بین الملل

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند.

به گزارش یومیر، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد. هم‌چنین دستاوردهای تازه روسیه، مسئله نیاز مداوم اوکراین به مهمات و تسلیحات غربی را برجسته می‌کند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد، دستاوردهای روسیه عموما «مختصر» هستند – از چند صد متر قلمرو تا شاید حداکثر یک کیلومتر – اما این دستاوردها معمولا در «چندین مکان به طور همزمان» اتفاق می‌افتند. در همین حال، تلفات اوکراین تحت انتقادات فراوانی از سوی تحلیلگران بانفوذ نظامی و تحلیلگران نیروهای مسلح این کشور قرار گرفته است.

یکی از دستاوردهای اصلی روسیه، منطقه دونتسک در دونباس است. گروه نظارتی «دیپ‌استیت» اوکراین که تغییرات روزانه در مواضع خط مقدم را به‌روزرسانی می‌کند، نیروهای روسی را نشان می‌دهد که در هشت نقطه مختلف در امتداد ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر خط مقدم در یک دوره ۲۴ ساعته پیشروی می‌کنند.

تحلیلگران نظامی در هر ۲ طرف گزارش داده‌اند که نیروهای روسی از یک مسیر آبی عبور کرده و شهرک‌های «سمنیوکا» و «بردیچی» را تحت کنترل خود درآورده‌اند؛ موضوعی که «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین هم در پیام‌رسان تلگرام آن را تایید کرد. این مقام اوکراینی افزود که روسیه تا چهار تیپ نظامی را طی «عملیاتی تهاجمی» در منطقه مذکور مستقر کرده است.

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

پاکسازی بعد از عملیات روسیه در خارکیف

در چند کیلومتری شمال، «سولوویو» نیز اکنون تحت کنترل روسیه است و هم‌چنین گفته می‌شود که شهرک کوچکی به نام «کرامیک» هم تا حدی تحت کنترل نیروهای روسیه درآمده است.

میروشنیکوف، تحلیلگر نظامی اوکراینی نوشت: «عقب‌نشینی در منطقه عملیاتی دونتسک ادامه دارد.»

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای اوکراینی در حال بازگشت از منطقه نزدیک آودیوکا

با بررسی اندکی بیشتر به سمت جنوب، نیروهای روسیه نیز در شهر صنعتی «کراسنوگریوکا» پیشروی می‌کنند و از جنوب و شرق وارد می‌شوند. در جاهای دیگر، حدود ۱۸۰ کیلومتر به سمت شمال، نیروهای روسیه نیز اولین موفقیت خود را در طول تقریبا سه ماه در امتداد بخشی از خط مقدم که به منطقه خارکیف می‌رسد، به دست آورده‌اند.

سخنگوی ارتش اوکراین، حضور نیروهای روسیه در این قسمت را «به طرز قابل‌توجهی فعال‌تر» توصیف می‌کند.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اذعان کرد: «وضعیت کلی اوکراین رو به وخامت است. تغییر پویایی در وضعیت وجود رخ می‌دهد و برخی از موقعیت‌ها چندین بار در روز دست به دست می‌شوند؛ مسئله‌ای که باعث درک مبهم از وضعیت می‌شود. وضعیت در خط مقدم تشدید شده است. دشمن با تمرکز در چندین جهت، تلاش می‌کند تا خط مقدم را در هم بشکند. آنها در نیرو و ابزارهای لازم برتری چشمگیری دارند.»

موسسه مطالعات جنگ طبق ارزیابی‌هایی که انجام داده، می‌نویسد: «نیروهای روسیه احتمالا در هفته‌های آتی به دستاوردهای تاکتیکی قابل‌توجهی دست خواهند یافت زیرا اوکراین منتظر کمک‌های امنیتی ایالات متحده برای رسیدن به جبهه است؛ کمک‌هایی که بعید است بر دفاع اوکراین تاثیر بگذارد.»

روزنامه واشنگتن پست هم در گزارشی با اشاره به کمبود نیروهای اوکراینی که معضل بزرگی برای این کشور است، نوشت: «مقامات آمریکایی تصور می‌کنند کمک‌های جدید واشنگتن به اوکراین کمک خواهد کرد جلوی پیشروی روسیه طی ماه‌های آینده گرفته شود اما مشکلات دیگری بر سر راه کی‌یف وجود دارد و ایالات متحده از آن می‌خواهد به کمبود نیروهای اوکراینی رسیدگی کند و ظرفیت‌های دفاعی‌اش را افزایش دهد زیرا بدون این موارد بعید است اوکراین تا سال ۲۰۲۵ بتواند حمله‌ای بزرگ انجام دهد.»

انتهای پیام

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا