بین الملل

سفر بایدن به کنوشا و گفت‌وگو با جیکوب بلیک و خانواده‌اش

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات از طریق تلفن با جیکوب بلیک ، جوان 29 ساله سیاه پوستی که هنگام ملاقات با خانواده اش در ویسکانسین توسط پلیس هدف قرار گرفت ، صحبت کرد.

سی.ان.ان به نقل از جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات اظهار داشت که وی فکر نمی کرد هیچ چیزی او را شکست دهد و مهم نیست که آیا او می تواند دوباره برود. نه ، مهم این است که او هرگز تسلیم نشود.

اظهارات گزش پس از بازدید از کنوشا ، ویسکانسین ، جایی که مرد جوان سیاهپوست مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، بیان شد. اوایل روز پنجشنبه ، بایدن همچنین با خانواده این جوان در میلواکی ملاقات خصوصی داشت و در آنجا با مرد جوان ، بلیک که از ICU خارج شده بود ، تماس گرفتند و بایدن با او صحبت کرد.

سفر این شهر به ویسکانسین ، که محور اصلی آن بی عدالتی نژادی بود ، اولین سفر وی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به یکی از بزرگترین ایالتهای دوار در انتخابات نوامبر است و در همان هفته بود که وی رئیس جمهور دونالد ترامپ را برکنار کرد. موضوع بی عدالتی نژادی و خشونت وحشیانه پلیس در یک سخنرانی در پیتسبورگ به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

تیراندازی به مرد جوان موج جدیدی از اعتراضات علیه وحشی گری پلیس آمریكا و بی عدالتی نژادی و همچنین غارت و خسارت اموال را برانگیخت.

بایدن خشونت و تخریب را محکوم کرد و گفت “مهم نیست چقدر عصبانی هستید ، در صورت چپاول یا آسیب رساندن باید پاسخگو باشید.” اینها مواردی است که غیر قابل تحمل است.

وی با تمرکز بر بی عدالتی نژادی گفت که نسبت به چشم انداز پیشرفت وضعیت بدبین نیست ، به ویژه اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد.

نیش ادامه داد: من قول می دهم که به مبارزه ادامه خواهم داد ، چه باخت و چه باخت. من به مبارزه با نابرابری نژادی ادامه خواهم داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا