علمی و پزشکی

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

تینا مزدکی: استودیوی آمریکایی SOM از آسمان‌خراشی که با بتن قرمز در گوادالاخارا مکزیک توسط هکتور اسراوه ساخته خواهد شد، رونمایی کرد. این پروژه که با همکاری Esrawe و استودیوی معماری مکزیکوسیتی Estudio AMA طراحی شده، دارای دفاتر اداری، خرده‌فروشی، هتل و آپارتمان خواهد بود.

پروژه SOM از دو سازه تشکیل شده است، ساختمانی کم‌ارتفاع با سایبان ورودی بزرگ که روی خیابان قرار گرفته تا ورودی هتل کانوپی را که در این ساختمان مستقر خواهد شد، مشخص کند. به گفته این تیم، در کنار این سازه، آسمان‌خراش ۵۲ طبقه در نظر گرفته شده که ۱۹۰ متر ارتفاع خواهد داشت و به بلندترین ساختمان در این منطقه در گوادالاخارا تبدیل خواهد شد.

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

هر دو سازه با پوشش بتنی پوشیده خواهند شد. رندرها رنگ مایل به سرخی را نشان می‌دهند که با افزودن مواد معدنی محلی به‌ مخلوط بتن ساخته می‌شود. به گفته SOM، جزئیات تراش دستی نیز به آن اضافه می‌شود تا عنصری انسانی به طراحی آسمان‌خراش اضافه شود.

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

مدیر طراحی SOM بر این باور است که این طراحی که ریشه در فرهنگ، مواد و صنایع محلی دارد، اعتبار بین‌المللی به ارمغان می‌آورد. او ادامه داد: «این طراحی معماری بیانگر جرم و وزن متناسب و مختص منطقه است.»

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

تیم طراحی افزود: «این طرح از فرهنگ و هنر محلی برای ایجاد سطوح دست‌ساز و بافت غنی استفاده می‌کند که به‌عنوان نقطه مقابل مجموعه‌های فنی که معمولاً با برج‌ها مرتبط هستند عمل می‌کند.»

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

بخش آسمان‌خراش به‌طور متقارن بالا خواهد رفت. به‌منظور خنک کردن ساختمان، پوشش در هر طبقه به پایین کشیده می‌شود و سایه‌های اضافی را برای اتاق‌ها و بهارخواب‌های زیر فراهم می‌کند. با بالا آمدن آن، مرکز چهره آسمان‌خراش توسط بخش‌های داخلی نمایان می‌شود که پاسیوهای بزرگی را برای بخش مسکونی پروژه در خود جای می‌دهند. بهارخواب‌ها در نقطه میانی برج و بالای هر دو ساختمان، امکانات رفاهی مختلفی را برای ساکنان سازه فراهم می‌کند.

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

به گفته این تیم، ترکیبی از امکانات رفاهی، مهندسی و صنایع‌دستی به معنای نشان دادن تنوع فرهنگی شهر است که یکی از بزرگ‌ترین شهرها در این کشور است. الهام از سنت‌های محلی باعث تبدیل‌شدن این پروژه به یک تغییر بزرگ درزمینهٔ معماری است.

شاهکار معماری آسمان‌خراش با سطوح دست‌ساز / عکس

این پروژه که توسط Trust Capital توسعه یافته است، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۹ تکمیل شود. پروژه‌های دیگر در گوادالاخارا شامل یک نمایشگاه برای شرکت سنگ Grupo Arca است. گوادالاخارا صحنه طراحی و معماری پررونقی دارد و اخیراً ۹ طراح را در این شهر به‌عنوان بخشی از مجموعه طراحی ۲۰۲۴ آمریکای شمالی جمع‌آوری انتخاب‌شده است.

منبع: dezeen

۵۴۳۲۳

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا