حال ، عبدالله گفت کرزی نیز از هیئت حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که طالبان از این فرصت برای پایان دادن به درد و رنج مردم استفاده کنند.

رئیس شورای عالی آشتی ملی ، که در فرودگاه صحبت می کند ، تأکید کرد که نتیجه صلح به دست شهرها حاصل نمی شود ، بلکه نتیجه صلح از میز مذاکره حاصل می شود.

عبدالله همچنین گفت که هیئت افغان به دوحه جهانی است و نمایندگان علما و زنان دینی را در بر می گیرد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین نیز در کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این زمان لازم بود که یک هیئت ارشد و صالح از افغانستان برای گفتگو با طالبان به قطر اعزام شود.

قرار است این هیئت با رهبران طالبان در دوحه دیدار کند.

هنگامی که خشونت در این کشور افزایش یابد ، یک هیئت عالی رتبه افغانستان به دوحه سفر می کند. انتظار می رود این هیئت در مورد کاهش خشونت و آتش سوزی با طالبان به توافق برسد.

پیش از این گزارش شده بود که طالبان با توجه به آتش بس سه ماهه خواستار آزادی 7000 زندانی و حذف رهبران آنها از لیست سیاه شده اند.

به گفته منابع دولتی ، طالبان همچنین برای اولین بار مواضع خود را در مورد سیستم آینده و همچنین قانون اساسی روشن کرده است ، که دو طرف برای مذاکره نیاز دارند.

/ انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا