شادابی و تحرک در کلاس های درس با هدایت تحصیلی درست
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی و اشتغال دانش آموزان یکی از رویکردهای مهم و مهم وزارت آموزش و پرورش است و در برنامه ریزی هدایت تحصیلی باید به این موضوع توجه اساسی شود.
به گزارش یومیر اولین جلسه شورای برنامه ریزی هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جاری با حضور سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه محمدحسین پورثانی معاون آموزشی و فرهنگی نادر کریمی بیرانوند مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری برگزار شد. و سمیه سادات ابراهیمی مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش میزبان معاونت آموزشی و فرهنگی بود.
در این جلسه که با هدف برنامه ریزی جهت هدایت تحصیلی مطلوب دانش آموزان برای سال آینده برگزار شد محمدحسین پورتانی بر تاثیر انتخاب رشته اشتباه در ایجاد اختلالات تحصیلی و روانی در دانش آموزان تاکید کرد.
سید مصطفی آذرکیش ضمن اشاره به دوران نوجوانی به عنوان دوره استعدادیابی و استعدادیابی گفت: یکی از موثرترین انتخاب های کودکان در ایران اسلامی در طول زندگی انتخاب رشته تحصیلی است که باید از آن جلوگیری کرد. با برنامه ریزی صحیح باعث ایجاد پویایی و تحرک در کلاس شد.
معاون آموزش جوانان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در برنامه ریزی مسائل کلان از جمله هدایت تحصیلی دانش آموزان باید به همه جوانب و زوایای مانند سوابق تحصیلی علایق شخصی نظرات معلمان و عوامل اداری و آموزشی در مدرسه توجه شود. همچنین شرایط موجود در جامعه به منظور انجام این امر بهتر است.
وی ادامه داد: اجرای هدایت تحصیلی مناسب با همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی میسر شده است و وحدت و همدلی باید در این راستا برای پیشرفت ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش به بررسی آسیب شناسی هدایت تحصیلی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: باید مشکلات و اشتباهات سال های گذشته برطرف شود و برای انتخاب رشته مورد نظر برنامه ریزی شود.
آذرکیش در پایان بر موضوع مهارت آموزی تاکید کرد و اظهار داشت: مهارت آموزی و اشتغال دانش آموزان یکی از رویکردهای مهم و مهم وزارت آموزش و پرورش است که باید در برنامه ریزی هدایت تحصیلی به این موضوع توجه اساسی شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این نشست بررسی هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال های تحصیلی اخیر با هدف تشخیص و رفع مشکلات و محدودیت های موجود در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و عدالت آموزشی
انتهای پیام