اقتصادی

طرح “اقدام ملی مسکن” به مردم و اقتصاد ضرر می‌رساند

در حالی که گفته می شود طرحی با عنوان “اقدام ملی مسکن” توسط نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گیرد تا افرادی که منابع آنها از طریق خطوط اعتباری بانک مرکزی تأمین خواهد شد ، یک کارشناس اقتصادی از این طرح انتقاد کرد. در نتیجه ، استفاده از منابع بانک مرکزی پایه پولی را افزایش می دهد که در نهایت با افزایش تورم به نفع مردم یا اقتصاد نخواهد بود.

به گزارش یومیر ، برخی از اعضای مجلس یازدهم در حال تهیه طرحی به نام “برنامه اقدام ملی مسکن” هستند که براساس آن آیین نامه تهیه ، ساخت و واریز اجاره به طور عمده از خطوط اعتباری بانک مرکزی گرفته شده و پایه پولی را افزایش می دهد. بودجه دریافت کنید

در همین رابطه ، کارمندان یومیر حیدر حسینی درباره تأثیر این طرح در زندگی مردم و اقتصاد کشور توضیح داده و توضیح می دهند در صورت عدم بررسی چنین برنامه هایی به صورت حرفه ای ، می توانند با افزایش پایه پولی ، تأثیر مخربی بر اقتصاد بگذارند. در عین حال ، دولت و مجلس باید برای كنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید ، به ویژه ساخت و سازهای مسكونی ، دست به دست هم دهند.

وی در ادامه گفت: این طرح نتوانسته نیازهای مردم و اقتصاد را برآورده سازد. قیمت محصولات و قیمت واحد را محکم کنید.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی ، در این شرایط مجلس باید به دولت برای کنترل نقدینگی کمک کند و با هدایت آن به سمت تولید و ساخت و ساز مسکن دلیل این امر را برای توجه به تولید مسکن توسط سرمایه گذاران نشان دهد. در این شرایط اقتصادی ، مجلس باید اصلاح ساختار بودجه را در نظر بگیرد و به چنین برنامه هایی فکر نکند که فقط با کلمات راحت باشند و در عمل اجرا نمی شوند.

معاون سابق وزیر اقتصاد افزود: اگر از سرمایه گذاران تولید حمایت شود ، به خصوص در بخش ساخت و ساز ، تولید و اشتغال در نتیجه این حمایت افزایش می یابد. از محصولات واحد صنعتی نیز استفاده می شود ، به همان شیوه حرکت می کنند و در نهایت با کنترل نقدینگی و تورم ، به مردم کمک می کنند.

کارکنان حسینی ادامه دادند: “از آنجا که چنین پروژه هایی هزینه دولت را بر دوش دارد ، شورای نگهبان نیز این طرح را رد می کند ، بنابراین با این طرح زمان مجلس گرفته می شود.”

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد که بهتر است از ابتدا برنامه هایی را که باعث افزایش پایه پولی می شود ، متوقف کنیم تا نه زمان مجلس و نه مبنای پولی بیشتر نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا