بین الملل

سرکنسول ایران در هرات: شهید سلیمانی متعلق به همه کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری پدر، «محمد صدیقی فر» سرکنسول ایران در هرات امروز (دوشنبه) در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کنسولگری هرات گفت: جنرال سلیمانی یک شخصیت فرامرزی است و باید در عرصه های مختلف زندگی انسان الگو باشید.»

وی با وجود اینکه شهید سلیمانی مختص ایران نیست، ادامه داد: شهید سلیمانی با حضور در کشورهای مختلف و حضور در کنفرانس های مختلف در کشورهای اسلامی به دنبال این بود که ملت های مسلمان را متحد کند و با ایجاد وحدت، توطئه ها و آشوب های غرب را خنثی کند.

صدیقی فر با بیان اینکه تجربه 43 ساله ایران نشان داده است که آمریکا غیرقابل اعتماد است و برای هیچ کشور اسلامی متاسف نخواهد شد، گفت: تجربه 20 ساله حضور آمریکا در افغانستان با فجایع بسیاری همراه بوده است. در توسعه این کشور ثابت شده است.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: در همه کشورهای اسلامی مصادیق زیادی مانند حاج قاسم وجود دارد که باید با الگوگیری از این افراد در جامعه، رفاه و معنویت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

وی در پایان به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: اکنون که آمریکا پس از 20 سال از افغانستان خارج شده است، باید مراقب باشیم تا با مشارکت همه، اقوام و مذاهب، از فرصت یک افغانستان آباد، آباد و آزاد استفاده کنیم. ”

حجت الاسلام احمدی از علمای برجسته شیعه در هرات با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ و ظالم بزرگ است، گفت: متأسفانه در افغانستان با وجود اینکه گروه ها و شهروندان مختلف از دولت قبل در مورد اعتماد به مردم سوال کردند. ایالات متحده. ” وگرنه دولت قبل متاسفانه به این کشور وابسته شد و در نهایت آمریکا با یک تصمیم همه آنها را فراموش کرد.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی نه تنها نظامی بلکه عارفی بود که بر غرور عشق عمیق به خدا غلبه کرد و جان عزیز خود را فدای همه مسلمانان جهان کرد.

این عالم شیعه تصریح کرد: باید دانست که آمریکا به زودی از عراق، سوریه و غرب آسیا اخراج خواهد شد، همانطور که با ننگ از افغانستان بیرون رانده شد و پرچم اسلام در دنیا برافراشته خواهد شد و خواهیم دید. شکست نظام سرمایه داری

«شرف الدین مخلیس» شهردار هرات و از مقامات ارشد ادارات محلی این ولایت، اخراج آمریکا از افغانستان را کار خدا خواند و گفت: دیگر غربی ها نباید افراد سرشناس کشورهای اسلامی را به قتل برسانند.

وی از کشورهای همسایه خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسند، زیرا امنیت در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/ ر



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا