بین الملل

سفارت ژاپن در تهران نقل قول منتسب به سفیر این کشور را رد کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری پدر ، سفارت ژاپن در تهران امروز (پنجشنبه) در صفحه توییتر خود در واکنش به نقل قول “علیرضا زالی” ، رئیس ستاد کرونا تهران ، از سفیر ژاپن در تهران در مورد خرید اعلام کرد. واکسن Corona: این که این مقاله مربوط به اهدای واکسن Astrazenka ساخته شده در ژاپن از کشور ما باشد ، صحت ندارد.

سفارت در توییت دیگری اعلام کرد: دولت های ژاپن و ایران و سفارتخانه های هر دو کشور برای اهدای واکسن ها با هم همکاری نزدیک داشتند. ما صمیمانه امیدواریم که این اهدای واکسن به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران و تقویت روابط بین دو کشور کمک کند.

لازم به ذکر است که “علیرضا زالی” رئیس ستاد مبارزه با فساد کرونا در تهران در بیانیه ای اظهار داشت: سفیران ما در خارج از کشور به دنبال واکسیناسیون نبودند. من با سفیر ژاپن صحبت کردم و او گفت که سفیر ایران اصلاً به دنبال واکسن نبوده است. این چه نوع دیپلماسی است؟

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در واکنش به اظهارات زالی در اینستاگرام نوشت: کدام واحد تاکنون بیش از 24 میلیون واکسن وارداتی وارد کرده است و اکثر تولیدات داخلی با وجود تحریم ها و همه خرابکاری ها و غیره وارد شده است؟ (جزئیات بیشتر)

توشیمیتسو موتگی ، وزیر امور خارجه ژاپن ، اندکی قبل از تصمیم این کشور برای اهداء 2.9 میلیون دوز واکسن استرازنکا به ایران تحت برنامه سازمان ملل متحد کوواچ اعلام کرد که مقدار واکسن به ایران رسیده است.

سیدعباس عراقچی ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفیر سابق ایران در توکیو نیز پس از ورود اولین محموله واکسن اهدایی ژاپنی به ایران در توییتی ژاپنی زبان از دولت و مردم ژاپن به گرمی تشکر کرد و نوشت : از دولت و مردم ژاپن صمیمانه تشکر می کنم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا